VCDS kabel

dj.verhulst

Forumguru
ik wil eigenlijk ook een nieuwe kabel, mijn oude antieke kabel werkt wel bij oude VAG > 2005 maar daar heb ik niks aan

bij die priemus zie alleen de pro kabels en niet de hobby kabels waar ik genoeg aan heb, hoef maar een paar auto;s te kunnen doen..
 

ertromp

Forumguru
Gewoon rechtstreeks bij Ross Tech in VS bestellen
Je kunt dan goedkoper updaten naar hex-v2 de opvolger
 

Bakkertje

Forumguru
Even gekeken bij Priemus, een kabel kost daar gewoon 487 euro ...?
Nou ja het is natuurlijk ook geen consumenten elektronica, maar gezien de aanbiedingen in China kost de productie van de hardware nooit meer dan 25 euro.
De overige 462 euro betaal je dan aan de ontwikkeling van Ross-Tech ..

Edit: er zijn ook kabels voor enthousiastelingen (voor 3 of 10 VIN nummers) die zijn 199 of 299 dollar..
 

EdK

Forumguru
http://www.auto-tech.be/scandi/pages/nl/ross-tech.php

De overige 462 euro betaal je dan aan de ontwikkeling van Ross-Tech ..
Tsja dat is dan weer kort door de bocht.

china kabeltje is geleverd met één pakketje gehackte software en er zal nooit een update voor komen (software / firmware )
china kabeltjes zijn en blijven onvoorspelbaar tijdens het gebruik, en heeft in verleden al gezorgd voor defecte BC.
zit je met vragen mbt de kabel en software, mail china leverancier en je krijgt nooit een antwoord en krijg je een antwoord dan heb je er niets aan. Meest gunstige geval ( als je dat zo mag noemen ) sturen ze je een nieuwe op.
De meegeleverde cd's met gehackte software zijn beschadigd en krijg je niet geinstalleerd op je laptop / PC.

China kabel update met rostech software........ weet je zeker dat hij niet meer werkt, word geblokkeerd namelijk !

Tsja die 462 eurie is niet alleen ontwikkelingskosten dus, maar ook aftersales van rosstech, en de eigenaren van een officieele kabel kunnen dat zeker beamen.

Maar goed hiermee komen we weer in die never end story van wel of niet china kabels toepassen.
Mijn mening is dat als je pijn fijn vind dat je een china kabel moet nemen......:maakmegek:
 

dj.verhulst

Forumguru
Even gekeken bij Priemus, een kabel kost daar gewoon 487 euro ...?
Nou ja het is natuurlijk ook geen consumenten elektronica, maar gezien de aanbiedingen in China kost de productie van de hardware nooit meer dan 25 euro.
De overige 462 euro betaal je dan aan de ontwikkeling van Ross-Tech ..

Edit: er zijn ook kabels voor enthousiastelingen (voor 3 of 10 VIN nummers) die zijn 199 of 299 dollar..


en zo'n eentje zou ik wel willen , dat heb ik er wel voor over.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

dj.verhulst

Forumguru
ik heb een oude kabel ding zal wel niet originel Ross tech zijn, die accepteren ze dan toch niet ( kan ik begrijpen )
 

Marcooctavia

Forumguru
http://www.auto-tech.be/scandi/pages/nl/ross-tech.php


Tsja dat is dan weer kort door de bocht.

china kabeltje is geleverd met één pakketje gehackte software en er zal nooit een update voor komen (software / firmware )
china kabeltjes zijn en blijven onvoorspelbaar tijdens het gebruik, en heeft in verleden al gezorgd voor defecte BC.
zit je met vragen mbt de kabel en software, mail china leverancier en je krijgt nooit een antwoord en krijg je een antwoord dan heb je er niets aan. Meest gunstige geval ( als je dat zo mag noemen ) sturen ze je een nieuwe op.
De meegeleverde cd's met gehackte software zijn beschadigd en krijg je niet geinstalleerd op je laptop / PC.

China kabel update met rostech software........ weet je zeker dat hij niet meer werkt, word geblokkeerd namelijk !

Tsja die 462 eurie is niet alleen ontwikkelingskosten dus, maar ook aftersales van rosstech, en de eigenaren van een officieele kabel kunnen dat zeker beamen.

