Wrappen!

JeSko

Forumguru
@Tuner111

Ahja die logo's... ik kan je gelijk vertellen waarom daar blazen in zitten, ik en mijn maatje wrappen zulke "logo's" niet graag puur doordat de bolling altijd voor problemen op termijn zorgt, er zit ook een camera in die bolling meende ik en daardoor moet er eigenlijk dure lampen folie op, waardoor er na het doorrekenen aan de klanten vaak nog geen 20 euro winst over blijft na uren priegelwerk, daarom neemt hij zulke klusjes niet meer aan en ga ik het zeker niet beter kunnen doen vrees ik. Als een klant daar echt andere logo's wilt bestellen we deze bij de producent als ze er zijn en vervangen we ze.

Heb je toevallig duidelijke foto's van de logo's en de fouten die er in zitten? Waar heb je ze laten wrappen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Valt me op dat de koppeling geen antislingervoorziening heeft. Zou ik zelf wel voor gekozen hebben, gelet op het feit dat deze aanhanger zo op het oog een behoorlijke maximaal toelaatbare massa heeft en bovendien "weinig vloeiende" aerodynamische eigenschappen heeft. Dat laatste kan voor verrassingen zorgen bij inhalende (of op enkelbaanswegen tegemoetkomende!) vrachtwagens.
 

LongTimeAgo

Senior Member
Hoeveel kost het ongeveer om de randen van een grilletje te laten wrappen?
Beetje ruwe (hogere kant) schatting mag.
Ben reuze benieuwd. 2 Offerte vragen uitstaan naar 2 lokale wrappers, maar nog niet iets terug ontvangen...
@JeSko al vind je het leuk om een Skoda Kamiq grilletje te wrappen, laat maar weten :LOL:
 

LongTimeAgo

Senior Member
Duidelijk! Dank voor de snelle reactie.
De eerste kwam meteen al terug met 260... ik schrok wel even. Even wachten op de ander.
 

JeSko

Forumguru
Wt* @LongTimeAgo , dat is er zwaar over, als ik folie kosten plus tijd tel kom ik max op 70 euro onkosten, laat ons zeggen 30-50 euro folie en 20 euro uurloon ( ietwat bekwaam wrapper doet dit in een half uurtje tot 45 minuten, dan maakt die even 190 winst, schandalig.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko 20€ uurloon ? Uit welk jaar kom jij? Jij bedoelt wanneer je als werknemer bij een zelfstandige beetje in het zwart wilt bijklussen. Dan is 20€ correct. Maar als zelfstandige is het minstens 40€ per uur. Wil je mijn kosten qua sociale bijdragen eens zien in mijn bijberoep?? Dan schiet er een heel stuk minder van 40€.

Daarnaast zijn er ook nog andere kosten dan product en uurloon : sociale bijdrage, btw, belastingen, huur/lening bedrijfsgebouw, stookkosten, elektriciteit, pensioenopbouw … (kan nog wel even doorgaan)

Die 260€ is echt niet overdreven als je alle kosten meeneemt.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Tja mijne maat doet het voor 120 en houd genoeg over, dus vertel jij mij het maar :arghh: 260 voor een grilleke te wrappen is belachelijk veel, voor 4-500 doe je een compleet dak en voor 250 doen we afhankelijk van de grootte van de auto een full chrome delete.
 
Bovenaan Onderaan