Uitlaat Rubbers / Ophanging

Tjarco

Lid
Vraagje(s)

Hoe heten die rubber ringen waar een uitlaat aan hangt?

Zijn deze Felicia specifiek?

Waar koop je zoiets?


*Wil hiermee de 'kloeenkkk!!!' oplossen die mn wagentje soms maakt als ik van een drempeltje af rij..
 

EdK

Forumguru
Drogist heeft ze ook volgens mij.....althans dat vertelde die monteur van de ANWB me tenminste ....
 

kansberg

Forumguru
Is wel voertuig specifiek. De onderstaande ophangrubbers passen op vrijwel alle Felicia's van 1994-2001.

Bosal 255-030.jpg

Achterdemper

Bosal 255-030.jpg

Middendemper rechts

Bosal 255-853.jpg

Middendemper links

Op één of andere manier krijg ik de 255-029 niet op de middelste plek. Dit is het ophangrubber middendemper rechts. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Bosal 255-029.jpg
    Bosal 255-029.jpg
    1,8 KB · Weergaven: 9

Desperado

Forumguru
Zijn redelijk universeel. Kwikshit enzo hebben er genoeg. Maar ben je zeker dat het gebonk daar weg komt?
 

Cordoba

Forumguru
In tegenstelling tot Kansberg, dacht ik ook dat het eigenlijk standaard dingen zijn, die je in een aantal variaties (vorm, afmetingen, stugheid) verkrijgbaar zijn. Ik heb al eens gehoord dat bij bepaalde auto's de oplossing voor vergelijkbare problemen juist was, om een andere type te monteren. Sommige typen uitlaatrubbers kan je heel strak of juist iets losser monteren (en zitten dan 2 plaatsen waar de 'haak' van de uitlaat aan kan hangen).
 

kansberg

Forumguru
Bosal uitlaatsysteem.jpg

Dit bijvoorbeeld is het uitlaatsysteem van een Felicia HB 1300 met katalysator vanaf 1998. Als het systeem origineel is kun je weinig experimenteren met verschillende rubbers/ophangpunten. Met name de 255-853 is een rubber dat snel slap wordt en kan dus de boosdoener zijn (doorhangen).
 

Cordoba

Forumguru
@kansberg ik had het niet over experimenteren met de ophangpunten, maar over het gebruik van iets andere rubbers. Heb je enig idee of de zogenaamde originele rubbers ook gewoon gekozen worden uit de beschikbare standaardrubbers van een algemene producent? (ik wéét het niet, maar dat verwacht ik wel)

@Tjarco Originele avatar heb je nu.:thumbsup:
 

EdK

Forumguru
Ach niet specifiek voor huisinstallaties hoor, maar gewoon het koperdraad met vinyl mantel wat in pijpinstallaties word gebruikt.
 

Desperado

Forumguru
Niet zo'n dun slap ty-rapje van 1 cent. Een fatsoenlijke die zo ongeveer half zo breed is als het rubber die je met een tang vast moet trekken. :D
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba : De bovenstaande ophangrubbers van Bosal zijn exact gelijk aan die van Skoda bij eerste montage. Ze kosten een paar euro per stuk en zijn gewoon in de automaterialenwereld verkrijgbaar.

Misschien heeft een Kwik-Fit of Euromaster de 255-853 wel liggen maar de anderen zeker niet. Dit soort bedrijven hebben vrijwel geen voorraden meer, die worden 'just in time' belevert.
 

Cordoba

Forumguru
@kansberg wat ik bedoelde is dat je waarschijnlijk niet persé naar de dealer hoeft voor het juiste rubber, en jouw laatste post is van dezelfde strekking.
 
Bovenaan Onderaan