Tweeters volume aanpassen Greenline O3, onderdeellijst

serum

Senior Member
Ik krijg van verschillende gebruikers nog steeds berichtjes over de aanpassing van mijn aangepaste filtertje op de tweeters in de greenline (en vermoedelijk andere O3's met de standaard 8 luidsprekers)

Let wel; ik heb ze op het gehoor afgesteld; ik heb hiervoor deze filterkasten gebruikt welke ik voor diverse luidspreker-projecten heb ingezet. Het is hiermee dus geen bemeten wetenschap, maar gebaseerd op mijn ervaring/klankvoorkeur. Mijn klankvoorkeur is neutraal en natuurlijk en ik moet vooral niet luistermoe worden van de audio in de auto.

Instellingen voor de HU zijn
laag + 2
mid - 1
hoog - 3
Fader 1 tikje naar voren.

Verder luister ik nooit naar DAB, omdat ik dat waardeloos vind klinken. (onnatuurlijk).

Deze onderdelen heb ik gebruikt;
4,7uF mkt
1,5ohm 4w mox
6,8ohm 4w mox

Onderdelen heb ik besteld bij Speaker en Co, maar er zijn ongetwijfeld meer aanbieders. Totale kosten voor 2 auto's was 20 euro.

Het schema voor het aansluiten zit in de bijlage.

Zonder de deurpanelen volledig te verwijderen zijn de tweeters los te krijgen. Let wel; het is een klusje waarbij voorzichtigheid geboden is, maar je moet aardig kracht zetten om ze los te krijgen. Wees voorzichtig met de kunststof pinnen waarmee het paneel in de deur geklemd zit. Deze kunnen in de deur verdwijnen als je ze los tikt. Vertrouw je het/jezelf niet; breng hem dan weg naar een ervaren inbouwer. Ze hebben vaker met het skoda-bijltje gehakt.
 

Bijlagen

  • Tweeter.png
    Tweeter.png
    67,5 KB · Weergaven: 131
Heel erg bedankt!
Daar kan ik wel wat mee.

Heb je de condensator die er standaard inzit laten zitten of verwijderd?

Gr, Frank
 

serum

Senior Member
Die kan op de plaats blijven zitten; je moet alleen een pootje loswippen/los solderen. Hij zit verder niet in de weg.
 

Skoda-MAN

Forumguru
@serum Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Vraag : op jouw schema staat een condensator in de + kabel getekend en op het schema van speakerland niet. Ik heb die condensator maar moeten die er nu wel of niet in gemonteerd worden en wat is het doel?
Alvast bedankt voor je reactie.
 
Bovenaan Onderaan