zwarte grille

Kamiq Dirk

Nieuw lid
iemand ervaring met het vervangen van de grille van een Kamiq, zou de mijne graag vervangen door een zwarte.
eventueel met filmpje, voor de karoq of octavia vind men terug maar niet voor de kamiq
met dank Dirk
 

jesse_s93

Donateur
Zie onderstaand een YouTube filmpje voor het verwijderen van de bumper. Na het verwijderen is het voorzichtig alle clipjes loswippen en je haalt de chromen rand er zo uit. Ik had bij de Scala de voorbanden gedemonteerd om er beter bij te komen, maar het hoeft blijkbaar niet.
 

LongTimeAgo

Senior Member
@Ace10970 Ah, goed om te horen.
Ik krijg """binnenkort""" ook een Kamiq Sport Business en eigenlijk is alles bij die auto 'blacked out' met 'sportieve elementen', behalve de... Grille. Ik moet nog even aankijken wat ik er van vind, maar dat wrappen een goede optie is ipv voor een hoop geld het frontje te vervangen met een zwarte, dat is goed om te horen.
 
@LongTimeAgo in je profieltekst staat dat je nu een voorloopauto hebt, ik ga er van uit dat de Kamiq een lease auto is waar je op wacht? Mag je die wrappen? Wrappen zal vast wel mogen, maar wil je daar geld in steken als het om een lease auto gaat. Na het aanschaffen ga ik er geen euro in steken, absurd dat het geen optie is? ik bekijk het wel is als ik volgend jaar eindelijk die auto heb :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
Voor 80 euro 4 jaar lang genieten van de grille zoals jij hem precies wilt hebben? Natuurlijk wel!
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ja precies. Daarbij is wrappen (mits t geen schade oplevert aan onderliggende onderdelen) toegestaan. Juist omdat het er weer relatief makkelijk af te halen is.
Maar inderdaad, is een lease-auto, of ik er zelf geld in wil steken om dan 4+ jaar er nog net even extra van te genieten (indien nodig, moet het eerst natuurlijk wel even zien! ;) ) dat valt wellicht nog mee.

Daarbij heb ik de Kamiq ook gekozen als vervanging voor onze huidige Seat Mii uit 2012. We mogen onze auto's 'overkopen' van de leasemaatschappij na de leaseperiode. De Mii blijft een goedkoop prachtbakkie, maar is ondertussen alweer 11+ jaar oud en zal dus 15 a 16 jaar oud zijn tegen die tijd. Wie weet wat er dan allemaal aan die auto moet gebeuren.
 
@LongTimeAgo ik zie de foto's wel verschijnen! Maar toch vraag ik mij dan af waarom je dit zou willen doen. Ik bedoel, het is een Kamiq, niet de meest sportieve auto, die 80 euro kan je beter aan iets anders geven.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Kamiq is ook vd zaak maar moet wel een beetje smoelen en voor die paar euros mag dat vooral omdat het zelfs het originele chroom beschermt.
 
Bovenaan Onderaan