Velg type naam

EdK

Forumguru
Ja alles kan uiteraard, maar kan een ieder een plug plaatsen langs de snelweg of word het dan toch nog ANWB bellen ?
Maar goed gaat er nu even om dat Www0 niets kon vinden en wij hem nu met elkaar de mogelijkheden hebben geserveerd ! :koffie:
 

Cordoba

Forumguru
Zelfde bandenmaat, maar bijvoorbeeld een andere ET-waarde op een stalen velg is net zo vervelend als een andere bandenmaat. De grootste kans is om een schade-auto te zoeken met de zelfde velg, waarvan er één of meer velgen beschadigd zijn (dan zijn die niet meer als set van 4 te verkopen).

De beste kans is de site schadeautos.nl daar klik je op 'demontage auto's' en dan vul je de gegevens van vergelijkbare auto's in. Via foto's kun je dan zoeken naar een auto met de juiste velgen.

Voorbeeld (met andere velg) wat je op schadeautos kunt vinden:
8d69ec36671dceeacc8a3dfc42d87dae~v69884002.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Www0

Www0

Lid
Maar stel nu dat ik een 205/55/R16 weet te vinden met een et van 47. Ben ik er dan ook?
Deze past wat beter in de ruimte onder de kofferbak (225 is net iets te hoog), maar heeft wel zo goed als dezelfde bandomtrek vergeleken met een 225/45/R17.
@Cordoba, je bent lekker bezig. Dank!
 

EdK

Forumguru
Een reserve band origineel is ook nooit dezelfde maat dan wat je er onder hebt zitten.
Zelf ga ik er van uit dat ik met reservewiel de tijd kan overbruggen tot de orginel band is gerepareerd of vervangen is.
En dan gaat reserve wiel weer de kofferbak in !
Thuis komertje is voor mij geen optie omdat je daar een snelheid restrictie aan hebt
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Thuis komertje is voor mij geen optie omdat je daar een snelheid restrictie aan hebt

Constructie-technisch gezien kun/mag je gewoon 130km/h met volle belasting op een thuiskomertje…
Vanuit oogpunt van veiligheid met grip/slip en spoorvorming is het minder verstandig.
 

Cordoba

Forumguru
Als je één velg met een afwijkende ET-waarde hebt, is het net alsof de auto verkeerd is uitgelijnd, waardoor de auto naar één kant kan trekken, en ook bij remmen/sturen afwijkend gedrag vertoond. Je kunt ook gewoon een stalen velg (met de juiste diameter en ET-waarde) pakken en die dan alleen voor noodgevallen gebruiken.
 

hemi24

Forumguru
Ben al een keertje heel blij geweest met een thuiskomertje: ondanks tijdstip, was ik daardoor wel in staat om ca. 300km naar huis af te leggen!
Niet ideaal, maar deed wat het moest doen…
 
Bovenaan Onderaan