Maar goed hiermee komen we weer in die never end story van wel of niet china kabels toepassen.
Mijn mening is dat als je pijn fijn vind dat je een china kabel moet nemen......:maakmegek:

Nee hè we gaan toch niet weer over die chinees beginnen:shutup:
De mannen hier met de originele spullen hebben denk ik al genoeg ellende op moeten knappen.
Neem van mij aan als er iemand bij je komt die bij iemand geweest is met zo kabel en ook daarna bij een dealer geld betaald heeft en nog niet klaar is.
Niet echt blij is en ons veel werk geeft dit op te knappen.
De auto's vroeger daar kon je minder schade aan richten maar nu is de schade groot.
Maar wat je met je eigen auto doet is natuurlijk je eigen zorg.
En wij zullen altijd ons best doen om de boel in orde te maken als dat mis is gegaan.

Marco.
 

Eltjo

Forumguru
Een vraag is; wat wil je met je kabel? Zoals welk merk auto('s) uitlezen? Alleen voor jezelf?
Verder; hoe ga je met het e.a. om? Vern..k het niet en zorg dat je terug kan.
Hoe bang ben je.... dat het aan de kabel ligt dat het e.a. vern..kt wordt?

Nogmaals; "Ik ben tevreden met mijn 12.12 cloon van Ali bij mijn 2010 Superb;
zie http://www.skodaforum.nl/forum/i/chinese-vag-com.21358/#post-611213
Ik gebruikte hem met een Vista laptop waar nu W10 op staat; die combi werkt ook prima."

Wat heb ik veranderd;
- Regensluiten,
- Autobaan knipperen naar 4x,
- Differentieel-blokkering XDS activeren,
- Service-interval resetten,
- Tranen wissen activeren voor en achter,
- Koplampsproeier interval verlengd naar 8 ipv 4x,
- Shutters Xenon verlichting laten openen bij grootlicht,
- Voetenruimte verlichting ingeschakeld en in MFA instelbaar,
- Coming / leaving home van Xenon naar mistlampen,
- Verbruiksmeterfactor aangepast ter compensatie van de +15% afwijking (nu ca. nog 0,1 km/l),
- Andere dingen aangepast maar weer terug geprogrammeerd omdat het (deels) niet mogelijk was wegens onjuiste modules, zoals Hill-hold en stoelverwarming (alleen memorystand - niet 10 min. memory).

Vanwege brandend airbag lampje uitgelezen; mbv dit forum oorzaak opgespoord en bedrading hersteld, fout gereset.
Ook bij een Octavia wat opties anders ingesteld.

Ja, ik heb aardig wat uurtjes in de auto en op internet doorgebracht om het e.a. in te stellen. Gewoon omdat ik het leuk vind om dat "zelf" uit te zoeken en te doen. En omdat het kan zonder er honderden Euro's aan uit te geven.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Nee hè we gaan toch niet weer over die chinees beginnen:shutup:
Nou ik moet zeggen ik kom toch eens in de maand bij mevr Ping waar ik me wensen opgeef.
Ze schrijft dat dan op een papiertje en roept er nog wat achteraan in het chinees tegen meneer Pong..
10 min later gaat het luik open en schuift meneer Pong de spullen naar Mevr Ping die het weer in zakjes verdeeld en alles in een plastic zak aan mij geeft.
Als ik weg ga groet ik mevr Ping altijd en haar om meneer Pong de groeten te doen...

Maar heb mevr en Meneer Ping Pong nog nooit samen gezien, zit altijd een luikje voor..... maar bedienen en koken kunnen ze..... daar kan Rosstech dan weer wat van leren....:jaja::jaja::pieker::pardon:






:ot:
 

EdK

Forumguru
Als de orginele kabel je te duur is koop dan niets en ga voor dat geld naar bv een @Antera toe.
Ben je zo en zo goedkoper uit mits je natuurlijk alles wat er kan en je wil in één keer laat doen...
Enne niet zeuren over de afstand naar Breda, kloten met een chinese kabel gaat uiteindelijk veel meer kosten aan eurie's en tijd !!!

En ben je dan nog stront eigenwijs ???
Als je het dan verkloot dan ook grote kerel zijn en hier posten op het Forum
Ook wij willen dan wel eens lekker lachen !!

