Vragen over eventuele aankoop roomster

turboturbo

Forumguru
Leenauto = veel verschillende bestuurders. Lijkt mij nadelig voor behandeling / levensduur koppeling etc. Is ook maar relatief, besef ik me. Een eigenaar die altijd met slippende koppeling schakelt (ik ken ze wel!) die de auto 7 jaar in bezit heeft gehad is zo mogelijk nog erger natuurlijk....

Als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik verder zoeken.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Leenauto zou idd bij mij zobiezo à no-go zijn! (als je het soms al weet.. Wordt directiewagen genoemd bij ons maar kan evengoed leen auto geweest zijn...)
 

peperskoda

Forumguru
Dat de Roomsters geïmporteerd worden snap ik wel. Hierdoor wordt de marge voor de verkopende partij simpelweg groter. Inmiddels weet ik via een dealer die ook dergelijke Roomsters naar NL haalt dat dit overwegend ex-rentals zijn die na hun contactperiode voor relatief weinig worden aangeboden. Het kan dus zijn dat het hier ook een ex-rental betreft..... Deze auto's worden nieuw met een megakorting (= > 20%) weggezet bij de huurmaatschappij met veelal een gegarandeerde terugkoopwaarde, waardoor beide partijen kunnen verdienen..
 

molen

Nieuw lid
Nieuwe reactie Toyota-dealer:
De Skoda is van 04-2012 en heeft op 10-2014 15.000km gereden. (6maanden)

De tweede stempel is van 05-2013 met 30.000km (7maanden).


Over de eerste 15.000km heeft de auto 6 maanden gedaan en de tweede 15.000 km 7 maanden.

Veel afwijking zit er dus niet in.
Ik hoor het wel weer.
 

Roco

Lid
Na 6 jaar Fab II een Roomster gekocht. Ik gaf mijn eisen op aan mijn dealer en die struinde voor mij internet(collega's ) af. Zo verkreeg in onze Roomster, een ex leenauto , 1 jaar oud en met 9200 km op de teller. Uitvoering Fresh. Auto is als nieuw. En volledige garantie.
Als je interesse toont in een Roomster gaat er al gauw iets van de prijs af, want veel kijkers pakken niet door en kopen iets anders. En zo blijven veel Roomsters staan. Duur no way!!
Ik zeg geen prijs, maar het geld dat ik kreeg voor mijn 6 jaar oude Fab II verdubbelen en daar 1000 bij optellen, was de prijs. (kwamen nog wel afleveringskosten overheen)
 

molen

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb door prive-omstandigheden nog geen andere auto kunnen kopen. Nu hoor ik alarmerende verhalen over de tsi-motoren van VW die ook in de 1.2 Roomster liggen. Is daar iets van waar? Zo ja wat adviseren jullie mij dan?
 

CDK

Forumguru
@molen, je leest altijd de negatieve verhalen, mensen die wél tevreden zijn die schrijven meestal niets op internet ;) het gros van de mensen is dik tevreden.
 

molen

Nieuw lid
Dus ik kan met een gerust hart een skoda roomster kopen bij de skoda dealer?
Ik twijfel trouwens nog tussen een Roomster en een Yeti. Ik rij maar 7000 km per jaar in Nederland. Mijn idee is om een ruime wagen te hebben met een hoge instap aangezien ik met mijn 62 jaar niet meer zo lenig ben als vroeger. Wat raden jullie mij aan?
 

EdK

Forumguru
Wel heb de Roomster zonder TSI motor gereden en rij nu een Yeti 1,4 TSI
Maar als de hoge instap een Pré is dan zou ik toch echt kiezen voor de Yeti want een hoge instap bij de Roomster is er niet.
Kwa ruimte met de ( achter ) stoelen in de beide wagens heb je in de Roomster weer meer ruimte al zou je dat in eerste instantie niet zeggen of denken.
Als de achter stoelen verwijderd zijn in beide dan is de Yeti ook een ruimte wonder.

Mbt de 1,2 TSI motoren er is in begin periode wat problemen geweest met de distributie ketting en te ruime toleranties van fabriek af.
Maar dit is allang verholpen bij de motoren die nu uit fabriek komen en voor de al verkochte wagens met die motor is er een terugroepactie geweest.
Maar je kunt ter aller tijden natuurlijk vragen aan de verkopende partij of deze al is vervangen of dat dit alsnog niet nodig is

Mocht je voor de Roomster gaan zorg dan dat je beide stoelen voor in hoogte verstelbaar zijn, is zeker voor mensen die wat strammer worden een prettig iets.

En verder zou ik zeggen succes met je keuze maken, dit is iets dat je toch zelf moet doen en wij niet kunnen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Als de hoogteverstelling van de passagiersstoel een punt is (ik ga er vanuit dat die op de bestuurdersstoel altijd zit), kun je die eventueel wisselen met andere stoelen. Ik heb in mijn Fabia I ook de stoelen van een 3-deurs Seat Ibiza FR (6L-generatie) gemonteerd, gewoon 'plug&play'. Wel opletten dat je alleen binnen de VAG-groep shopt, en alleen modellen van vergelijkbare grootte (Passat, Octavia, Golf, Superb, Exeo, Leon enz. hebben een iets ander railsysteem dan het Fabia/Roomster/Ibiza/Cordoba/Polo/Fox formaat). In mijn geval ging het om betere ondersteuning (sportstoelen), en kreeg ik als bonus een in hoogte verstelbare passagiersstoel met een lade eronder.
 

CDK

Forumguru
@molen, @EdK heeft je prima van info voorzien, qua instap is de Yeti heerlijk, met de Roomster heb ik geen ervaring, persoonlijk vind ik de Yeti er ook beter uitzien als de Roomster, maar dat is een kwestie van smaak ;) Succes met het maken van je keuze!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan