Antennespriet vervangen

R.Heikamp

Forumguru
@R.Heikamp Ik weet het ook niet, maar het zou voor mij een logische verklaring zijn. Andere mogelijkheid is, dat je wel een originele antennevoet hebt, maar een spriet die eigenlijk voor een iets ouder model (zonder 'knobbel onder aan de schroefdraad) auto is: toen was het alleen schroefdraad, en werden ze nog wel eens gepikt.

zoon laatste heb ik ik heb ook een soortgelijke voet maar dan zonder die inkeping echt alleen een vrouwelijke schroefdraad en op de antenne het mannelijke stuk.
 
Hoi R.heikamp en Gert,

Bij deze de onderkant van de spriet,
Is plusminus 3cm schroefdraad incl antidiefstal pennetje vanaf het vierkante goudkleurig moertje.
 

Bijlagen

  • 20140727_152632_resized.jpg
    20140727_152632_resized.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 63
  • 20140727_152603_resized.jpg
    20140727_152603_resized.jpg
    983,6 KB · Weergaven: 57

Joske

Forumguru
Daarmee bedoel ik dat je zowel een voet mét gps ontvanger kunt hebben en 1 zonder. In ETKA leken die verschillend.. Vandaar mijn opmerking ;)
 
Zie net dit topic voorbij komen met wel handige informatie. Mijn Octavia 1 uit 2002 heeft dezelfde soort voet als de Fabia van de TS. Ook hier al een ruime tijd wat problemen met radio ontvangst van bepaalde zenders in een specifiek gebied, waar de zender misschien minder sterk aanwezig is.

Na kort onderzoek heb ik al geconstateerd dat mijn huidige antenne spriet gebroken is net in het dikke deel van de antenne. Hier kan je hem 90 graden ombuigen op dit moment iets wat niet helemaal de bedoeling kan zijn. Had ook al gekeken vanmorgen ook of ik deze er niet even afhalen kon als voorbeeld bij het halen van een nieuwe, echter stuitte ik op het zelfde probleem. Kreeg hem tot een bepaalde hoogte los gedraaid waarna hij niet los komt.

Nu lees ik dat er een anti diefstal beveiliging op zit waardoor de spriet geblokkeerd zit in de voet. Zoals al omschreven rukje om deze uit de blokkering te krijgen heb ik nog niet geprobeerd, zal hier dadelijk als de bui welke op dit moment valt eens even kijken of ik die op die manier los krijgen kan. Dan zal het plaatsen van de nieuwe antenne spriet geen probleem meer zijn verwacht ik :D
 

Bas Jansen

Senior Member
Die van mijn hatchback kan ik er idd zo afdraaien, die van de combi heeft inderdaad een klein "rukje" nodig om los te komen.
Dat was bij de eerste keer door de wasstraat met de combi even lastig als je dat niet weet...
 
Bovenaan Onderaan