Vandalisme op verlof ....

Cordoba

Forumguru
@tist Duidelijk, ik dacht dat je alleen op basis van de kapotte ruit en achtergelaten zooi, concludeerde dat het vandalisme was. Met getuigen, is het natuurlijk een ander verhaal.
 

Joske

Forumguru
Belron is de subdivisie van D'ieteren en heeft 16 glasbedrijven in de portefeuille zitten.. waaronder Carglass 1 van de bekendste is voor de Belgen :)
 

bobbl

Forumguru
Balen zeg, waarom doen mensen dit, sjonge jonge, blijf met de poten van andermans spullen!
 

EdK

Forumguru
Tsja bij een Superb word het zo'n mooie lange kras he............:dankje:

Maar vaak is het uit jalouzie dat men dit doet, maw zieligheid ten voeten uit
 

DeVisdude

Senior Member
Sja, ik ben er ook aardig ziek van.
Een maand geleden hebben ze nog de achterruit van mijn vriendin's KA ingegooid.
Ze zijn lekker bezig de laatste tijd.
 

EdK

Forumguru
Zou een webcam in me slaapkamerraam plaatsen gericht op mijne wagen, en soms sta je verbaasd wie het uiteindelijk heeft gedaan.
Maw soms mensen die dichter bij je wonen dan je denkt .......... denk maar eens aan jalourse buren..
 

tist

Actief lid
Update,

geen geluk verleden week zondag rond de middag bij het willen wegrijden ..... dit kreeg ik te zien.
Nergens een spoor van iets wat dit zou veroorzaakt kunnen hebben, niets of niets te vinden.
Is blijkbaar ook niet ingeslagen, glas lag helemaal niet verspreid, gewoon naar binnen gevallen.
Wagen stond stil vanaf vrijdagavond, niet meer verplaatst geweest.
Hoe dit dan kan ? Misschien dat een vogel iets had meegenomen en in de vlucht heeft laten vallen, of een kat die brutaal op de achteruit sprong of ??? ik heb helemaal geen idee.

Is nu wel de 2e maal dat ik dit tegenkom, dikke pech meer kan ik er niet van maken.:arghh:
Achter1.jpg Achter2.jpg
 

Cordoba

Forumguru
@tist Ik gok dat er helemaal geen oorzaak is van buiten, maar dat het spanning in het glas is geweest die niet wegkon. Oorzaak kan liggen óf in een vervangingsruit die vol heeft gezeten met interne spanning (kun je met het blote oog niet zien, met speciale filters is het soms wel te zien) en/of een ruit die niet helemaal netjes volgens de regels der kunst is geplaatst. Ik heb eerder foto's van dergelijke gaten in de achterruit gezien (ik dacht o.a. bij Leon 1P) en daar bleek het een fout in de ruit te zijn, waarbij in één geval toevallig het springen van de ruit op (bewakings)camera was vastgelegd. Je ziet dat de auto geparkeerd wordt in de zon, en een kwartiertje later zie je ineens spontaan de ruit springen op een binnenplaats van een kantoorpand. Aangenomen dat er niemand met een luchtbuks in een kantoor rondloopt, dus een gevalletje 'spontane' ruitbreuk.
 

Horkje

Forumguru
Wat @Cordoba zegt zou zeker heel goed kunnen.

Mocht je toch aan vandalisme denken, dan kan je met een dubbele dashcam met parkeerfuntie misschien toekomstige daders op beeld vast kunnen leggen.
 
Bovenaan Onderaan