Velgen Skoda Superb II

brepus13

Forumguru
Wel
dure auto’s rijden maar 200€ extra aan banden uitgeven is teveel van het goede? Liever nieuw goedkoop dan 2e hands a merk?!

Er zijn genoeg manier om rijden goedkoper te maken maar om nou hifly eronder te leggen gaat mij te ver in ieder geval.

Veel veilige km ers gewenst :thumbsup:
 

larsy

Forumguru
Gewoon proberen .
Je hebt veel mense die slecht praten van goedkope banden (maar ze hebben ze zelf nooit gekocht En praten gewoon mee)
Er is niks mis met zo een band.
Euro. Goedkeuring ...enzz

(Niet “de” naam)

Mijn km’s gaan veilig zijn.:rockon:


Je kan het een beetje bekijken als mensen die neerkijken op een skoda ...
en ze hebben misschien dezelfde motor/onderdelen in hun vw Passat en weten dit niet .

Net zoals met mijn replica 19”velgen die zijn ook van slechte aluminium gemaakt .....

Het laatst nog een koppeling gekocht +~100€ (Goedkoopste van het net)
Dealer bijna x4 in prijs
( oké die goedkope gekocht)
Toen ik aant de/monteren was ... (wat bleek gewoon krek dezelfde set) .
Enkel “Toyota” op de orginele oude set
En mij 100€ set was het gewoon van aisin .
En 100% Krek DEZELFDE koppeling :yeehaa:


Je moest eens weten wat je voor een “NAAM” moet bij betalen.
En denkt dat je beter spul hebt gekocht . (Maar het gewoon van de zelfde fabrikant komt)

En zo kun je blijven gaan ... 80B5CC2D-DE13-4F0C-AFD9-561A26CACA53.jpeg
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Je hebt je zeker nog nooit verdiept in bandentests @larsy ?
Kijk maar eens naar de bandentesten van de ADAC https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/sommerreifen/
Of de testen van de ANWB https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/bandentests/allseasonbandentest
Of deze verzameling van testen gezien http://www.tyrereviews.co.uk/

Ook die replica velgen voorbeelden zat dat je beter kunt investeren in een set originele velgen of een A-merk velg

https://www.autojunk.nl/2015/10/daarom-koop-je-geen-goedkope-imitatiewielen
 

larsy

Forumguru
Ja ik zeg niet dat een a merk slecht is .
Maar dat die goedkope ook niet slecht zijn
En best wel ok .
(daar gaat het mij om).

En die velge test is extreem en denk dat er veel “orginele” velgen aan gaan bij zo een test .

Eerste test
Meer km’s maken met een band .
Dan moete ze ook tw waarde van de band gelijk hebbe gekoze omdat ik wel een vermoede heb dat deze banden niet dezelfde tw hebbe !
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
reactie reactie ....
het is maar gewoon mijn mening .
(Begrijp niet goed waarom de meeste daar zo kort af op reageren )
Ik blijf hier gewoon vriendelijk mijn gedacht zeggen .
 

brepus13

Forumguru
Hoewel er maar weinig testen echt objectief zijn geven ze wel degelijk een heel aardig beeld van de geteste producten. Uit diverse testen komt dat bepaalde banden er gewoon slecht uit komen... dan kun je dit wel bagataliseren maar de test zegt dit niet voor niets. Gelukkig mag iedereen helemaal zelf weten hoe ze hun eigen auto wensen te onderhouden. Doe vooral je ding en zolang je niks extreems vraagt van je banden of wielen zal het vast goed gaan.

(nu maar hopen dat je geen noodstop hoeft te maken ooit bij nat weer ofzo )
 

JeSko

Forumguru
@ertromp

Of banden nu heel duur zijn of betaalbaarder, ze zullen allen tot op een bepaald punt hun werk gewoon doen, kwaliteit en dus het grote verschil zal hem vooral in rolgeluiden liggen denk ik, ik geloof niet dat een setje goedkope banden de markt op mag als het zoveel minder veilig is.... Nu liggen er op de mijne strontdure Yokohama's, op mijn vorige auto's lagen telkens goedkopere banden, niet de allergoedkoopste maar schappelijk geprijsde banden, ik merk daarin weinig verschil, zowel qua grip als stopkracht vind ik nu niet dat deze dure Yokohama's zoveel beter zijn...

