Bauke Italia
Nieuw lid
Hallo allemaal, eerst kort de vraag: weten jullie hoe ik aan een 'Variatore di fase' kan komen?
De afgelopen 3 maanden heb ik maar een paar keer in mijn SKoda Yeti 1.8 tsi 4x4 kunnen rijden. Eerst omdat een kapotte zuigerveer ervoor had gezorgd dat de zuiger en een klep stuk was gegaan. Hele motor er uit kosten 4.000 euro! Na 2,5 maand kreeg ik de auto eindelijk terug. Ja ik woon in Italie en zelfs voor hier moest ik er lang op wachten. Dezelfde dag nog ging het motormanagement lampje weer aan en bleek er iets mis te zijn met de ´Variatore di fase´. Ze proberen nu dit onderdeel los te kopen maar kunnen het nergens vinden.
Wat ik ervan begrijp is dat de 'Variatore di fase' ervoor zorgt dat de kleppen op het juiste ogenblik open gaan. Ik merkte dat ook zelf met stationair draaien. Het klonk niet zo erg als wanneer een bobine van 1 cilinder kapot is maar je merkte timing problemen tussen de cilinders. Nu is mijn Italiaans op technisch gebied niet zo heel goed. Maar volgens mij kan hij dit onderdeel alleen kopen als onderdeel van de hele versnellingsbak of een ander groter onderdeel in de motor. En dat zou mij nog eens 1.000euro moeten gaan kosten. De mensen bij de garage zoeken nu naar een 2e hands onderdeel en willen ook kijken of ze m zelf kunnen renoveren zodat hij alsnog is te gebruiken.
Ik snap dat lezers nu denken dat er in Italie veel trucjes worden uitgehaald om klanten op te lichten. Maar deze garage zit bij ons in het dorp, iedereen kent hem en ze zijn al heel veel tijd kwijt geweest aan de auto en ik ga er dan ook van uit dat ik niet word opgelicht, dus laten we daar in de reacties ook maar van uit gaan.
Vraag is dus, weet iemand hoe ik aan zo'n los onderdeel zou kunnen komen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik begin wel ten einde raad te raken met deze heerlijke en verder ideale 4x4.
Dank alvast.
groet, Bauke
De afgelopen 3 maanden heb ik maar een paar keer in mijn SKoda Yeti 1.8 tsi 4x4 kunnen rijden. Eerst omdat een kapotte zuigerveer ervoor had gezorgd dat de zuiger en een klep stuk was gegaan. Hele motor er uit kosten 4.000 euro! Na 2,5 maand kreeg ik de auto eindelijk terug. Ja ik woon in Italie en zelfs voor hier moest ik er lang op wachten. Dezelfde dag nog ging het motormanagement lampje weer aan en bleek er iets mis te zijn met de ´Variatore di fase´. Ze proberen nu dit onderdeel los te kopen maar kunnen het nergens vinden.
Wat ik ervan begrijp is dat de 'Variatore di fase' ervoor zorgt dat de kleppen op het juiste ogenblik open gaan. Ik merkte dat ook zelf met stationair draaien. Het klonk niet zo erg als wanneer een bobine van 1 cilinder kapot is maar je merkte timing problemen tussen de cilinders. Nu is mijn Italiaans op technisch gebied niet zo heel goed. Maar volgens mij kan hij dit onderdeel alleen kopen als onderdeel van de hele versnellingsbak of een ander groter onderdeel in de motor. En dat zou mij nog eens 1.000euro moeten gaan kosten. De mensen bij de garage zoeken nu naar een 2e hands onderdeel en willen ook kijken of ze m zelf kunnen renoveren zodat hij alsnog is te gebruiken.
Ik snap dat lezers nu denken dat er in Italie veel trucjes worden uitgehaald om klanten op te lichten. Maar deze garage zit bij ons in het dorp, iedereen kent hem en ze zijn al heel veel tijd kwijt geweest aan de auto en ik ga er dan ook van uit dat ik niet word opgelicht, dus laten we daar in de reacties ook maar van uit gaan.
Vraag is dus, weet iemand hoe ik aan zo'n los onderdeel zou kunnen komen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik begin wel ten einde raad te raken met deze heerlijke en verder ideale 4x4.
Dank alvast.
groet, Bauke