VW Golf variant in de tegenaanval?

Bakkertje

Forumguru
Zojuist gevonden op de site van Pon:
http://www.fleetwise.nl/sites/defau..._Golf_Variant_Business_Edition_per_1_juni.pdf

Een prijslijst voor een speciale business uitvoering van de VW Golf Variant.
Met best wel een interessante lijst met standaard opties (even de echt bijzondere opties..):
• Rijdynamiek verhogend XDS variabel sperdifferentieel
• Sportstoelen traploos in hoogte verstelbaar
• Electronische handrem met Autohold functie
• Achteruitrijcamera
• Pre Crash
• Lichtmetalen velgen 'Dijon' 7 J x 17
• Vermoeidheidsherkenning systeem
• Sportstoelen vóór, met lendensteunen
• Verwarmbare voorstoelen
• Lederen/stoffen bekleding 'New York'
• Bestuurderstoel met uitschuifbaar zitvlak en elektrische massage

Maar ook opties die voor de Octavia niet leverbaar zijn (in ieder geval niet in NL via Pon) zoals de verwarmbare voorruit..

Hmm.. toch wel interessant ineens zo'n Golf..

Correctie: de octavia is tegenwoordig ook met verwarmbare voorruit te bestellen..
 
Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Is de O3 met voorruit verwarming te krijgen?
Dacht dat die (al lang) weer van de optie lijst verdwenen was.

Wat ik wel wist is dat VW zijn Highline modellen beter ging uitrusten (standaard ook achter electrische ramen, 17" velgen. En ik meen nog wat zaken)
Een optie die mij ook erg nuttig lijkt is: Blindspot assistent met uitparkeer assistent.
Die laatste lijkt me vooral handig omdat ik nog regelmatig met de neus naar voren parkeer en als ik terug kom er bv een SUV of busje naast me staat en ik eerst bijna helemaal op de weg moet staan om te kijken of ik wel naar achteren kan rijden.
 

Cordoba

Forumguru
Eigenaardig: als ik in de carconfigurator kijk, kan ik echt geen electrisch verwarmde voorruit selecteren. (voor de O3)
 

Darkside

Forumguru
Ik ook niet. En zie hem ook niet op de link van bakkertje staan.
Maar ook bij vw zie ik nog niet de wijzigingen staan op de site.
 

TL@

Forumguru
In de lease blijft hij toch nog steeds duurder dan een O3. Voor de prijs van een goed uitgeruste Golf met 150pk TDI heb ik de O3 RS (en nog wat kleingeld over), in België

De verwarmde voorruit heb ik trouwens ook gewoon kunnen bestellen.
 

Darkside

Forumguru
Ja klopt. Net even gecheckt. Lease prijs an zich is goed. Maar catalogus waarde is stuk duurder. Waardoor je netto toch meer kwijt bent. ( dit is overigens nog niet berekend met de nieuwe standaard uitrusting van de golf. Maar ik geloof niet dat een golf dan ineens 50 ,- netto goedkoper word )
 

Bakkertje

Forumguru
De vooruitverwarming optie staat op de laatste pagina en dan 3 regels boven het dikgedrukte Design.

@TL@ in België geldt inderdaad dat er andere opties mogelijk zijn dan in NL, ook de pakketten zijn daar anders.
@Darkside Leasemaatschappijen rekenen voor een belangrijk deel met restwaardes en zij zijn nog steeds van mening dat een VW minder in waarde daalt dan een Skoda. De nieuwprijs van deze nieuwe business uitvoering ligt overigens redelijk gelijk aan de O3 (misschien zelfs wel lager)
 
Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
Ik zie hem staan. Aangezien ik ook verwarmbare voorstoelen wil is het wel een mooie optie.


Zie nu op de VW site dat je hem kan configureren. Maar dat vele opties ook niet beschikbaar zijn op de Business Line.

