Zomer/ wintertijd instelling

Rjjd

Nieuw lid
Hallo, ik heb een vraagje over de zomer winter tijd instelling. Gaat dit nu automatisch om van zomer naar winter en andersom of zo. Bij mij werkt het in ieder geval niet. Het vinkje staat wel aan in ieder geval.
Bedankt voor alle reacties alvast
 

Pindasaus

Forumguru
Gek, bij mij werkt het wel automatisch. Vinkje aan toen ik de auto kocht en niet meer naar omkijken.

Stond de instelling aangevinkt vóórdat de wintertijd in ging? Datum / tijdzone / taal etc. correct?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik kijk er ook nooit naar om, dus het werkt gewoon.
Wel met de kanttekening dat hij er bij het starten incidenteel wel eens een uur naast zit. Geennidee waarom of hoe, maar na de volgende start (of maximaal 2 starts) staat hij dan weer gelijk. Zal misschien even een paar satellieten gemist hebben of zo.
Ook op dit punt doet de Tomtom het trouwens beter dan de Amundsen: ik heb de TT nog nooit kunnen betrappen op een verkeerde tijdaanduiding.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat weet ik niet. De tijdsaanduiding in de MFD tussen de klokken en die op het radioscherm zijn wel met elkaar verbonden, maar ik heb geen idee waar of hoe dat wordt aangestuurd.
De radio gaat standaard aan met de druk op de start/stopknop (want ik schakel hem vrijwel nooit handmatig uit voor ik uitstap). Mocht de radio in uitzonderingsgeval wel uitgeschakeld zijn, dan komt op het Amundsenscherm meteen een klok in beeld met doorgaans de juiste tijd.
Die afwijking van een uur komt sowieso maar sporadisch voor.
 
Bovenaan Onderaan