Wordt Opel overgenomen?

Noord26

Forumguru
Duits en degelijk was in de jaren '90 wellicht het geval. Inmiddels gaat die vlieger al lang niet meer op.
 

Canon-Eye

Forumguru
Duitse Degelijkheid
Ik meen uit sommige reacties te mogen opmaken dat die 2e hoofdletter i.c.m. slechts één :D niet (meer) voldoende zijn om de bedoeling over te brengen. Elke smiley schijnt volgens enkelen tegenwoordig een keer of tig herhaald te moeten worden om opgemerkt te worden...

Beetje jammer dat daardoor kennelijk een soort smiley-inflatie lijkt te zijn ingezet. Maar dáár weiger ik aan mee te doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet zo zuur @Canon-Eye, het is weekend....
Is absoluut niet zuur bedoeld. Gewoon een tamelijk feitelijke constatering, hoor - die overigens niet specifiek op dit topic slaat.
Maar er passeren wel eens posts (nee, ik noem geen namen) die mij bijna naar m'n oogdruppels doen grijpen om de oogdruk onder controle te houden... ;)

de vele vrije tijd...... gaan wij waarschijnlijk ook krijgen..
Als je dat echt denkt, dan heb ik nieuws voor je:
Ik besteed momenteel al bijna meer uren aan diverse (vrijwillige, dat dan weer wel) activiteiten dan toen ik nog betaald werkte - en dat was ook al geen 9-to-5 job.
Collega's die mij voorgingen hadden me overigens al gewaarschuwd - en ik geloofde ze niet. Inmiddels weet ik beter. :jaja:
Overigens vind ik dat niet heel erg, hoor - want dan zou ik er wel mee stoppen. Maar ik wou toch even de juiste feiten melden...

Voor @Canon-Eye is het alle dagen weekend ;)
Dit klopt, in zoverre dat er voor mij geen verschil (meer) is tussen weekend- en werkdagen.
Ze lopen namelijk evengoed wel vol... :pardon:
 

Havana

Forumguru
En toch vind ik het oprecht jammer. Ik ben stiekem best een Peugeot-fan. Mijn ouders hadden een 505, daarna 4x een 405 en tot slot een 406. Nu een enorme Turkenbak, toen een enorm succesnummer. Overigens een uitstekende auto, daarna ging 't snel bergafwaarts met onze Franse vrienden.

Mijn moeder heeft een 306 gehad, die mijn broer heeft overgekocht en later aan mij heeft doorverkocht. Prima wagen NOOIT iets mee gehad! Heb daarna zelf een 307 gekocht, zelfde verhaal. Nooit gezeik.

Nu hebben ze Opel gekocht. In mijn jeugd had je de Kadett. Wat een gedrocht. En de Manta, een vreselijke pauperauto. We kennen 'm allemaal wel uit de New Kids. Ik herinner me ook nog de Ascona, ook zo'n misbaksel. In de zero's was het al niet veel beter. De Corsa is na de Multipla misschien wel de lelijkste auto ooit gemaakt, om de over de bestelversie (de Open Crombo) nog maar te zwijgen. En als je dan denkt dat het dieptepunt bereikt is, vergeet het maar. De Opel Agila, een auto die lelijker is dan de Suzuki Wagon R+ en dat is een prestatie op zich.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Eigenlijk heeft Opel nog nooit ook maar één model gemaakt dat er goed uitzag. Ik vraag me oprecht af wat die Fransen ermee willen. Schijnt om de elektrische techniek te gaan. Nou, de Opel Ampera heeft een actieradius van 40 km ofzo dus da's nou niet echt indrukwekkend. Waarom koop je een merk dat al 10 jaar op rij (!!!) verlies maakt? Ik snap dat niet....
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Eigenlijk heeft Opel nog nooit ook maar één model gemaakt dat er goed uitzag.

En toch was Opel op de goede weg met de Isignia en de Astra J, min of meer door vriend en vijand als een mooie auto bestempeld. De Cascada is één van de mooiste cabrio's van dit moment volgens velen. De Opel GT uit 1968.... Jammer dat de Astra K de 'pet' heeft gekregen van de Adam, en naar ik het goed begrijp krijgt de nieuwe Insignia deze ook. Jammer. Peugeot sloeg destijds de plank totaal mis met de 1007. En zo heeft ieder merk wel een model (of gehad) die niet bepaald de schoonheidsprijs verdiend(e). Ik wil je niet teleurstellen, maar de C30 van Volvo klopte proportioneel toch ook niet echt? En ook Skoda heeft minder fraaie exemplaren op de markt gebracht, persoonlijk vind ik de Citygo nog steeds een beetje 'stijfjes' voor een auto in dit segment, de citybug's van Peugeot, Citroën en Toyota zijn een stuk frivoler, alsook de 500 van Fiat.
Opel heeft mijn (auto)hart nooit sneller doen slaan, maar om te concluderen dat Opel eigenlijk nooit een model gemaakt heeft dat er goed uitzag vind ik erg ver gaan. En je mag de hedendaagse Opel's niet vergelijken met een V90, Guilia of XE van Jaguar, dat is een heel ander (prijs)segment, daarbij verbleekt zelfs de gevestigde orde imho.
 

Cordoba

Forumguru
Wel heel negatief over Opel @Havana
De Opel GT was toch een fraaie poor-man's-bolide, de A-Kadett en de B-Kadett waren toch behoorlijk degelijk en ook de C-versie was niet slecht, ook van de Manta-A en de Ascona-A waren best leuke auto's voor hun tijd en de B-Ascona was al een stuk minder. Opels hadden in die tijd één probleem: het waren dweilen op de weg. Met de komst van electronica in allerlei onderdelen van de auto, is het met de kwaliteit van de Opels achteruit gehold (zou de electronica getroffen zijn door de bliksemschicht in het Opellogo?).

Nationale_oldtimerdag_Zandvoort_2010,_1969_OPEL_GT,_11-00-NL.JPG
 

kansberg

Forumguru
De GT werd al snel bestempeld als 'a poor man's Corvette.' Ook in het Corvette museum staat nog een fraaie GT. Als kind van een jaar of acht mocht ik een keertje mee op de achterbank van een GT. De buurman had een nieuwe GT gekocht, een groene 1900. Dat vond ik wel waanzinnig!
 

Fabia 123

Forumguru
Heb wel eens met een combo met 300 kg lading gereden. Heuveltje af brak de achterkant zoveel uit dat het een elandtest zonder elanden was, en omhoog ging in een slakkengang zonder slakken.
 
Bovenaan Onderaan