Vragen aanschaf 03 ABL 1.2 TSI DSG

2015ABL

Forumguru
Hallo ik ben voornemens om een Octavia Combi Active Business Line 1.2 tsi privé aan te schaffen.

Opties: plus pakket (17 inch Teron, chromen lijsten, stoel stof leer, en dab
Kleur: candy white

Heb na veel lezen besloten om maar geen Canton audio upgrade te nemen omdat veel mensen beweren dat het systeem nog altijd niet goed klinkt, of te weinig bas geeft. Er zijn ook positieve verhalen. Verwarrend, ook de constructie van de sub achterin (die geen uitlaat voor de bas lijkt te hebben én de speaker niet direct in contact brengt met een stukje open lucht om zijn trillingen kwijt te kunnen) geeft me geen vertrouwen hierin.

Ben me nu nog aan het oriënteren op enkele opties. Bijv. lane assistant zinvol? En is dat dan meteen samen met adaptive cruise control voor 400 euro? Want die zie ik niet staan?

Vragen die ik nu heb:
- is het mogelijk om de 17 inch Terons met een kleine bijbetaling nog op te plussen? Bijv. de crystal 17 of turini zwart 18 (wat kost dit? vind dit niet terug in de configurator)
- heeft het pluspakket LED op de website nog wel LED achterlichten (want in de papieren leaflet staat een andere prijs 199 ipv 550 en zijn geen LED achterlichten genoemd)
- is xenon als upgrade mogelijk (kost 199 voor diesels conform actie, maar staat nergens hoeveel het dan kost voor benzine)?
- kan een neerklapbare passagierstoel nu wel of niet bij de stof/lederen bekleding?

Alvast bedankt voor alle hulp!
 

Darkside

Forumguru
Hallo ik ben voornemens om een Octavia Combi Active Business Line 1.2 tsi privé aan te schaffen.

Opties: plus pakket (17 inch Teron, chromen lijsten, stoel stof leer, en dab
Kleur: candy white

Heb na veel lezen besloten om maar geen Canton audio upgrade te nemen omdat veel mensen beweren dat het systeem nog altijd niet goed klinkt, of te weinig bas geeft. Er zijn ook positieve verhalen. Verwarrend, ook de constructie van de sub achterin (die geen uitlaat voor de bas lijkt te hebben én de speaker niet direct in contact brengt met een stukje open lucht om zijn trillingen kwijt te kunnen) geeft me geen vertrouwen hierin.

heb zelf geen soundupgrade dus zou je hier geen advies over kunnen geven. Dan alleen ga een proefrit maken met een auto die met canton is uitgerust. Neem een USB stick met je favo nummers mee en ga lekker luisteren.

Ben me nu nog aan het oriënteren op enkele opties. Bijv. lane assistant zinvol? En is dat dan meteen samen met adaptive cruise control voor 400 euro? Want die zie ik niet staan?

Volgens mij is ACC helemaal niet leverbaar op de 1.2 TSI (tenminste niet toen ik wou bestellen en dat is, een van de, redenen waarom ik nu een Golf rij). Maar vindt beide opties, lane assist & ACC, wel nuttig.
De eerste is soms wel relaxed met rijden. De 2e is zeeer relaxed. En zou niet meer zonder willen. Vooral in de file.

Vragen die ik nu heb:
- is het mogelijk om de 17 inch Terons met een kleine bijbetaling nog op te plussen? Bijv. de crystal 17 of turini zwart 18 (wat kost dit? vind dit niet terug in de configurator)

Alles is mogelijk. Bespreek het met je dealer. Er is nog een accesoire prijslijst waar de velgen los vermeld staan.
Maar wie weet kan je een deal maken met je dealer die de originele Velgen incl band van je overneemt.

- heeft het pluspakket LED op de website nog wel LED achterlichten (want in de papieren leaflet staat een andere prijs 199 ipv 550 en zijn geen LED achterlichten genoemd)
- is xenon als upgrade mogelijk (kost 199 voor diesels conform actie, maar staat nergens hoeveel het dan kost voor benzine)?

Geen idee

- kan een neerklapbare passagierstoel nu wel of niet bij de stof/lederen bekleding?

Volgens mij niet.
 

2015ABL

Forumguru
Krijg net een telefoontje of ik toch geen interesse heb ik een half jaar oude elegance businessline (ook 1.2 tsi dsg), 50km (nieuw) mogelijk met dezelfde bijbetaling. Heeft als extra's dan xenon, grotere navi, canton sound, keyless go, parkeerassistent/piepers voor en led.

Dus óf een nieuwe ambition bl óf een 2014 elegance bl voor hetzelfde geld. Wat zouden jullie doen?
 

