Vragen over eventuele aankoop roomster

Cordoba

Forumguru
@molen Overigens wel een bijzondere advertentie voor deze Roomster:
Op deze Toyota zijn de onderstaande afleverbepalingen van toepassing:

Overigens in Enschede staat een 1.4 met minder km's en lagere prijs: linkje
Deze auto lijkt wel gebruikt geïmporteerd, dus de km-stand, of bijv. een flinke crash zijn echte vraagtekens bij deze auto. (de auto is voor het eerst ergens in de wereld op 9 oktober op kenteken gezet, maar kentekencheck geeft geen aantal eigenaren aan).
 

molen

Nieuw lid
Bedankt voor de suggestie, maar ik wil een 1.2 TSI. Dus dan valt die 1.4 af. Ik kijk nog wel even verder, want ik heb geen haast.
 

LdN

Forumguru
@molen
Overigens in Enschede staat een 1.4 met minder km's en lagere prijs: linkje
Deze auto lijkt wel gebruikt geïmporteerd, dus de km-stand, of bijv. een flinke crash zijn echte vraagtekens bij deze auto. (de auto is voor het eerst ergens in de wereld op 9 oktober op kenteken gezet, maar kentekencheck geeft geen aantal eigenaren aan).

Dat is ook een import auto, het ding is van 2012 volgens de opgave, er zit echter een 2014 kenteken op wat volgens de RWD nog niet op naam is gezet.
 

Cordoba

Forumguru
@LdN dat stond iets indirect geformuleerd ook al in mijn bericht (lees de quote nog maar eens).

@molen het was mij niet duidelijk dat je voorkeur uitgaat naar de 1.2. Overigens is de gevraagde prijs voor de auto die je op het oog hebt, beslist redelijk als ik het vergelijk met vergelijkbare exemplaren die te koop staan.
 

molen

Nieuw lid
Dat vond ik ook, maar toen ik hier op het forum hoorde over het feit dat het een importauto was ben ik gaan overwegen of ik dit wel moest doen. Ik zal gaan navragen of de kilometerstand ook echt is door een NAP-pas of iets vergelijkbaars.
 

molen

Nieuw lid
Bij navraag bij Toyota-dealer over Skoda Roomster hierbij de reactie:

Dat kan alleen via het onderhoudsboekje, er is op dit moment helaas nog geen Europees kilometer registratie systeem.

Wij hopen als dealer organisatie dat dit snel van de grond komt, wij zijn er ook aan gelegen dit aantoonbaar te kunnen maken via een pas. Dus zit ik met het probleem: Moet ik de vermelde kilometerstand geloven? Wat zou ik nu moeten doen? Graag advies.
 

EdK

Forumguru
als in onderhoudsboekje de KM standen staan van servicebeurten met dealerstempels en geen uitgescheurde bladen dan mag je er zoet siefelijk toch vanuit gaan dat het klopt........
 

molen

Nieuw lid
Ik heb gevraagd aan de dealer om mij het onderhoudsboekje te laten zien eventueel voorzien van stempels. Daarna zal ik dit hier weer melden.
 

molen

Nieuw lid
Op onderstaande bijlagen staan copieen van het onderhoudsboekje. Ik ga er nu van uit dat dit toch wel betrouwbaar is of niet? Graag reactie.
 

Bijlagen

  • foto 1.jpg
    foto 1.jpg
    102 KB · Weergaven: 18
  • foto 2.jpg
    foto 2.jpg
    101,9 KB · Weergaven: 16

peperskoda

Forumguru
Heb je de verschillen in de uitvoeringsdetails ook al eens goed bekeken. Vanaf de Ambition hebben de originele NL-uitvoeringen het zogenaamde Scout uiterlijk. Daarnaast kunnen er ook nog andere verschillen zijn in de uitrusting tussen de NL-uitvoeringen en de geïmporteerde voertuigen. Wel of geen cruise-control etc. In Zwolle staat ook nog een hele fraaie Roomster TSI weliswaar een jaar ouder en iets meer kilometers, maar nieuw geleverd door deze dealer en dus een volledige onderhoudshistorie! Wellicht dat je daar ook een leuke deal kunt maken......
 

peperskoda

Forumguru
Ik zag net je foto's van het onderhoudsboekje en vroeg mij af of deze auto al een poosje te koop staat hier. Als dat niet het geval is heb ik er niet zo'n fijn gevoel bij. Een voertuig dat in 1 jaar 30.000km rijdt en in het daarop volgende jaar nog maar 5.000 km. Dan wil ik toch wel het naadje van de kous weten...
 

molen

Nieuw lid
Hallo Peperskoda,
Sinds een paar weken staat deze Roomster te koop bij Toyota-dealer die er na 2 weken al 700 euro afdeed. Ook al raar. ik zal me eens verdiepen in jouw verhaal over dealer in Zwolle. Nog bedankt voor deze tip. Je hoort er nog van.
 

EdK

Forumguru
Een voertuig dat in 1 jaar 30.000km rijdt en in het daarop volgende jaar nog maar 5.000 km. Dan wil ik toch wel het naadje van de kous weten...

Tsja je zal het ene jaar nog werk hebben en het jaar erop niet en uiteindelijk vanwege kostenbesparing hem moeten verkopen......
 

peperskoda

Forumguru
@EdK Dat kan natuurlijk, net zoals het ook goed mogelijk is dat het ding al enige tijd in de handelsroulatie zit. Als oud handelaar wil ik graag altijd zoveel mogelijk geschiedenis hebben bij een voertuig en daarom maak ik dus dit soort opmerkingen. Kan de verkopende partij aannemelijk maken dat het jaarkilometrage zoveel verschilt is de eigenlijke vraag. Is de verklaring logisch dan is er geen probleem.
 

EdZ

Donateur
Op een rijtje:
04-04-2012 0
19-10-2012 15525 in 6 mnd 15500km
20-05-2013 30350 in 7 mnd 15000km
20-07-2014 35657 in 14 mnd 5000km

In NL op kenteken gezet 30-10-2013.
5 maanden Spanje, 9 maanden Nederland.
Je haalt er niet uit waar de laatste kms zijn gemaakt.
Dat de Roomster in NL niet hard loopt is misschien ook een verklaring, maar waarom is hij naar NL gekomen?

Maar ter vergelijking mijn eigen auto (geen import):
11-01-2007 0
05-05-2008 18240 in 15 mnd 18000km
23-12-2008 32520 in 19 mnd 14000km
21-09-2009 47246 in 9 mnd 12000km
18-06-2010 60796 in 9 mnd 13000km
10-03-2012 67000 in 21 mnd 6500km

De laatste twee jaar is de auto voornamelijk gebruikt door de dealer zelf, was de verklaring. De eigenaar vóór mij sinds 2010 was inderdaad de dealer. Leenauto denk ik. Wel heeft weinig kilometrage in lange tijd een nadelige invloed op rubbers, schijven en lagers, denk ik. Hoewel krakende rubbers vaker voorbij komen op dit forum.

Typo weggehaald (6 ipv 18 maanden, geen idee waar dat vandaan kwam)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan