Twee maal drukken bij het afsluiten van de auto

bluskabouter

Forumguru
hallo medeforummers,

ik moet bij het afsluiten twee maal op de ab drukken voordat de auto op slot gaat.
kan dit via de software door de dealer worden gewijzigd of is hier iets anders mis.
heb in het forum gezocht maar kan zo snel niets vinden.
wie kan mij hier een antwoord op geven zodat ik met een duidelijk verhaal richting dealer kan.

b.v.d.
 

Bakkertje

Forumguru
het ontgrendelen kun je wel zo instellen dat bij de eerste x drukken de bestuurders deur ontgrendelt en bij de 2e x alle deuren. Volgens mij moet wel alles in 1x op slot gaan.
Gewoon even langs de dealer gaan, gezien je kleur kan ie nooit oud zijn ;)
 

alexis

Lid
Hoi Bluskabouter,

Bij mijn FC GL van augustus 2011 heb ik een soortgelijk verschijnsel: ik moet twee keer drukken op het knopje om de auto af te sluiten, of het knopje lang ingedrukt houden (5 seconden). Het gekke is dat 'ie soms wel direct op slot gaat als ik op het knopje druk. Ik ben benieuwd wat jouw dealer er van zegt.

Groeten, Alexis
 

Antera

Donateur
problemen al vaker tegen gekomen oorzaak tot op heden onbekend. Heb ook eens met vagcom zitten spelen maar daar is dan niks over terug te vinden ben ook wel benieuwd wat de dealer ermee kan
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb het inderdaad ook. Ik heb het op het 2012 model. Mijn dealer beweerd dat ik met de sleutel naar de auto richten moet, de sleutel nog niet dichtklappen moet, omdat deze als antenne werkt, op kleinere afstand de AB gebruiken moet om te sluiten of even moet wachten met sluiten, na het sluiten van de deur.
Dit zijn 4 opties waar ik al aan voldoe, maar toch heb ik met regelmaat een weigeraar.
:(
Ik druk nu voor de zekerheid nu 3x op de knop om de portieren te vergrendelen.
 

Snoopy

Lid
@Macmaniac,

Raar vehaal, ik kan met mijn sleutel ingeklapt mijn fabia nog wel op een afstand van 50 meter op- en van slot doen zonder te richten.
Misschien is de batterij bijna leeg?
 
Ik heb op mijn huidige wagen (een Astra) de mogelijkheid om de wagen te vergrendelen (1 x drukken), en om de wagen deadlocken (2 x drukken). Zo kan de deur niet geopend worden met het gewone mechanische sluitsysteem (drukknop uittrekken).

Geen idee of dit relevant is maar ik wil het toch even aanbrengen.
 
deadlock? bij Skoda is dat bekend als safelock, klinkt toch iets beter! ;)
Kwam in me boven, even gegoogled en blijkbaar is het een term die bestaat, maar idd. Safelock klinkt idd beter. Is dat standaard op de Skoda's en is er een mogelijkheid dat dit het probleem is?
 

MarcoO2

Forumguru
Het zit niet standaard op alle Skoda's (weet niet uit mijn hoofd op welke wel en welke niet, maar daar kom je door het te proberen snel genoeg achter). Zou geen oorzaak van dit probleem moeten zijn. Normaal gesproken is één keer druk voldoende om de auto op slot te doen, en twee keer drukken levert dan Safelock op. En het probleem is dat de auto nu al bij één keer drukken niet op slot gaat.
 

MacManiac78

Forumguru
@Macmaniac,

Raar vehaal, ik kan met mijn sleutel ingeklapt mijn fabia nog wel op een afstand van 50 meter op- en van slot doen zonder te richten.
Misschien is de batterij bijna leeg?

Ik kan ook op riante afstand de deuren openen/sluiten, 'ALS' de AB reageert! Het verhaal is ook raar. De dealer beweerd echter dat het niet direct reageren van de AB op de sloten, op eerder genoemde feiten berust. Op mijn beurt zeg ik ONZIN, het zal eerder te maken hebben met de verzonden/ontvangen frequentie, o.i.d.
 

MacManiac78

Forumguru
Ik heb op mijn huidige wagen (een Astra) de mogelijkheid om de wagen te vergrendelen (1 x drukken), en om de wagen deadlocken (2 x drukken). Zo kan de deur niet geopend worden met het gewone mechanische sluitsysteem (drukknop uittrekken).

Geen idee of dit relevant is maar ik wil het toch even aanbrengen.

Ik heb geen sluitknop. Hoewel, wel die knop om alle deuren te vergrendelen/ontgrendelen. Op de deur(en) zelf is(/zijn) geen knop(pen) aanwezig.
 

MarcoO2

Forumguru
Vervang "knop" door "handvat" en je hebt hetzelfde resultaat. Bij Safelock kun je van binnenuit de portieren niet meer openen.
 

MacManiac78

Forumguru
Getest bij een Fabia Combi GL (model 2012). Van binnenuit is de deur te openen na AB afsluiting. Idem voor 2x AB afsluiting. Idem na even te hebben gewacht. Op zich wel veilig dat niet iemand in de auto opgesloten kan worden.
 

MarcoO2

Forumguru
OK, dat klopt wel met de ervaring dat juist de nieuwe modellen géén safelock meer hebben. Wat mij betreft jammer.
 
Vind ik ook jammer. Het is voelt toch nog iets veiliger dat na een tikje aan de ruit of een ijzerdraadje via open ruit niet direct de hele deur open kan (zelfs al hijst een beetje crimineel zich via het ruitje mooi naar binnen).

@bluskabouter: Heb je al iets gevonden wat je op weg kan helpen? Eventueel de dealer gecontacteerd?
 

bluskabouter

Forumguru
auto is reeds terug geweest bij de dealer, heeft opnieuw de sleutels ingeleerd.
echter geen resultaat.ga binnenkort terug om dit opnieuw aan te kaarten.
 
Bovenaan Onderaan