Van Fabia naar Rapid

PietB51

Actief lid
Ik zal mij even voorstellen, de naam is Piet en lees al sinds 2 jaar alle wetenswaardigheden van Skoda en de diverse modellen, leuk om te lezen, veel forumleden leer je dan al kennen en ik heb er erg veel van opgestoken, techniek, audio enz.

Oktober 2015 hebben wij de toen nieuwe Fabia combi laserwhite gekocht, edition uitvoering en 110 pk motor 6-handbak en 40.000 probleemloze km’s gereden.
Voor de Skoda een aantal merken wel een keer in bezit gehad, voor 2000 veel ouwetjes, maar daarna nieuw gaan rijden, van Opel Vectra naar Peugeot 308 SW, Toyota Corolla, Mazda 3, Opel Meriva, Seat Leon, en de Skoda Fabia van heden.

In het verleden hebben wij altijd na 2 a 3 jaar de auto ingeruild met 40 a 50.000 km op de teller, dus dit keer ook maar weer de gok gewaagd.
Intussen ben ik sinds enkele maanden gepensioneerd en verwacht dus veel minder kilometers te rijden, dus nieuw blijven rijden zal niet meer gebeuren vermoedelijk.

Volgende week wordt de Rapid Drive Spaceback raceblue 1.0 DSG afgeleverd, nieuwe vaste trekhaak wordt gemonterd en all season banden Vredestein Quatrac eronder gezet, dus ik ben benieuwd. Tegen die tijd zal ik foto’s plaatsen..
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom Piet. Bijna dezelfde auto als ik net heb, maar dan Fabia ipv Rapid. Ben erg benieuwd hoe jou de DSG in combinatie met de 1.0 bevalt. Mij totaal niet en kan niet wachten op DSG aanpassing
 

PietB51

Actief lid
Dat had ik gelezen inderdaad, is in de S stand niet fijner rijden ?
Bevalt het mij niet, dan zal ik dat ook aanpassen later.
hoewel, mijn vrouw rijdt net zo vaak in de auto, dus als het haar wel bevalt dan misschien :stop:, zij had altijd al meer met het nieuwe rijden :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
In S wordt er net weer te lang doorgetrokken wat mij betreft. Dus ook die wordt aangepast door juist wat sneller op te schakelen. Bij mijn beide 1.2 tsi's hiervoor, waarbij ik de aanpassing ook heb laten doen, was het nog wel te doen met de standaard software. Maar bij deze 1.0 vind ik het echt onprettig
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Piet, alvast een fotootje van de Fabia, in afwachting van de Rapid?
Veel plezier met de Rapid straks.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Welkom Piet. Bijna dezelfde auto als ik net heb, maar dan Fabia ipv Rapid. Ben erg benieuwd hoe jou de DSG in combinatie met de 1.0 bevalt. Mij totaal niet en kan niet wachten op DSG aanpassing


Wat is er mis mee met de DSG icm 1.0?

Momenteel rij ik in een Fabia 1.2 TSI DSG7 getuned door JD en dat is echt geweldig.
Is het dan wel verstandig om de overstap te maken naar een 1.0 met DSG7?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wat is er mis mee met de DSG icm 1.0?

Momenteel rij ik in een Fabia 1.2 TSI DSG7 getuned door JD en dat is echt geweldig.
Is het dan wel verstandig om de overstap te maken naar een 1.0 met DSG7?
Bij mijn beide vorige 1.2 tsi's schakelde de dsg ook veel te snel op naar mijn zin. Maar er was nog wel fatsoenlijk mee te rijden. Beide ook bij JD aangepast zowel motorisch en wat betreft DSG.
Bij de 1.0 gaat het met meer gebrom en gevibreer gepaard. Daar ga ik dus a.s. woensdag ook mee naar Lochem en ik heb er het volste vertrouwen in dat ik met een andere, lekker rijdende auto terug ga.
 
Bovenaan Onderaan