Verbruik na operatie

Coled

Senior Member
Mijn vorige auto, de Exeo met een 1.8TSI heeft ook de bekende zuiger revisie gehad, het verbruikt was daarna niet veel veranderd, van de benzine dan. Van de olie ging het naar 1a 1.5 liter per 1000km naar 0.0liter per 1000km.

Ik hoop voor jou dat het werkelijk verbruik niet is wat de BC aangeeft!
 

Canon-Eye

Forumguru
Gemiddeld wel natuurlijk en hoe meer km’s en liters hoe beter de weergave voor actuele jouw verbruik.
Dat geldt voor het cumulatieve verbruik (zoals ik steeds al aangaf trouwens), dus alle bij elkaar getelde liters t.o.v. alle bij elkaar getelde kilometers welke op die liters zijn gereden.
Als je echter het gemiddelde vebruik per afzonderlijke tankbeurt op een rijtje zet en dan van dié waarden een gemiddelde berekent, dan kunnen er afwijkingen insluipen. Dat is wat ik bedoelde met 'het wordt er niet betrouwbaarder van'.
 

CDO

Forumguru
mijn oude S2C is indertijd ook geopereerd. Geen verschil in benzine verbruik voor en na. Wel in olievervuiling maar dat was ook de bedoeling:)

ben benieuwd wat het is.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb bij onze S2C geen verschil in verbruik kunnen constateren na de revisie.
De verbruiksmeter heb ik overigens wel een aantal keer aangepast, tot uiteindelijk 102% (aan de hand van het getankte verbruik), maar staat nu weer sinds 2018 op 100%, en is daarmee uiterst nauwkeurig.

Over het olieverbruik: Net vorige week de olie ververst. Dat doe ik nog steeds elke 10.000 km, wat bij ons ongeveer 1 jaar is. Ik weeg die (en de filters) nog altijd. Momenteel (ca 30.000 km na de revisie) staat dat olieverbruik op ongeveer 1:42.000. Prima dus.
 
Bovenaan Onderaan