Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Hoi SF-leden,

Velen hebben het al vernomen, maar hierbij maak ik er dan maar een echt topic aan omtrent de aanschaf van een andere Skoda. Nu ruim 2 jaar in een Fabia Greenline Combi rond te hebben gereden, welke boven verwachting beviel, hebben wij gisteren getekend voor een andere Skoda. Een SuperB Combi Elegance BL 1.8 TSI met nog de nodige opties (nappa-leder, stoelverwarming, panoramisch dak, etc..). Net van 2011 en circa 95Dkm gelopen. In de kleur 'Black Magic'. Toetje was de 24 maanden Skoda Zekerheidspolis. Dus geen onverwachts grote kosten die op kunnen doemen.


Auto kunnen we aanstaande vrijdag ophalen bij Rijnwoud te Rotterdam. Wordt afgeleverd op 16" 'Moon' velgen met nieuwe Continental winterbanden 205/55R16. In de kofferbak zal een splinternieuw setje Themisto's liggen met Continental 225/40R18. Maken de auto wel af, leuk om uit te kijken naar de zomer.

Ter indicatie: niet de onze, maar volledig identiek aan de buitenkant; op een trekhaak na:

5093420-1-9-2.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee. Denk je goed aan je afmetingen, het is geen Fabia:winkie:.
 

Noord26

Forumguru
Hij is 60cm langer. Maar heeft nu wel PDC aan de voorzijde ipv alleen achter en icm het display zie je precies waar je nog hoeveel ruimte hebt. Parkeerplaatsen lijken wel opeens veel kleiner idd. Voor korte stadsritjes staat er nog een Alto voor de deur. :)

@ Fabia: grappig dat Peter nog over de Rial Milano's begon. Die kwam hij de laatste tijd wel vaker tegen.

Als we helemaal niet met verstand hadden gekocht waren we de dealer aan de achterkant van Rijnwoud binnen gelopen.. ;)
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn zoon wil altijd heel graag mee naar Rijnwoud en nu weet je dus waarom:winkie:. Ik vind de Rial Milano's heel goed staan bij Rosso Brunello. Je ziet de laatste tijd veel meer antraciete en zwarte velgen dan vroeger.
 

Hetzer

Forumguru
Gefeliciteerd met je mooie Superb!!!!

Ps je zult denk ik wel moeten wennen aan de mrb en het verbruik :-)
 

Antera

Donateur
Gefeliciteerd met de aankoop en dat je er net zoveel plezier aan zal beleven als aan de fabia
 

Noord26

Forumguru
@ Michel: kostenplaatje was idd nog het grootste struikelpunt. Feit is dat ik sinds kort geen motor meer heb (ivm niet kwijt kunnen in de inpandige garage) en alhoewel je daar zeer weinig MRB voor betaald is het onderhoud daarvan veel duurder als een auto. Denk aan elke 6a 8000km een nieuwe achterband van €350,-.. :eek:

@ Antera: ik moet nog eens exact kijken wat er allemaal precies op zit en wat er aangepast kan worden in VCDS. De belangrijkste zaken die ik wilde zaten er in ieder geval wel op (Xenon+AFS, pano-dak, regen- en lichtsensor, PDC rondom, etc). Maar nog veel meer als gewenst. Is denk een dik instructieboekje. Door de nodige opties die er op zitten is wel in overleg besloten om de auto af te leveren met 24 maanden garantie. Met de optie van nog eens verlenging van 24 maanden net voor hij 4 jaar oud gaat worden. Zien we tegen die tijd wel weer hoe hij zich heeft 'gedragen'..

@ Pendragon: de 1.4 TSI is ook een zeer prettige motor. Dat is het enorme verschil met de 1.2TDI: souplesse/trekkracht al vanaf 1300 toeren zonder ook maar iets tegen te protesteren. Het is dat Skoda de 1.8TSI aan luxe uitrustingsniveau's koppelt. Anders was een 1.4TSI ook zeker voldoende geweest.

@ Ray: wat rijdt je zelf voor auto als ik vragen mag?

Ben zelf wel benieuwd hoe zwart metallic het blijft doen op lange duur. Je ziet er alles op!

