Zo zuinig kan een Tiguan zijn

BJF

Senior Member
Dat is inderdaad heel zuinig.
Toevallig vandaag bijna 400km gereden, gemiddeld 104km/u, verbruik 7l/100km. Betreft een VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion.
 

Frup

Forumguru
@AdB lekker zuinig hoor. Zeker in deze tijd. Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar je geheim.
Is je auto getuned, trek je op als een slak, uitrollen, wind mee, Flintstone auto, achter een vrachtwagen gehangen …
 

Tees

Donateur
ZW wind en veel 90 rijden (als ik de teller zo zie) ;).
Snelheid maakt sowieso natuurlijk enorm uit, in Drenthe heel veel 60 en 80 gereden, dat is zó veel zuiniger dan 100 of 130.
 

Frup

Forumguru
Ik merk met mijn auto, met vergelijkbare 2.0 TDI motor, dat wind zeker een factor is.
Hij heeft de aerodynamica van een container.
 

Captain Hook

Forumguru
@AdB Dat was dan een klein en zuinig ritje (volgens de BC).

Maar wat rijdt/verbruikt 'ie nou echt, op de lange termijn? Heb je wellicht spritmonitor waarden?
Dus gewoon tankbongegevens + km-standen ingevoerd over een langere periode?

BTW: ik heb jarenlang in een O2 combi 2.0 TDI gereden. En die was ook verbazingwekkend zuinig. Ondanks rasante Autobahnritjes en kriskras door Europa, bergpas op, bergpas af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is inderdaad heel zuinig.
Toevallig vandaag bijna 400km gereden, gemiddeld 104km/u, verbruik 7l/100km. Betreft een VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion.
ik rijd met mijn 2.0 tsi 6.5 l/100 km. Maar ja, da's een (wat beter gestroomlijnde) Polo
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja dat scheelt ook nog de nodige kilootjes. Gezien het relatieve verschil idd knap van die Tiguan, al ben ik het met @Captain Hook eens dat je zoiets over een langere periode moet bekijken, bv aan de hand van Spritmonitor. Ik heb ook wel eens een enkel ritje van 1 op 18.5
 

SuperBeeb

Forumguru
Met de Passat haal ik max 1:15 (verbruiksmeter) op 165 km, waarvan grootste deel contstant rond de 107 km (teller) op de snelweg.
Vorige week 1000 km Autobahn, met een stevige gasvoet (en max 220): bijna 1:12. Viel me erg mee. Baustellen helpen daarbij wel ;)
 

AdB

Senior Member
Even voor de duidelijkheid: het is een TDI en geen TSI. Als ik bewust zuinig probeer te rijden varieert het verbruik tussen de 4.5 en 5.0 liter per 100 km. Op buitenwegen wel te verstaan, dus provinciale wegen en snelwegen. CC aan op 95 km/u op snelweg (je mag toch niet harder dan 100 km/u overdag) en keurig 80 km/u op provinciale wegen. Tijdig voor rotondes laten uitrollen en rustig optrekken. (handgeschakeld, geen automaat). Ik zal deze rit de wind mee hebben gehad: op de terugweg (zelfde traject) zat ik op 5.0 liter. Gemiddeld zit ik (inclusief korte ritjes, files, stoplichten etc etc) op zo'n 5.8 liter per 100 km. Ik vind dat helemaal niet slecht voor een toch wel forse SUV. Maar het vereist wel een heel bewuste rijstijl. En natuurlijk kan ik soms ook niet de verleiding weerstaan om even lekker het gaspedaal in te trappen, vooral op stille provinciale wegen met van die heerlijke flauwe bochten.
 

spikehome

Forumguru
Met mijn Octavia RS 2.0 laats een ritje van 30km met een verbruik van 4.5 op 100km.
Klein stukje snelweg en rest 80kmh wegen
779d4d52d8d873805433fed005783521.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan