Velgen Skoda Superb II

fiestaman

Forumguru
Parkeerplaatstuning = airride

Dat is 99% het geval zo hoor.

Het feit is, er gaat een 9,5 onder :)
Ik post ook maar foto's die ik tegenkom. Zelf weet ik er ook niets van, daarom de vraag gesteld aan Tom

Meer info, zoals geschreven, vt-sports ;)
 

eddiea

Forumguru
Er past ook een 12J onder. Ook dan kan je er niks mee.

Ik snap niet waar de bandenmeneer heen wil. Meneer er past 9,5J onder uw superb maar helaas kunt u er niet meer mee rijden.......
 

fiestaman

Forumguru
Zolang de air naar boven staat zal draaien en stuff welk kunnen zeker... Weet ik veel.
Het is niet mijn auto, ik post gewoon à picture ;) that's all!
 

KWc

Lid
Even dit topic nieuw leven inblazen :pieker:
Ik heb een 1.6tdi greenline met 16" spectrum velgen. Ik kan hier 18" luxon op plaatsen. Echter staan op mijn gelijkvormigheidsattest enkel 6j en 7j 16" velggrootes vermeld.

Kan ik m.a.w. 18" luxon velgen monteren op een GL zonder problemen te krijgen met de Belgische keuring?
:nailbiting:
 

Joske

Forumguru
@KWc

hier kan je idd problemen mee krijgen ja.. banden worden nauwgezet gecontroleerd op type. (maar is natuurlijk ook afhankelijk van wie je in welk keuringscentrum hebt natuurlijk...)
EDIt: zie paar posts verder, kan blijkbaar wel

Weet niet wanneer je naar de keuring moet, maar je kan tussen oktober en maart (dacht ik toch) naar de keuring gaan op je winterbanden. Meestal zijn die wel 15 of 16 duims dus dan heb je dat probleem niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
@KWc

probeer dit eens:

http://www.goca.be/nl/banden

er is blijkbaar een tolerantie:

Deze bandentool is enkel van toepassing op personenwagens. Personenwagens zijn voertuigen van de categorie M1 geschikt voor het vervoer van personen, bestuurder inbegrepen, met maximum negen (8+1) zitplaatsen.

De oorspronkelijke afmetingen voorgeschreven door de constructeur van het voertuig worden altijd aanvaard. Deze afmetingen worden hernomen in het Proces Verbaal van Goedkeuring (PVG), het gelijkvormigheidsattest (COC), het instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur. Voor alle andere afmetingen (niet-oorspronkelijk), dient de buitendiameter van de band overeen te komen met de buitendiameter van één van de originele banden met een tolerantie van -2% en +1,5%.

 

Joske

Forumguru
DUS

stel: jij rijdt nu op 205/55 R16
en je wil een 225/40 R18 rijden dan valt deze binnen de toleranties


(dit is eigenlijk nieuw voor mij.. alweer wat bijgeleerd vandaag ;) :D )
 

KWc

Lid
Super bedankt:dankje:

Ben er nog niet helemaal uit want 2 banden moeten waarschijnlijk vervangen worden maar 450€ is wel redelijk
 

KWc

Lid
Heb besloten toch niet voor luxon velgen te gaan omdat ik vrees voor het comfort en meerverbruik bij 50.000km/j . Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een mooie set 18" luxon velgen voor 450 (incl banden) geef dan een pm. zodat ik de contactgegevens kan doorspelen.
 

Highway

Forumguru
Misschien makkelijk om toe te voegen: zijn het nieuwe of gebruikte velgen en wat voor banden liggen erop (merk/type).
 

KWc

Lid
zijn gebruikt; op foto alvast geen stoeprandschade
banden uniroyal (achter goed profiel, voor iets minder)
blijkbaar 1j oud volgens advertentie)
 
Bovenaan Onderaan