Deze tekst is niet persoons gebonden !! Dus voel je vooral niet aangesproken !! :lezen::lezen::lezen:
 

dj.verhulst

Forumguru
die goedkope chineese shit hoef ik niet.

wat ik wil is foutcodes uitlezen + wissen , onderhoud tellers resetten, bepaalde dingen instellen & aanpassen
 

Eltjo

Forumguru
Als de orginele kabel je te duur is koop dan niets en ga voor dat geld naar bv een @Antera toe.
Ben je zo en zo goedkoper uit mits je natuurlijk alles wat er kan en je wil in één keer laat doen...
Enne niet zeuren over de afstand naar Breda, kloten met een chinese kabel gaat uiteindelijk veel meer kosten aan eurie's en tijd !!!
Helemaal mee eens!
En ben je dan nog stront eigenwijs ???
Als je het dan verkloot dan ook grote kerel zijn en hier posten op het Forum
Ook wij willen dan wel eens lekker lachen !!
Eigenwijs... ja!
Iets verkloot, misschien... denk het niet. Er staat nu een optie "A.. Confirm" in mijn MFA terwijl geen akoestisch signaal wordt gegeven (geen alarmtoeter waarschijnlijk). Dit heeft te maken met het claxon signaal bij ontgrendelen/vergrendelen wat ik geprobeerd heb te programmeren. Ik heb het alleen nog niet terug geprogrammeerd. Probleem... nee, ik moet het nog weer terugzetten zodat de keuzeoptie weer verdwijnt. Dat is het enige probleem.
Wel heb ik een keer mechanisch wat verkloot; zoals een gescheurde ashoes aan m'n Passat: waarschijnlijk doordat ik d remklauw niet netjes had opgehangen. Is dat een lach waard naar deze stront eigenwijze 1.98 m. grote kerel?
Je mag best iets minder van leer trekken met !!! en ???.

De een wil altijd het duurste van de bovenste plank, de ander neemt ook genoegen met minder. Een kwestie van instelling dus. Ik ervaar voldoening bij een goede verhouding in prijs / kwaliteit. Zo koos ik ook voor mijn gebruikte zelf geïmporteerde Skoda.
M.b.t. de kabel; naast je instelling is het een afweging / inschatting die je doet zoals adhv reacties op het forum en de opgedane ervaring.

Goed en nu weer terug naar waar het op dit forum over gaat; autoverwante zaken.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Kan het alleen maar volledig met @EdK eens zijn.
Het is geen speelgoed ook al koop je het wel voor een speelgoedprijs bij de bezorgchinees.....
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Eltjo

Forumguru
Je hebt gelijk, die lettertjes had ik gemist. Maar, ik zou een van de mensen kunnen zijn waar je op doelt.
En sowieso vind ik het weinig humoristisch als er mis mis gaat bij wie dan ook, ook al heeft diegene, in mijn ogen, wellicht zijn eigen graf gegraven. Een misschien wat overtrokken voorbeeld; ik lach ook niet als een roker uiteindelijk kanker krijgt.
Goed, laten we elkaar een keer ontmoeten en wat drinken samen, dat maakt de verdere schriftelijk communicatie altijd een stuk leuker - zo ervaar ik dat altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Maar, ik zou een van de mensen kunnen zijn waar je op doelt.
Dit zal je mij niet horen zeggen, is iets wat je jezelf aanpraat ter plekken....:lezen::pieker::jaja:


Goed, laten we elkaar een keer ontmoeten en wat drinken samen, dat maakt de verdere schriftelijk communicatie altijd een stuk leuker - zo ervaar ik dat altijd.

Dit komt in algemeen doordat je dan dezelfde persoon voor je hebt met dezelfde opmerkingen maar dat je nu de tonage's in stem hoort en de mimiek van het gezicht kunt lezen !
Platte tekst hier is zonder emotie en word gelezen door de emotie die je op dat moment zelf hebt.

Daarom zeg ik vaak op fora, lees de tekst meerdere malen voor je pist off reageert !!

Deze tekst is niet persoons gebonden !! Dus voel je vooral niet aangesproken !!


Dacht zet het nu wat groter neer voor je de kleine lettertjes weer over het hoofd ziet !! :deuk::deuk::deuk:
 
Bovenaan Onderaan