Joske

Forumguru
2e optie ziet er mij toch wel echt aantrekkelijk uit :thumbsup:

Die kan je dan ook direct rijden.. :)
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Ik zou ook voor de Elegance opteren.
Hij is wel een half jaar oud, maar heeft slechts 50 km; dus simpelweg nieuw.
En de Elegance had ook al mijn voorkeur omwille van al die extra's.
 

Joske

Forumguru
Een Elegance is echt wel vrij mooi uitgevoerd.. dat kan ik ook alleen maar beamen :jaja:
 

Badnews

Senior Member
wel of geen kessy, canton, columbus, xenon, park assist (en stoelverwarming denk ik).. lijkt me een no-brainer :)
Deze opties zijn heel relaxed, als je teminste niet later het gevoel wilt krijgen van 'had ik toch maar de columbus genomen' enzo.

Mogelijk enige nadeel: je kan geen andere opties bijplaatsen, zoals lane assist of dak
 

2015ABL

Forumguru
Het nadeel is dat ik later dan wel een 2014 auto moet inruilen ipv een uit 2015. Weliswaar is de 2014 versie duurder geweest, maar toch?

Dit is hem/haar:

full


Stoelverwarming heeft ABL met pluspakket ook. En ook nog lederen/stoffen zetels, deze heeft alleen stof. En ik kan nog t/m april in mijn huidige auto rijden, bij deze is het in een paar dagen gepiept. Ik weet ik denk erg homo economicus. :sterretjes::D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

2015ABL

Forumguru
Ja dat is het zeker. Alleen niet nieuw, hebben toch de nodige mensen in en aan gezeten, demo model zo lijkt het en ik weet niet hoe nadelig dat later is. En of een gelijke bijdrage voor een ABL met pluspakket (ook zeer compleet!) niet beter is....?

Luxe probleem, I know, maar, toch.
 

Darkside

Forumguru
50km op de teller. Wat maken die paar mensen dan uit?

Zelf toch echt liever een EBL dan een ABL. EBL heeft de meeste opties al die je wilt.
Die ABL moet je echt voorzien van een columbus. Vindt de amundsen echt veel te traag om lekker mee te werken.
 

Noord26

Forumguru
Ja dat is het zeker. Alleen niet nieuw, hebben toch de nodige mensen in en aan gezeten, demo model zo lijkt het en ik weet niet hoe nadelig dat later is. En of een gelijke bijdrage voor een ABL met pluspakket (ook zeer compleet!) niet beter is....?

Luxe probleem, I know, maar, toch.

Geen enkele nieuwe auto heeft 0km op de teller, en hebben al een aardige hoeveelheid mensen in gezeten. ;)
 

Rene C

Forumguru
idd EBL, wat ik hier gelezen heb ben ik echt blij dat ik EBL heb met Columbus ipv ABL met Amundsen. Weet niet of de ABL ook dezelfde stoelen heeft als de EBL of de stoelen van de Greenline.
 

2015ABL

Forumguru
Hoor nu van de dealer dat het toch 2.500 euro verschil is tov een nieuwe ABL met pluspakket. Voor dat geld extra heb ik echter ook een nieuwe EBL voor. Onbegrijpelijk. Hoe denkt hij dan deze auto kwijt te komen?

Aan jullie reacties te zien is deze 2.500 euro extra het dus wel waard. Maar zo blijf ik natuurlijk bezig.... :D:D voor weer 2.300 meer heb ik een 1.4 tsi, voor weer een paar duizend meer een RS. Is de traagheid van de amundsen echt zo erg? Ik stel mij voor dat ik vooral tussen de klokken ga kijken in de praktijk?

Kunnen jullie misschien nog ingaan op de vragen bovenaan? Bedankt! :dankje:
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Duidelijk dat de wagen genoeg gegeerd is volgens de dealer é... Je kan natuurlijk altijd de prijs laten zakken (proberen) ? ;)
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Rare snuiter die dealer.
Maar nu is de situatie dus duidelijk anders.
Nu is het niet meer dat je een beter uitgeruste auto, maar dan wel 6 maand oud en als demo gebruikt moet afwegen tegen je ABL voor dezelfde prijs.
Nu is er geen opportuniteitsvraagstuk meer, maar gewoon de afweging tussen "meer en beter" maar ook "duurder" versus "aanvaardbaar?" mar "goedkoper".
Dat is een uiterst individule keuze.
Ik heb een Elegace met nog wat extra's en betreur de keuze niet. De meerprijs .... tja, dat is dan zo. En inderdaad met 1.4TSI en DSG.
Maar nu moet jij alles afwegen en de centjes tellen en is het moeilijker voor ons om advies te geven.
Proefrijden, zou ik zeggen en aldus een bewuste keuze maken.
Maar in dit geval zou ik wel die "oude demo" laten staan en voor een spiksplinternieuwe gaan.
 
Bovenaan Onderaan