Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

W124

Senior Member
Wat is ongeveer de periode tussen productie en levering? Kreeg te horen dat daar ongeveer 2,5 week tussen zit. Lijkt me wat lang?
 

Pendragon

Forumguru
Ja 2,5 week is normaal. Mijn auto is afgelopen week gemaakt. Daarna gaat de auto op transport naar Pon. Daar wordt de auto geïmporteerd etc. en mochten er niet het goede merk banden onder zitten dan worden ze daar geruild. Daarna op transport naar de dealer. Deze moet hem inplannen voor oplevering. Kost denk ik ook een paar dagen. Al met al zijn die 2.5 weken zo om.
 

Pendragon

Forumguru
De wisseling naar Continental door Pon... :shutup:


@W124 Ik denk dat ik de opmerking van @Pendragon verkeerd geïnterpreteerd heb. Ik dacht dat hij bandafspraken met z'n dealer had gemaakt...

Nee, ik bedoel inderdaad dat Pon bij binnenkomst alle auto's voorziet van Continental. Wij zijn een paar jaar geleden bij Pon geweest en daar lieten ze dat ook zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.

Skoda-MAN

Forumguru
@Pendragon Zelf heb ik Conti banden onder mijn skoda en die zijn prima. In de verschillende bandentest komen ze er ook altijd wel goed uit.
Op mijn Octavia 1 ben ik overgestapt van Dunlop naar Conti en dat was een hele verbetering in wegligging en vooral geluid.
Als je altijd op 2 wielen door de bocht wil dan zijn er misschien betere merken te vinden.
Ik hoorde laatst dat heel veel Skoda's niet meer omgezet worden op Conti, in hoeverre dit waar is kan ik niet beoordelen.
Ik zag bij de dealer wel andere merken onder nieuwe auto's zitten.
 

elsinga

Forumguru
Bij mij loopt het interne bestelgeneuzel nu en gaat Athlon ergens volgende week met de dealer bellen om de bestelling rond te maken. Levering zou dan eind augustus worden, komt goed uit want dan ben ik net terug van vakantie (huidige auto loopt midden in mijn vakantie af, dus dit is een prima reden om nog even door te rijden ;) ).
 

AdFe

Nieuw lid
Al enige tijd op het forum aan het meelezen ivm lopende bestelling Octavia.
Octavia is half maart besteld, vandaag gebeld door leverende dealer dat auto "waarschijnlijk" week 30 geleverd wordt.
Bij bestelling was de verwachtte leverweek 23.
 

doncalitri1984

Forumguru
Al enige tijd op het forum aan het meelezen ivm lopende bestelling Octavia.
Octavia is half maart besteld, vandaag gebeld door leverende dealer dat auto "waarschijnlijk" week 30 geleverd wordt.
Bij bestelling was de verwachtte leverweek 23.

Das een aardige vertraging, speciale config? / motorisering?
 

AdFe

Nieuw lid
nee niks bijzonders Business Greenline 1.6 TDI met wat opties, volgens dealer heeft levering vertraging opgelopen door model jaar wisseling
 
Bovenaan Onderaan