Wat ik tot nu toe heb ervaren is dat alle Skoda dealers erg prettige mensen zijn om zaken mee te doen en ook meedenken in hoe ze een verkoop kunnen bekrachtigen door gewoon te luisteren naar wat iemand wil. Toen ik meldde dat ik zeker ook winterbanden en 18" zomersloffen op het oog had werd meteen gekeken wat er mogelijk was, welk type en welk merk banden icm een mooi totaalprijsje. Daar heb ik bij (om maar 2 voorbeelden te noemen) Suzuki en Audi andere ervaringen mee. "Moet je anders even informeren bij de velgen/bandenboer hier schuin tegenover". Hoe graag wil je een auto verkopen denk ik dan.. En nu zijn zowel de zomer- als wintervelgen allemaal origineel Skoda materiaal. :smirk:
 

TDI_DSG

Senior Member
Gefeliciteerd, erg mooie auto zeker met 18 inch. Hier ga je zeker van genieten en het verbruik valt niet tegen hoor. 7.2 liter op 100 km en dit verbruik meet ik al 100.000 km lang. Alleen in Duitsland gebruikt hij iets meer, maar dat zal je zelf ook wel gaan ervaren.. Ik heb dezelfde combinatie 1.8 tsi met 18 inch en ook nog dsg
 

Cordoba

Forumguru
@Noord: niet alle Skoda-dealers zijn zo attent hoor Noord, en bij andere merken zullen er ook wel goede attente dealers zijn. In elk geval vast veel plezier met de SuperB, al had niemand op het forum het verwacht. :winkie:
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf! Voor een dergelijke combinatie (Superb icm een 1.8 TSI) ben ik ook wel te porren.
De auto is pas net voor je ingereden en mooi die 24 mnd garantie.
 

Noord26

Forumguru
@ TDI_DSG: 7,2 liter op 100km (1:13,8)? Daar zou ik zo voor tekenen in ieder geval! Want 1:12,5 reden wij met een Swift van 2005 met 1.5 102pk motor en die woog circa 950kg. DSG is het enige wat ik wellicht zou opteren nog op een dergelijke auto. Maar was geen must. En de vrouw had liever een handbak. :smirk:

@ Cordoba: niemand zag het idd aan komen.. ;) En nee, alle Skoda dealers over 1 kam scheren gaat wellicht wat te ver, maar tot nu toe nergens te klagen gehad bij dealers van dit merk.

@ Ertromp: die 24 maanden garantie is wel tot max 150Dkm. Maar wij rijden nu circa 20Dkm per jaar en zullen die 150Dkm niet halen. Zelfs niet met vakanties naar Spanje. Vreemde is dat een eventueel daarop verlenging van garantie met wederom 2 jaar wel onbeperkt in kilometrage zou zijn. Rare regeltjes van 'Zeker Skoda'..
 

peperskoda

Forumguru
Gefeliciteerd met de aankoop van je Superb. Superbe voiture..... De zwarte lak zal je best bevallen. Het is inderdaad wat vaker wassen, maar als je hem 2x per jaar in een goede wax zet dan blijft deze zeker mooi. Ik heb zelf een Black Magic Roomster gehad en die was na 2 jaar nog steeds perfect. Kijk voor goede kwaliteit poetsmiddelen maar eens bij Carclean.nl daar heb ik mijn spullen ook vandaan en dat is goede kwaliteit. Ik heb toendertijd spullen van het merk Mothers Reflections gebruikt dat geeft een schitterende glans en een acceptabele levensduur van de wax.
 

Noord26

Forumguru
Wellicht zit die poetsbeurt er wel in. Want ik ben nog verplicht vrij t/m de 2e. Thnx voor de tip! Interieur lijkt mij ook wel een vak appart met dat nappa-leder. Moet schijnbaar toch 1maal in de zoveel tijd gevoed worden?
 

reeseend

Forumguru
Gefeliciteerd met de zeer complete SuperB. Altijd mooi een setje aluminium wielen voor zomer en winter. Veel plezierige kilometers!!
 

peperskoda

Forumguru
Daar hebben ze ook wel een middel voor. Ik heb in het verleden wel eens gebruik gemaakt van produkten van Gliptone. Na behandeling ziet het leer er weer uit als nieuw. Met zo'n auto ga je vanzelf een nieuwe hobby ontwikkelen: poetsen(heb ik ook last van.....) Als je eenmaal hebt gezien en gevoeld wat een goede poetsbeurt met je auto doet dan blijf je ermee aan de gang.
 

TDI_DSG

Senior Member
Voor het voeden van het leer heb ik bij de dealer een flesje leeronderhoudsmiddel gehaald. Eens in de zoveel tijd behandel ik het leer daarmee en dan krijgt het weer de uitstraling zoals toen ik de auto ophaalde bij de dealer. Geen overdadige glans in ieder geval.

Voor wat betreft de 18 inch: Ik heb nog geen auto gehad waarvan de banden zo snel versleten waren. Vreemde is ook dat ze alle 4 bijna even hard slijten, dus hou rekening met flinke kosten voor de banden. En denk aan de stoeprandjes want de velg is zo beschadigd (Bij mij zijn ze nog heel gelukkig..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan