Voorstellen, Kodiaq Sportline 4x4 2.0

Na een tijdje meegelezen te hebben voor de aanschaf van een Kodiaq, nu eindelijk een Kodiaq in het bezit sinds 01-07.
Om er gelijk maar bepakt mee op vakantie te gaan. :D

Ik ben Michael, 38jaar. Vader van 2 (14m & 8J). Redelijk Auto/Motor/Boot liefhebber. (Ook andere dingen, als het met verbrandingsmotor vooruit gaat)
ITér bij het HavenBedrijf Rotterdam, en Brandweerman in Haaglanden.
Altijd BMW (Hobby, E30 335I Touring M-Technik II met een M30B35 met ITB&Carbon Airbox) en Renault (Gezin) gereden, redelijk tegengestelde merken. Maar het werkte goed in ons leven.
Het lijstje met auto's is te lang, maar de laatste gezinswagen was een Grand Scenic met 370km op de teller. En vrouwlief wilde niet meer Fransoos op vakantie na 2 pechgevallen in de afgelopen vakanties.
De Scenic is er nog, maar zal na de zomer vervangen worden voor een BMW 1 Serie.
Na maanden gezocht te hebben naar een "bepaalde" Kodiaq (Ben redelijk kieskeurig in mijn (te grote) wensenlijstje), stond de auto ineens 10m in een Dorp verder op.
Zagen de wagen online, in de auto gestapt met Fraulein. Er naar toegegaan. in 1 lijn naar de auto gelopen. En voor de proefrit was de auto eigenlijk al verkocht.
Ik denk dat de verkoper bij de dealer nog nooit zo snel een auto heeft verkocht ;)

Het is een Kodiaq Sportline 4x4 2.0 uit 2018 geworden, zelf geïmporteerd door de dealer uit .DE (Dus ook een Duits optielijstje :cool:, en die was belangrijk).

Hierbij de foto's

IMG_2045.jpg IMG_2051.jpg IMG_2054.jpg IMG_2055.jpg
30892021-45.jpg
IMG_2375.jpg IMG_2378.jpg


Om maar gelijk 4000km op te zetten:

IMG_2021.jpg IMG_2258.jpg IMG_2139.jpg

Dat was een mooie test om gelijk overal achter te komen, zowel de leuke dingen als de kwaaltjes\probleempjes.
Niet al te grote dingen, maar wel dingen waar ik mij aan stoor.
1. Startknop heeft een soort van eigenlijk leven, soms starten met 1x drukken, soms met vertraagd drukken. Soms 3x drukken.
2. In de 2 voorste hoeken van het schuifdak blijft water staan als het dakraam dicht is
IMG_2352.jpg
3. De deurpanelen kraken als een malle, daar wordt je helemaal gek van. Als je in een soort reis\slaapmodus een beetje tegen de deur aanligt als bijrijder, dan lijkt het wel een rijdende krakende vloer. Moeilijk irritant voor zowel bestuurder als bijrijder.
4. Kabelboomrubber 1 van de achterklep is gerepareerd met een soort van elektrische tape ofzo.
5. Tip van @Rainesh, Olie van de huppelupuppele bak te laten vervangen, ben de naam vergeten. Maar zal de tussenbak er mee bedoelen. Die zou iedere 60K moeten.
Dus dat word een ritje naar de dealer om even de puntjes op de i te zetten.