PS: Zie de verwarmbare voorruit nu ook op directlease staan. En de optie voor chromen omlijsting is nu ook een losse optie geworden (jammer)
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@Darkside Het chroom is nog steeds standaard op de elegance volgens de prijstlijst. Op de Ambition kun je het nu als optie bestellen. Ik denk dat het een foutje is bij Directlease (was mij overigens ook al opgevallen!)

Het dynamic pakket kun je nu ook niet meer bestellen icm de elektrisch verstelbare stoelen.
 
D

Deleted member 12693

Een optie die mij ook erg nuttig lijkt is: Blindspot assistent met uitparkeer assistent.
Die laatste lijkt me vooral handig omdat ik nog regelmatig met de neus naar voren parkeer en als ik terug kom er bv een SUV of busje naast me staat en ik eerst bijna helemaal op de weg moet staan om te kijken of ik wel naar achteren kan rijden.

In dit youtube filmpje laten ze zien dat er wel een uitparkeer assistent functie op zit (3.10min)
 

henriz

Forumguru
De uitparkeerfuntie is alleen voor wanneer de auto in de lengterichting tussen andere auto's staat (fileparkeren), niet wanneer de auto in een vak staat met links en rechts auto's (dwars op de rijrichting geparkeerd).
 

Darkside

Forumguru
Kan het filmpje hier niet zien ( slechts een edge verbinding). Ik ga er van uit dat het filmpje de mogelijkheid van park assist laat zien. Die ook gebruikt kan worden om automatisch uit te rijden.
Wat ik bedoel, en wat vw nu levert, is een assistent die de sensoren in de achterbumper gebruiken om te kijken of er verkeer aan komt die jij niet kunt zien. Omdat je parallel geparkeerd staat met de neus richting trottoir en er naast je een grote auto staat.
Nu moet ik toch veelal best een stuk achteruit rijden om langs het obstakel te kijken om te zien of het veilig is.
Maar dan sta je dus al grotendeels met je kunt dusdanig op de weg dat je eea blokkeert.
BMW heeft ook zo'n systeem. Maar werkt met een camera zodat je ook het verkeer kunt zien.
Ik heb het vw systeem nog niet in de praktijk kunnen testen, maar het lijkt me zeker een nuttige toevoeging aan de optie lijst
 

Canon-Eye

Forumguru
Nu moet ik toch veelal best een stuk achteruit rijden om langs het obstakel te kijken om te zien of het veilig is.
Maar dan sta je dus al grotendeels met je kunt dusdanig op de weg dat je eea blokkeert.
Goeie reden om bij dwars op de rijrichting parkeren altijd achteruit in te steken...
1) bij wegrijden krijg je eerder zicht op het overige verkeer;
2) je kunt eerder aan je bocht beginnen waardoor je veel minder wegbreedte nodig hebt om eruit te draaien.
 

Darkside

Forumguru
Is niet altijd mogelijk. Bij boodschappen doen zijn de parkeervakken schuin. Als ik daar achter uit in zou willen moet ik best wat capriolen uithalen.
 

emilio3333

Forumguru
Interessante prijs.
Beste ding verkoopt natuurlijk ook voor geen meter hier in Nederland.
Immers geen 14% uitvoering van.
En de rationele Nederlander koopt liever dan een Octavia dan de mooiere Leon station. ;)
Die ook voor geen meter loopt....
 

Canon-Eye

Forumguru
Is niet altijd mogelijk. Bij boodschappen doen zijn de parkeervakken schuin. Als ik daar achter uit in zou willen moet ik best wat capriolen uithalen.
Schuin is inderdaad iets anders dan dwars - en komt voor mijn gevoel minder vaak voor trouwens. Maar in die schaarse gevallen waarin ik daarmee te maken krijg (laatst nog bij een zwembad in Brummen), probeer ik gewoon van de andere kant te komen - die witte pijlen op de weg op een parking storen me niet zo.
Het zijn geen voorsorteervakken en dus hebben ze geen wettelijke status, voor zover daarvan op privéterrein überhaupt sprake is.
 
Bovenaan Onderaan