Vervanging versnellingsbakolie DSG

medic

Nieuw lid
Beste forumlezers, ben op vakantie in soanje en mijn lampje motormanagement is gaan branden met onregelmatig lopen tot gevolg.
Ben alhier naar de skoda dealer gegaan en gaat er dinsdag naar kijken. zij maakte mij er ook op attent dat der in augustus 2014 vanuit skoda een melding naar de dealers is gegaan om de olie van een aantal jaargangen ( van mij 2009 ) te vervangen, een en ander onder garantie.
Ik heb hier nooit iets van gelezen dan wel gehoord, ook niet hier.
weet iemand meer?

Gr Ton
 
Hoi Medic,

Ik was twee weken geleden ook bij mijn eigen dealer en die had het er ook al over. Er zou nog een melding in mijn historie staan mbt het vervangen van de versnellingsbak olie. Ik ben het even aan het uitzoeken met de dealer waar ik de auto heb gekocht of dit al is gedaan. Dus bij mij was het bekent.

Groetjes
 

ertromp

Forumguru
Oh ja ik heb zelf weloverwogen het besluit destijds genomen om die update niet uit te voeren
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Succes @medic, als je iets niet wil is problemen met je auto tijdens je vakantie. Houd ons maar op de hoogte van de afloop als je wil en denk nog eens na over de post van @ertromp ;)

p.s. fijne vakantie toegewenst!
 

medic

Nieuw lid
Inmiddels zijn we drie weken verder en is het dus hoog tijd om een update te schrijven over mijn bovengestelde vraag.
Daar ik het plan had om de nieuwe superb in het najaar aan te schaffen de olie van de DSG toch maar laten vervangen.
De reparatie en de DSG update duurde 3 dagen en na een proefrit werd de auto vrijgegeven.
De oorzaak van het onregelmatige lopen zat in de defecte pingel sensor.
Op weg naar mijn vakantie adres al na 5 minuten dezelfde problemen,nu ook EPC branden ik weer terug, advies . kom vanmiddag 15 uur terug , aldus gedaan, opnieuw aan de diagnose, van alles mis, reparatie, wat niet bekend maar duurde een week.
Hulp ingeroepen van de ANWB, dei kreeg de indruk dat de garage het ook niet wist en kwam met de suggestie een andere garage te bezoeken waar zij goede ervaringen mee hadden.
Aldus gedaan, ondertussen ging de wagen steeds slechter lopen.
Bij de tweede garage is het inlaatspruitstuk vervangen ( gaten) brandstoffilter en 4 bougies.
Resultaat, ik kan er mee rijden 1500 toeren, daarboven ellende, onregelmatige loop lampen motormanagement en EPC aan.
Vandaag is de auto op transport gegaan naar nederland
Inmiddels ook slechte ervaringen opgedaan met de mobiliteits-service dus of het een superb wordt staat nog te bezien.
Al met al geen ervaring op kunnen doen met de DSG aanpassing vanwege het slechte lopen van de motor.

Ik houd de lezers op de hoogte.

Gr Ton
 

ertromp

Forumguru
Wat super vervelend dat het zo loopt @medic.
Blijkbaar tref je garages en zelfs die op aangeven van ANWB die weinig verstand van zaken hebben.
Kan me voorstellen dat het je vertrouwen in de Skoda organisatie naar een dieptepunt brengt. Hopelijk heb je fatsoenlijk vervangend vervoer en geniet je nu verder van je vakantie.
Laat het je niet weerhouden om zo'n mooie S3 te gaan rijden want wellicht rijdt je daar zo weer 10 jaar zonder problemen mee. Ik denk echt dat je pech hebt met de garages waar naar de storing is gekeken. Er hoeft maar zoiets als een lekke slang te zijn die de vreemdste storingsmeldingen kan veroorzaken maar die wellicht heel makkelijk op te lossen zou zijn.
 

medic

Nieuw lid
Hier dan eindelijk het laatste hoofdstuk aangaande bovenvermelde problemen.
Na 2 dikke weken de auto terug bij de skoda garage. deze had weinig tijd ivm vakantie en een volle agenda. na 1 week onderzoek, men dacht aan bobine problemen, deze stuk voor stuk vervangen geen verbetering, wel systeem reiniger bij de benzine gedaan. vanwege dichtgaan garage verder geen tijd meer.
auto loopt nu beter maar hapert af en toe en motormanagement weer branden.
op naar garage vier, geen skoda garage maar een jonge monteur die er zijn tanden in wil zetten.
na een weekend onderzoeken komt de aap uit de mouw.
de distributieketting is een tand verschoven, een schakel uitgerekt.
De monteur geeft aan dat al het voorgaande een direct resultaat is van het niet direct oplossen van het probleem.
ketting, spanner geleiders en behuizing vervangen.
Nu loopt de wagen weer zoals het hoort dus na 3 maanden probleem eindelijk opgelost.
Blijft de vraag dat 2 vag garages hier niet bij stil staan terwijl het wemelt van de problemen met de distributieketting op dit forum en niet alleen hier.
Een pluim voor de deze garage in Den haag.
Ik heb maandag een proefrit met de superb 3 maar ik twijfel ernstig om nog een tsi aan te schaffen.
Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken op dit forum

Gr Ton
 
Bovenaan Onderaan