En die velgtest is irrelevant, omdat één replica het laat afweten is alles wat niet van bv Vossen of OEM is per definitie slecht? Neen, er zijn zat goede replica's.

Kom overigens maar is een keertje in ons nederige Belgenlandje rijden, met zo'n wegen rijd je zelfs race velgen kaduuk:D
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Bepaalde banden, zijn dat dat alle niet A merk banden? Er zijn zat goede toch betaalbare banden op de markt. Je hoeft als normale chauffeur echt geen heel dure banden te hebben, velen zouden beter hun centen in iets goedkopere banden stoppen zodat ze wat overhebben voor een cursus defensief rijden waarbij men in contact komt met zware verkeersslachtoffers, dat weegt zwaarder door dan bandenkeuze. Er zijn zat goede banden waarmee je noodstoppen kan maken, en die je geen fortuin kosten.

En wat zijn dure auto's? Een Lotus van 35k en Skoda van 15k? Of een AMG van 100k? Dure auto's is voor ieder een ander begrip. Beetje jammer om @larsy daarop te pakken:arghh:
 

ertromp

Forumguru
Lees nu gewoon eens die bandentesten @WhiteSuperB daar zie je onder gelijke omstandigheden echt wel verschillen in bijvoorbeeld remwegen tussen de wat duurdere merken (A merken) en de goedkope handel.
En betreffende de velgen zoek maar eens op “bad imitation rims” dan ben jij voorlopig even bezig met lezen en YouTube filmpjes kijken en moet je concluderen dat het niet bij 1 voorbeeld blijft.
Sommige zaken die direct betrekking hebben op veiligheid en dan zeker de banden kosten centen.
 

brepus13

Forumguru
Ik speel overigens niks op de man hier hoor.... ik verbaas me er alleen over dat men veel geld voor een auto betaald ( of dat nou 15k of 50k is doet niet terzake ) maar vervolgens mag onze aanschaf ineens niks meer kosten ofzo? Hifly of landsail banden en liefst action olie voor de grote beurt.... zoals gezegd mag iedereen het zelf weten maar ik begrijp dat gewoon niet. Is niet alleen in dot topic hoor maar over olie of remschijven komen dit soort voorbeelden ook voorbij.
 

EdK

Forumguru
Tsja Brepus dat is over komen waaien vanuit de zomerrijders op hun motorfiets......

Duurste motorfiets met zoveel mogelijk PK's en Nm en dan zonde geld vinden om te investeren in kleding en ook goedkope bandjes....
En dan hebben ze een vriendin die ze zo te gek vinden, maar nemen ze mee achterop in een dun spijkerbroekkie en jack...en als sluitstuk mogen ze de oude helm gebruiken van een 4 a 5 jaar oud...
Ja ze houden echt van ze ......not

Maar ja veiligheid kost eenmaal geld en is niet stoer of mooi, thats it !!
 

JeSko

Forumguru
@ertromp

Ik zal me er eens in verdiepen als ik thuis ben. Ik spreek overigens niet over namaak velgen, maar over goedkopere velgen die van minder bekende merken zijn, of goedkopere velgen van bekende merken ( want die zijn er ook ), dus niet over namaak vossen's etc etc.
 

JeSko

Forumguru
@EdK en @brepus13

Mijn auto krijgt gewoon altijd zijn onderhoud en onderdelen bij de Skoda garage, niet zo goedkoop mogelijk, ik leg alleen geen banden die me telkens een vermogen kosten, maar ook niet de goedkoopste. Er is een middenweg en ik durf best toe geven dat ik die bij banden neem.
 

EdK

Forumguru
ik leg alleen geen banden die me telkens een vermogen kosten
Ook ik let zeker op de prijs
En ik rij het gehele jaar op 4 seizoens tot ergenis van sommige leden hier , want ja .......
Maar ik kies altijd wel voor een A merk, en mijn ervaring is hiermee dat de prijsverschillen ver uit één lopen.