Verder hebben we natuurlijk als liefhebber ook een Mod-list, dit is even een snel lijstje ik zo uit mijn hoofd heb en weet.
1. Codeer Bezoekje aan @Rainesh (Done, paar dagen voor de vakantie gefixt door hem! Top gast! Vrouw en kids even naar de kinderboederij voor de deur)
2. Accu afdekking Aliexpress (Done)
IMG_2366.jpg
3. Afdekking luchtroosters achterbank (Done)
IMG_2381.jpg
4. Allerlei handigheidjes van o.a Ali en Skoda zelf (Done)
Prullenbakjes in iedere deur.
Vouwdoos achterin van Skoda,
EHBO uitgebreid.
Skoda Dakdragers en Dakkoffer (<-- Nooit doen!, veel geld en erg klein)
Zonnebrilhouder.
Gordel verlager voor de jongste.
(Sportline?) Voetsteun (Vaag dat die niet standaard in een Sportline zit)
Vesten onder matten
5. RS achterreflector onder de achterklep.
6. 20" ipv 19", Broertje heeft de EnyaQ met 21" Betria die ik ook wel eens wil passen. (Mits het past met ET, Steek etc. Geen idee nog, nieuw in de SKodascene ;))
7. Iets met de achterkant, vind het iets te braaf aan de achterzijde. Dus iets met een extra raamspoiler, Diffuser ofzo. nog niet helemaal over uit.
8. Bezoek aan VAGTechniek, ben nog opzoek naar ervaringen met de 2.0
9. Achterbumper laten spuiten, veel vage krasjes.
10. Nog zat kleine dingetjes naar mate mijn zoektocht op dit forum vordert. Tips zijn uiteraard welkom! :)

Michael.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Mooie Kodiaq!
Dat gekraak van de bestuurdersportier heb ik ook gehad: gemeld bij de dealer voor de 90k beurt en vervolgens was het opgelost.
Water in de hoeken van het schuifdak kan duiden op verstopte afvoerkanalen: even melden bij de dealer!
 

MaxN

Donateur
Welkom op het forum.
En over puntje 8 op je lijst is hier 1 topic waar je wel even zoet mee bent om die door te lezen, die auto staat ook op de foto's als je de Kodiaq met 2.0 opzoekt bij VAGTechniek.
 
Mooie Kodiaq!
Dat gekraak van de bestuurdersportier heb ik ook gehad: gemeld bij de dealer voor de 90k beurt en vervolgens was het opgelost.
Water in de hoeken van het schuifdak kan duiden op verstopte afvoerkanalen: even melden bij de dealer!

Bedankt voor de tip, volgende week weer aan het werk en plan ik een bezoek aan de dealer in.
 
Welkom op het forum.
En over puntje 8 op je lijst is hier 1 topic waar je wel even zoet mee bent om die door te lezen, die auto staat ook op de foto's als je de Kodiaq met 2.0 opzoekt bij VAGTechniek.

Bedankt voor de tip, en niet zo bedankt haha.
Las dit om 21:00, en na een paar potten bier en een paar uur verder.
Ben ik wel wat ideetjes rijker, en wat munten lichter in de toekomst!

Erg vermakelijk topic om te lezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

Duijzer

Donateur
Welkom! Mooie auto. Die Duitse optielijstjes waren voor mij ook reden om naar import te kijken, bijvoorbeeld stoelverwarming achter vind je nauwelijks in Nederland.
Maar eh, geen franse auto meer en dan een BMW 1 serie? Volgens mij stond de eerste serie bekend om problemen met de distributiekettingen en daarna zijn ze de franse THP motor gaan gebruiken. Wat de betrouwbaarheid niet ten goede komt. Daarentegen is het werkplaatstarief dan wel weer helemaal BMW.
 
Welkom! Mooie auto. Die Duitse optielijstjes waren voor mij ook reden om naar import te kijken, bijvoorbeeld stoelverwarming achter vind je nauwelijks in Nederland.
Maar eh, geen franse auto meer en dan een BMW 1 serie? Volgens mij stond de eerste serie bekend om problemen met de distributiekettingen en daarna zijn ze de franse THP motor gaan gebruiken. Wat de betrouwbaarheid niet ten goede komt. Daarentegen is het werkplaatstarief dan wel weer helemaal BMW.

Klopt helemaal, maar daarvoor is het ook een auto voor erbij.
En ben ik niet vies van het klussen eraan. ;)
 
Bovenaan Onderaan