Welke automatten kiezen jullie?

Beste,

Ik ben op zoek naar automatten voor mijn skoda fabia , zaten er niet bij bij de levering...

Welke auto matten zijn het best? rubberen of stoffen?

Waar koop je deze? Bij de dealer of via het net?

Weten jullie goede adressen op het net die goede kwaliteit leveren?

Groeten Pieter
 

Rallye

Forumguru
Dat hangt wel een beetje af van wat je verstaat onder "beste". Het oog wil ook wat, daarom heb ik stoffen matten. Toen bij mijn vorige Octavia één van de matten versleten was heb ik via de dealer een nieuwe besteld. Deze matten worden ook geleverd door bijvoorbeeld superskoda.com.
 

ertromp

Forumguru
Welke auto matten zijn het best? rubberen of stoffen?

De keuze rubber of stof hangt van je gebruik af. Bij veelvuldig door de modder met je schoenen of bij regenachtig weer is rubber een uitkomst. Stof staat natuurlijk chiquer

Waar koop je deze? Bij de dealer of via het net?

De originele Skoda matten vind ik kwalitatief niet de beste.
Er zijn dealers die eigen matten uitgeven die al weer beter zijn.
Betreffende prijs zal het web het gunstigst zijn.


Weten jullie goede adressen op het net die goede kwaliteit leveren?

Voor mijn Mercedes ben ik vorig jaar nog geslaagd bij www.automatten4you.nl
Deze doen niet onder voor originele Mercedes matten en zijn super van kwaliteit en kleur

Voor mijn Skoda geen ervaring met andere matten aangezien ik bij aflevering zowel een originele stoffen als een rubberen set heb mogen ontvangen. De stoffen set ligt in de kast en de rubberen set gebruik ik continue naar volle tevredenheid
 

VWim

Forumguru
Rubber heb ik geen ervaring mee, maar weet wel dat ik dat geen porum vind.

Velours is het mooist.
 

actros

Nieuw lid
geef je 1 advies neem nooit rubberen matten blijven stinken en t is geen zicht en er blijft water op staan niet doen gewoon stof pas hadden ze bij aldi mooie mattensets in de aanbieding degelijk spul
 

Blacky

Forumguru
@actros hetzelfde kan ik zeggen van stoffen matten, regelmatig natte en vieze voeten is ook niet gezellig voor stoffen matten. Ik heb daarom voor rubberen matten gekozen. En dat stinken valt erg mee.
 

ertromp

Forumguru
Inderdaad kan ik bevestigen dat de aanname of ervaring van @actros absoluut niet de mijne is met de originele rubber matten van Skoda. Past perfect en ruikt niet.
 

Desperado

Forumguru
Ik sluit me daarbij aan. Ik weet niet hoeveel water @actros meesleept zijn auto in, bij ons niet meer als dan wat er aan schoenen of laarzen zit en ik heb liever een beetje water op mijn rubber matten als in de bekleding. Of het droogt snel op of je haalt het er met een doekje snel af. Zand en modder droogt er mooi op en is makkelijk eruit te halen.
En mooi, als ik een meeting heb ofzo kan ik er zo even stof ingooien als ik me daar druk om zou maken :D
 

Desperado

Forumguru
En geen goedkope zooi nemen die zogenaamd overal in past. Autospecifiek is veel mooier en past ook veel beter.
 
had zelf bij mijn octavia uit 2006 originele rubberen matten besteld voor de winter!!!ze zijn er nooit meer uit gekomen, ja toen ik hem verkocht,heb ze nu in de octavia uit 2010 en die uit 2006 had zo goed als nieuwe stoffen matten erin liggen, 3 jaar in de garage gehongen!
 
Ben ik zeer tevreden van ! Goede kwaliteit, mooie afwerking.
Wel opletten de matten van achter bevatten ook gaatjes voor te bevestigen , maar in mijn nieuwe fabia is dit niet voorzien, van voor wel , van achter niet...
 

Noord26

Forumguru
Mooi om te horen. Heb vanmiddag er ook een nieuwe set besteld. Mijn originele matten zijn voorin behoorlijk aan vervanging toe. En bij de dealer, originele matten dus, stonden mij totaal niet aan qua kwaliteit. Plus ze waren een stukje duurder als de meest luxe van justcarpets.

Heb antraciet met antraciet-nubbuk rand besteld. Antraciet is de standaard VAG-kleur voor interieur vloerdelen.
 
Bovenaan Onderaan