Vaarwel ? (misschien)

Darkside

Forumguru
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe lease auto was het eigenlijk 98% zeker dat ik wederom een skoda zou kiezen. De 03 is een hele goede allrounder. Maar ik heb mijn opties altijd wel open gehouden.
Zo heb ik ook de Golf Variant bekeken. Maar bij test berekeningen kwam deze toch duurder uit dan de Skoda. Ook gekeken naar een Seat ST. En hoewel hij er erg stoer uitziet, kan het interieur (en met name het kleine navigatiescherm) mij niet bekoren.
Zelfs een fransman in de vorm van de 308 SW is gepasseerd. En hoewel ik van mening ben dat peugeot een hele goede auto heeft neer gezet voelde ik me meer thuis in de Skoda.
Dus Skoda zal het zeker worden. Een greenline en lekker genieten van 14%. Maar lange levertijden en het niet meteen kunnen regelen dat ik inlogcodes kreeg betekende dat "mijn" greenline misschien wel in 2015 voor de deur stond.
Dus dan maar een Greentech. Welke dan slecht iets duurder zal worden. Maar wel in een EBL met wat opties meer naar mijn zin samen te stellen was.

Maar nu? Nu de mannen met stropdassen terug van vakantie zijn en snel hun adminstratie verwerkt hebben, kreeg ik plots gisteren een mailtje met inlogcodes.

Allereerst geschokt dat "onze" prijzen behoorlijk hoger lagen dan waarmee ik gerekend had op sites als Directlease en Leaseplandirect. Zag het er uit dat ik kwa opties wat moest minderen om niet te veel het budget te overschrijden. Toen zag ik dat ik ook goedkeuring had om benzine te leasen (scheelt toch een paar tientjes). Dus gauw een 1.2 TSI EBL bij elkaar geklikt. En dat zag er al beter uit.

Toen ben ik voor de gein even een VW golf Variant 1.2 TSI Business bij elkaar geklikt. En tot mijn verbazing was de golf een stuk goedkoper dan de Skoda. Dus verder opties aangevinkt en zelfs aangedurfd om DSG mee te nemen. Nog even gevraagd aan de Skoda dealer wat de levertijd is van "mijn" 1.2 TSI. Maar ook daar zit je gauw aan 5 maanden. Waardoor ook deze in 2015 geen ''gunstige" 20% maar 25% krijgt.

De levertijd van de Golf Variant is 10 - 12 weken. En dat zou dus ruim op tijd moeten zijn om in 2014 op kenteken te krijgen.

Op dit moment heb ik de volgende offerte ingediend van een Golf Variant 1.2 TSI DSG Business Editie:
- Executive Plus Pakket
- Spiegel Pakket
- 65% donker glas
- Adaptive cruise Control & Front Assist
- DAB+
- Lane Assist & Dynamic Light
- Verkeersbord herkenning
- Metallic lak (Pacific blue)
- Xenon Plus
- Panoramisch dak
- Kessy

Geen ruimte meer voor andere zaken zoals de mooie Durban velgen. Maar de standaard Dijon vond ik eigenlijk ook best mooi.

Nu hopen dat hij goedgekeurd word. En dat ik in December mag gaan rijden.
 

Import Yeti

Forumguru
Nou ja, je blijft in ieder geval in de VAG stal en laten we eerlijk zijn, met Golf variant doe je ook geen verkeerde keuze.:jaja:
 

spikehome

Forumguru
Volgens autoweek is de golf goedkoper in de verzekering en in de afschrijving daarom zal hij met leasen goedkoper zijn.
Tja die opties van dsg en acc zou ik ook erg graag nemen op de octavia maar met dsg word hij zwaarder wat weer wegenbelasting kost en acc dat verhaal ken je.
 

Darkside

Forumguru
4 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan. Toen begonnen bij VW en uiteindelijk uitgekomen bij Skoda omdat die gewoon een stuk goedkoper was.

Nu wou ik graag ACC en Frontassist. En baalde dat die niet beschikbaar was op de skoda. Vandaar dat Seat in the picture kwam.

Nu een mooie samenstelling kunnen doen.
En ik denk ook wel dat ik blijf rondneuzen. Blijft een gezellig forum.
 

s-line

Forumguru
Het forum hier mankeert het zeker niet aan!
Voor mij wordt het waarschijnlijk geen skoda meer hierna, maar blijf hier denk ik wel hangen hoor. Ik ben ( en moeders al helemaal niet) niet meer erg onder de indruk van de nieuwe skoda modellen en verwacht dat de nieuwe superb te duur voor mij gaat worden. :nono:
 

Cordoba

Forumguru
@Darkside Er zijn heel wat mensen die binnen de VAG-stal één of meer keren van merk zijn geswitched. Op dit moment is er nog maar één echt VAG-merk dat ik nog niet heb gehad: Audi. (maar ik ben al wel aan het oefenen met de velgen ;)). De reden om voor de Golf te gaan, is duidelijk nu hopen dat ie ook inderdaad op tijd komt.
 

peterrapid

Forumguru
Is een voordeel aan het VAG imperium voor iedereen wat wils van een goedkope starter tot een supersportwagen en alles wat er tussen ligt.
 

ertromp

Forumguru
Een super mooie auto zo'n Golf Variant die je gekozen hebt :thumbsup: Liever wat meer opties en een DSG in een VW dan een kale O3 moeten rijden met het gevaar voor die bijtelling
Ik ben super benieuwd hoe de auto gaat bevallen
 

Frank C

Forumguru
Beetje keer zijde van succes Skoda. VW heeft overigens nog een mooier dashboard en materiaal gebruik dan de O3. Destijds oa reden om geen Leon ST te gaan rijden.

Veel plezier met de Golf.
 

pr0mo

Lid
Mij werd ook een levertijd genoemd van 4 maanden voor een Greenline. Gister bij het bestellen melden ze ineens oktober. Ze hebben op de productie lijn al diverse reserveringen en daar pakken ze er eentje van. Ik zou toch nog eens informeren bij de dealer.
 

Darkside

Forumguru
Mij werd verteld dat het al zeker november was. En omdat mijn offerte naar 3 LM gaat is het ook niet vandaag offerte ingeleverd Morgen bij de dealer besteld.
Ik vind de gok te groot. Daarbij was de golf goedkoper waardoor ik ook dsg kon nemen. Heb dat nu en ook. Ook front assist met acc lijken mij heerlijk en dat zit op de golf. Ik mis park assist en canton. Maar wel weet acheruut rij camera.
Een beetje geven en nemen.
 

030

Forumguru
Kan, maar menig leasemij wil een uitzondering maken als het op een potentiele wijziging in bijtelling aankomt. Hoeveel V60's zijn er wel niet in de laatste week van '13 op kenteken gezet?
 
Bovenaan Onderaan