102 octaan benzine, nu ook in NL te koop

Octavia32

Forumguru
Zo vandaag volgegooid met BP ultimate. Dit blijf ik tanken tot aan de tuning, daarna ga ik een keer 102 tanken en probeer nog een dyno run te regelen met 102 bij VAG techniek.
 

Octavia32

Forumguru
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Octavia32 deze uitzending is al eens ter sprake gekomen in een ander topic, het berust niet geheel op waarheid overigens, er worden in de tankwagen absoluut geen additieven toegevoegd. Alle merken halen hun eigen blend op op een bepaald depot, de reden daarvan is puur kosten en milieutechnisch om omrijden te voorkomen, op zo'n brandstof depot staan heel veel landtanks honderdduizenden tot miljoenen liters groot, de diverse maatschappijen huren onderling tanks van elkaar op de depots in den lande. Ik ben van mening dat premium brandstoffen wel degelijk van nut kunnen zijn, zeker voor auto's die voorzien zijn van tuning, ook de reinigende werking is iets waar ik zeker in geloof, maar ook weet ik dat maatschappijen als ESSO en SHELL die ook een chemietak bezitten misfabrikaten van andere producten door de benzine heen mengen, uiteraard binnen de marges, want ze voldoen ook na inmenging nog gewoon aan de EN228 norm.
 

CDK

Forumguru
en die reinigingsdemo slaat ook kant nog wal, want als je een schonere verbranding kan creëren door een bepaalde additief toevoeging, dan heb je dus minder aanslag in je blok hoe schoner het van binnen blijft hoe beter!
 

louigi58

Senior Member
Toch maar weer 98 getankt bij onze Belgen, scheelt toch een slok op een borrel.
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1414674955873.jpg
    uploadfromtaptalk1414674955873.jpg
    672,2 KB · Weergaven: 29

louigi58

Senior Member
De mijne is bij de Tuning op deze benzine afgesteld, dus denk ik dat 102 niet meer veel winst opleverd.
 

CDK

Forumguru
WTF de 2e keer dat ik vandaag bij Derksen ging tanken in Emmerich was het €1,549 per liter :greedy: dat scheelde gewoon €0,06 per liter!!! :pieker:
 

ertromp

Forumguru
WTF de 2e keer dat ik vandaag bij Derksen ging tanken in Emmerich was het €1,549 per liter :greedy: dat scheelde gewoon €0,06 per liter!!! :pieker:
Welkom bij de Oosterburen Corné :D In de ochtend zijn de prijzen hoger en dan vooral zo tussen 07:00 en 10:00 als daarna. Dan hebben ze vnl. zakelijke rijders aan de pomp die toch wel lappen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RogerS

Forumguru
Yep dat heb ik ook gemerkt als ik net over de grens ga tanken. Dus nu altijd uitkienen om aan het einde van de middag of 's avonds te taken.
 
Bovenaan Onderaan