Jaren terug dat ik mijn Yeti kocht wilde ik tevens stalen velgen met Conti 830 winterbanden.
Bij de dealer was ik een 1200 eurie hiervoor kwijt all-in.
Tsja hallo 1200 eurie, sorry laat die maar van de bestellijst, ik ga hier zelf wel mee aan de slag
Dus een 4 tal mails eruit gegooid naar kwik fit , euromaster , nog zo'n toko en een lokale bandenboer.
Kwikpit kon mij geen excact bedrag geven ( duhh ) , Euromaster en andere Toko zit ik nog steeds te wachten op antwoord.
De lokale bandenboer reageerde een 3 uur na me mail al, en vroeg 800 eurie voor de gehele set incl omleggen ,uitbalanceren, en monteren...

Dus maw ik bespaarde ff 400 eurie in een half uur tijd.
Dealer vroeg bij afleveren Yeti hoe het zat met de winterbanden, wel beste man die liggen al klaar en gaan er met een kwartiertje op.
Hoe bedoeld U , wel verschil met jullie was 400 eurie... ehhh waar heeft u ze aangeschaft ??
Wel hier om de hoek bij de lokale bandenboer....
Wel mijn dealer is daar ook eens gaan praten en haalde daar naderhand ook vele banden weg vertelde hij me !!

Maw je kunt evengoed op A merk banden rijden en goedkoop uit zijn , als je maar ff rondbelt of mailt
En je moet van te voren weten WAT je wil ( merk / type / maatvoering etc ) en vermeld je merk wagen en type, en geef ze de vrijheid om in de offerte een alternatief te geven...
Je zult verbaast zijn mbt de prijzen
 

hemi24

Forumguru
@EdK heeft gelijk, werkelijke inkoopprijs bij de fast-fitters ligt ongeveer bij 60-70% korting op de commerciële verkoopprijs... (rubbermafia)
 

larsy

Forumguru
Tw
Slijtage index (Tread Wear Indicator)
Hoe lager het getal hoe sneller ze slijten
Dure Yokohama hebbe tw van 80
Mijn andere race banden hebbe 200
En de hifly 280
 

hemi24

Forumguru
@larsy : ik ben bang dat je nu verschillende zaken door elkaar haalt..!

TWI (Tread Wear Indicator)
Op de zijkant van de band staat een zogeheten TWI-markering (Tread Wear Indicator). Ongeveer ter hoogte van deze markering zitten profieldieptemeters in de hoofdgroeven van de band.

B1Z-0176H




Treadwear grade

Het UTQG (Uniform Tire Quality Grade) logo is een verplichte markering in de VS bij de verkoop van autobanden, maar niet in andere landen. De code wordt op de banden zelf weergegeven en duidt de prestatie van de autoband aan op 3 criteria: treadwear, tractie en temperatuur.

Treadwear
Dit meet de slijtage van het rolvlak met waarden van 60 tot 700: hoe hoger de index, hoe langer de levensduur van de band. Een autoband met een treadwear van 100 slijt bijvoorbeeld tweemaal zo snel dan een band met een waarde van 200.

Tractie
Dit beoordeelt de capaciteit van een autoband om in een rechte lijn te remmen op een nat wegdek. De score loopt van AA (beste score) tot C (minimumwaarde voor de verkoop op de Amerikaanse markt).

Temperatuur
Dit criterium beoordeelt de weerstand van de band tegen hittevorming. De score loopt eveneens van AA tot C. Het analyseert de capaciteit van een band om warmte af te voeren en bestand te zijn tegen de uitwerking ervan.

utqg-markering-op-de-zijwand-van-een-band.jpg




Leuk detail v.w.b. de UTQG:
De beoordeling wordt niet uitgevoerd door een onafhankelijk instituut, maar door de bandenfabrikant zelf. De bandenfabrikanten voeren zelf de tests uit met hun producten, interpreteren de resultaten ervan en communiceren hierover. De UTQG score maakt het dus niet mogelijk twee producten van verschillende fabrikanten met elkaar te vergelijken. Het kan uitsluitend gebruikt worden voor het onderling vergelijken van 2 banden van hetzelfde merk.
 
Bovenaan Onderaan