Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Octavia123

Nieuw lid
Ik heb eind augustus een 1.4 TSI EBL combi automaat besteld, metal grey, met levering eind november. Vanwege kleur bericht gehad dat dit naar eind februari zou gaan. Vorige week gebeld wat nu definitieve productie datum was. Systeem van de fabriek gaf aan week 14 (half april). Vond de dealer zelf ook te gortig en is verhaal gaan halen bij PON. Metal grey start pas week 6/7. Mijn octavia is 1 van de eerste metal greys met nu uiteindelijk productie datum week 10...
 

JanH211

Nieuw lid
Na al een lange tijd dit onderwerp gevolgd te hebben, dan ook maar even mijn reactie plaatsen.
Zelf in November de lease offerte getekend te hebben, vorige week te horen gekregen dat mijn Octavia metal grey in week 9 de band opgaat en er hopelijk ook vanaf rolt.

Na alle reacties hier hoop ik ook dat dit zo is. Had al wel eerder vernomen dat de kleur een probleem was via de leasemaatschappij.

Voor iedereen hier succes met wachten.
 
Laatst bewerkt:

Oogje

Senior Member
Ik heb eind augustus een 1.4 TSI EBL combi automaat besteld, metal grey, met levering eind november. Vanwege kleur bericht gehad dat dit naar eind februari zou gaan. Vorige week gebeld wat nu definitieve productie datum was. Systeem van de fabriek gaf aan week 14 (half april). Vond de dealer zelf ook te gortig en is verhaal gaan halen bij PON. Metal grey start pas week 6/7. Mijn octavia is 1 van de eerste metal greys met nu uiteindelijk productie datum week 10...
Ik heb een kleine maand eerder in Metal Grey besteld. Ook eerst eind oktober / november te horen gekregen, uitstel naar februari en nu ook eerste week april. Mijn dealer zegt alleen simpelweg: je wacht maar.

Skoda kan de kleur die jij hebt besteld niet leveren en als jij dan zegt "nou, doe dan maar een ander kleurtje" dan krijg je een boete ?!?
WTF! :sterretjes:

Vat ik het zo goed samen?
Dat vat je inderdaad vrij goed samen. Skoda wil mijn bestelling niet kosteloos annuleren, ondanks dat ik al meer dan een half jaar op het ding wacht en nog 2 maanden te gaan zou hebben, als ze dit keer wel de kleur beschikbaar krijgen.
 

Maik

Actief lid
Tsja @Oogje: het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs. Ik zit in hetzelfde schuitje.
Mijn werkgever gaat zich er nu mee bemoeien want hij is het er niet mee eens....
 

bono5

Nieuw lid
Lees hier niet veel positieve berichten over de levertijden. Ik sta op het punt een Octavia Combi Elegance bussiness Metal grey (+sunset +Dynamic pakket +Metallic lak) te bestellen.. Maar als ik het zo lees ben ik dan zeker een maand of 3 verder?!? Bizar
 

CDK

Forumguru
tsjaa zo bizar is dat niet hoor, het wordt alleen flink opgeblazen!
ga maar eens een Japanner of een Koreaan bestellen, met de opties die jij er op wil...., als je het slecht treft ben je dan bijna een jaar ouder ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

jfk104

Actief lid
Maar als ik het zo lees ben ik dan zeker een maand of 3 verder?!? Bizar

Tussen de 10 en 16 weken is heel gangbaar.

Mijn vorige auto's hadden een levertijd van:
Astra GTC 12 weken
Peugeot 508 16 weken

Collega heeft sinds half januari een Auris TS in bestelling staan. Verwachte aflevering half-eind mei. Dus ook zo'n 16 weken.

Ik hoop dat ik mijn auto inderdaad 30 april kan ophalen. Dit zou een levertijd van 15/16 weken zijn.
Elke week is natuurlijk te lang wanneer je leuke hebbedingen besteld ;)
 

jellemeer79

Actief lid
Het probleem zit hem in Metal Grey het is gewoon slecht gepland door Skoda. Ze hebben Platin Grey veels te vroeg stop gezet zonder dat Metal Grey beschikbaar was, verder blijf ik het heel raar vinden dat Metal Grey al wel beschikbaar is voor de Fabia en SuperB maar dat Octavia bestellers steeds langer moeten wachten.
 

hberg

Actief lid
Vandaag is mijn OCIII GLB Racing Blue besteld verwachte leverdatum 30-5 dus vier maanden wachten...
 
Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
Dat is de hoogte die de Rs eerst ook had en dat was toch net iets te hoog voor een sportonderstel. Die Eibachs gaan echt beter ogen ;)
 

riskitalltowin

Actief lid
Gisteren geleverd.

Enkele foto'tjes op winterwielen en winterbanden:

Standaard verlaag onderstel Skoda
P1220315_zps9e730054.jpg


P1220321_zpsc7c646dd.jpg


P1220322_zps16277252.jpg


Origineel Skoda leder
P1220327_zps56acde79.jpg


Elektrische stoelverstellen. Zitvlak kan kantelen waardoor eenvoudig juiste positie te vinden.
P1220328_zpsddacfb41.jpg


Voorruitverwarming
P1220338_zps13f9550f.jpg
 
Bovenaan Onderaan