Yeti pech

Rob yeti

Actief lid
Eerst een nieuwe ketting daarna een marter in mijn yeti...kabels kapot en bobine doorgeslagen....nu na een grote beurt de yeti aan de kook....Dus 2 keer afgesleept in 3 weken...dat is balen.
Wat erger is ze hebben de oorzaak van het aan de kook gaan van mijn yeti nog niet kunnen vinden. Er zit iets in de sensors zegt de garage. Ze wilen hem pas meegeven als de oorzaak boven water is. Nic Nijsten in Bunde is mijn garage, vroeger ook een skoda garage, nadat garage Bollen geen Skoda dealer meer mag zijn. Dat is nu Wealer. Vond het niks daar. Bij Wealer. . Grote garage en ze vragen voor alles de hoofdprijs. De monteur van de anwb had dezelde ervaring. Ben benieuwd wanneer ik mijn yeti weer terug krijg. En dat het nu stopt met de reparaties. Nog nooit zoveel problemen gehad met een auto. De yeti heeft pas 42000 gelopen.
 

Joske

Forumguru
:(

succes alvast... hopelijk is het allemaal snel opgelost en kan je deze vervelende periode achter de rug laten!
 

Cordoba

Forumguru
Marters is niet zo veel aan te doen, en ik gok dat het huidige probleem daar ook mee samenhangt. Dat het dan net allemaal samenvalt met een kettingwisseling, geeft allemaal wel een vervelend gevoel. Overigens is mijn ervaring al decennialang, dat alle mankementen altijd kort na elkaar lijken te komen, gevolgd door een periode van rust waarbij de auto het eeuwige leven lijkt te hebben.
 

TurboBooster

Forumguru
Denk dat ze richting waterpomp/thermostaat moeten zoeken.
Van een defecte sensor komt de motor volgens mij niet aan de kook.
 

ertromp

Forumguru
Dat is balen Rob. Even vertrouwen houden in de garage die al wel de tijd neemt om e.e.a. uit te zoeken.
Als er iets met sensoren in het koelcircuit aan de hand is dan zouden er m.i. ook fouten uitgelezen moeten worden
 

skodaboy

Forumguru
motor aan de kook = slechte of onvoldoende koeling.

hebben ze de radiator al nagekeken,misschien zit deze wel verstopt.
overigens wordt de koppakking ook niet vrolijk van een heet gereden motor.
dus deze best ook wel vervangen.

succes met de afhandeling.
 

Kogamyata

Senior Member
Je schrijft niet of er nog garantie is of het 'n benzine of diesel is en welke motor? Kom je en niet uit dan kun je 'm altijd nog naar Helmond, vd Akker of alternatief waar ik kom, brengen. Maar professionele garage moet er uit komen ca 80 km vanuit Bunde. Sterkte en succes.
Groeten,
Joop.
 

Rob yeti

Actief lid
Vandaag de auto opgehaald. Ze hebben proef gereden, hem 2 uur stationair laten draaien, koeling doet het geen probleem kunnen vinden. De waterpomp draait mee, themostaat werkt alle slangen heet en geen afwijking van tempratuur...tja...maar weer gaan rijden en afwachten... Zit niks anders op...
 

Kogamyata

Senior Member
Het zal nu wel in orde zijn. Anders was het er binnen die 2 uur wel uitgekomen. Overigens die kokende motor was dat snel nadat je vertrokken was, dus tegen de tijd dat de thermostaat open moest gaan of had je bv al 20 of meer km's gereden.
 

EdK

Forumguru
Zal me niets verbazen als er een luchtbel in het koelsysteem heeft gezeten die voor te hete temp heeft gezorgd
 

Rob yeti

Actief lid
Auto nu 2 dagen terug...rijdt als een zonnetje...niets aan de hand..hmmm moet nog vertrouwen krijgen maar ja ....hij doet het....wat is het geweest....kijken wat hij doet als het warmer wordt......
 

Eduardo

Forumguru
Kettingwissel bij een TSI 1.2 uit 2010 is vrij normaal.
Hopelijk voor je was het nog onder garantie, anders zeker coulance-geval,
zijn er duizenden uit die bouwjaren gedaan...
 

Zespri

Forumguru
Wat een ellende zeg, nooit gedacht dat die beesten een yeti lekker vonden...

Ooit eens gelezen dat je die beesten niet eens verjagen vanwege dat ze beschermd zijn.

Denk dat je wel iets van maatregelen moet gaan treffen dat ze niet weer terug komen.

Ben best wel voor natuur en zo maar zoveel natuur en zo dicht bij zou ik toch.......... afijn u begrijpt het
 

Rob

Forumguru
@Rob yeti
Koelventilator motor
Kijk even naar mijn post (en hele topic).
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met de oplopende temperatuur. Eerst 2x incidenteel, totdat het definitief over was. Het probleem kan bij jou ook zomaar deze vacuumklep zijn.
 
Bovenaan Onderaan