Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een Octavia II 2.0 TDI DSG 140PK L&K uit 2011.
Het blok heeft 213dkm gelopen. de auto is in 2015 uit Duitsland geïmporteerd, en heeft sinds die tijd één eigenaar gehad.
Nu is mijn vraag: heeft het nog zin gezien de km stand het blok en/of de DSG aan te laten passen? Wat ik wil bereiken is een zo optimaal mogelijk functionerend blok en bak om er nog jaren plezier van te hebben. Wat ik na wat lezen heb begrepen is dat zowel het motormanagement als de software van de bak aangepast kan worden. JD Engineering ken ik inmiddels, maar is er meer/anders/beter en waarom zou je juist wel of niet (meer) laten tunen?
Het blok heeft 213dkm gelopen. de auto is in 2015 uit Duitsland geïmporteerd, en heeft sinds die tijd één eigenaar gehad.
Nu is mijn vraag: heeft het nog zin gezien de km stand het blok en/of de DSG aan te laten passen? Wat ik wil bereiken is een zo optimaal mogelijk functionerend blok en bak om er nog jaren plezier van te hebben. Wat ik na wat lezen heb begrepen is dat zowel het motormanagement als de software van de bak aangepast kan worden. JD Engineering ken ik inmiddels, maar is er meer/anders/beter en waarom zou je juist wel of niet (meer) laten tunen?