Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

micky

Forumguru
dat kan alleen als het chassis nummer bekend is, maar los daarvan wil een gemiddelde leasemaatschappij geen auto na 15 november nog op kenteken hebben aangezien ze dan een jaar ouder zijn en dus minder opleveren aan het eind van het contract en laat de leasemaatschappij nu ook net maling hebben aan het feit dat jij wel voor 14% in aanmerking wilt komen.....
 

030

Forumguru
en laat de leasemaatschappij nu ook net maling hebben aan het feit dat jij wel voor 14% in aanmerking wilt komen.....

Maling? Hoe kom je daarbij? Menig leasmij zet gewoon auto's op kenteken in de laatste paar weken van het jaar als de bestuurder terugvalt na 1/1 in bijtellingspercentage.
 

Renzo4000

Forumguru
In de regel willen leasemaatschappijen liever niet na november de auto op kenteken zetten, uiteraard om waarde technische redenen. Echter een beetje leasemaatschappij zal klantgericht redeneren en rekening houden met de klant ivm de 14%. De mijne doet hier niet moeilijk over iig.
 

snorro

Actief lid
Vrijdag van de dealer bericht gekregen dat productie nog steeds gepland staat op week 35.
Ook hebben ze contact gehad met PON i.v.m. mijn ontevredenheid. Helaas komt er gewoon een keiharde reactie terug: "doen we niets aan" oftewel geen tegemoetkoming.
Ik denk dat ik zelf maar eens een mail ga dichten richting PON.

Kunnen degene die ook een verdubbeling van levertijd hadden en wel een tegemoetkoming hebben gehad eens aangeven wat zij hebben gekregen van PON? Dan kan ik PON daar ook even mee om de oren slaan :mad:
 

Renzo4000

Forumguru
Ik ben bang dat je daar weinig aan kan doen. De dealer heeft wat dat betreft te maken met overmacht. Het kan natuurlijk zo zijn dat een dealer je tegemoet kan komen met een korting of accessoire cheque oid maar dat hoeven ze niet te doen. Wil je dit wel dan moet je dat in het vervolg laten opnemen in het contract. Ik verwacht alleen dat weinig dealers dat zullen doen...
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Maling? Hoe kom je daarbij? Menig leasmij zet gewoon auto's op kenteken in de laatste paar weken van het jaar als de bestuurder terugvalt na 1/1 in bijtellingspercentage.
Menig dus ook niet kan ik je uit ervaring van meerdere vertellen ;)
 

micky

Forumguru
Vrijdag van de dealer bericht gekregen dat productie nog steeds gepland staat op week 35.
Ook hebben ze contact gehad met PON i.v.m. mijn ontevredenheid. Helaas komt er gewoon een keiharde reactie terug: "doen we niets aan" oftewel geen tegemoetkoming.
Ik denk dat ik zelf maar eens een mail ga dichten richting PON.

Kunnen degene die ook een verdubbeling van levertijd hadden en wel een tegemoetkoming hebben gehad eens aangeven wat zij hebben gekregen van PON? Dan kan ik PON daar ook even mee om de oren slaan :mad:
Niets van PON gekregen, alleen van de dealer zelf..
 

Joske

Forumguru
Ik heb al gelezen dat sommigen een zogenaamde "dinercheque" krijgen ter compensatie? (voor wat het waard is imo)
 

snorro

Actief lid
Dan heb ik dat verkeerd begrepen en hebben de meesten dus "iets" van de dealer gehad. Zal nog eens bij hem gaan zeuren :D, aangezien we vanuit ons bedrijf daar alle auto's vandaan halen.
 
D

Deleted member 12693

Ik heb al gelezen dat sommigen een zogenaamde "dinercheque" krijgen ter compensatie? (voor wat het waard is imo)
Klopt. Heb ik ook gehad en vond het wel een leuk gebaar. Heb er zelf niet eens om gevraagd. Mss de dealer, maar dat weet ik niet.
 

micky

Forumguru
Dan heb ik dat verkeerd begrepen en hebben de meesten dus "iets" van de dealer gehad. Zal nog eens bij hem gaan zeuren :D, aangezien we vanuit ons bedrijf daar alle auto's vandaan halen.
Dat "iets" was bij mij gratis upgrade naar volleer, of keus uit alle 18" wielen (18" had ik al besteld, de Golus voor 180 euro, nu kon ik kiezen uit elke beschikbare velg 19" had ook gekund, maar dan kom ik met de leasemij in de knoop..) overigens waren dit beide op verzoek van me zelf..
 

Desperado

Forumguru
aangezien we vanuit ons bedrijf daar alle auto's vandaan halen.
Toen Essent (toen nog EGD als ik het goed heb) het plan had om alle VW te vervangen door Citroën was meneer Pon er als de kippen bij om dat te voorkomen.
 

Archie

Senior Member
Vrijdag van de dealer bericht gekregen dat productie nog steeds gepland staat op week 35.
Ook hebben ze contact gehad met PON i.v.m. mijn ontevredenheid. Helaas komt er gewoon een keiharde reactie terug: "doen we niets aan" oftewel geen tegemoetkoming.
Ik denk dat ik zelf maar eens een mail ga dichten richting PON.

Kunnen degene die ook een verdubbeling van levertijd hadden en wel een tegemoetkoming hebben gehad eens aangeven wat zij hebben gekregen van PON? Dan kan ik PON daar ook even mee om de oren slaan :mad:
Niks, ik heb van de dealer ook geen tegenmoetkoming gekregen (Muntstad), ik heb ook contact met Skoda NL, maar hier ook niks. Dus boos worden heeft geen zin, wachten is wat ons rest.
 

Archie

Senior Member
Beste Archie,

Productie is nu definitief gepland op week 36 ( hier word nu niks meer aan gewijzigd ) Helaas wel weer een week opgeschoven dus...

Met vriendelijke groet,

Jeroen Suk
Verkoopleider (Muntstad)

Ach weer een week later; doe maar. Maar er is nu tenminste iets zeker. Besteld in week 15.
 

Joske

Forumguru
Van wie krijg je die dan? Pon/Dealer/Skoda? Die heb ik namelijk niet gehad?
Geen idee, jullie zijn de Nederlanders é :laugh:

Ik lees dat sommigen dit (volgens mij toch) van PON gekregen hebben ter compensatie, want het zijn toch uiteindelijk dinnercheques waar iets van PON opstaat é? (als ik het mij goed herinner van een geposte foto)
 
Bovenaan Onderaan