Trekhaak FABIA

corsaar

Senior Member
Ook met een passende afdekplaat gewoon niet fraai.
Dan liever een vaste die er netjes onder de bumper vandaan komt.
 

EdK

Forumguru
Maar corsaar je bent het er nu wel mee eens dat ondanks je het niet mooi vind deze afdekplaat wel netter gemaakt is dan het kubstwerk uit lelystad.
 

corsaar

Senior Member
Maar corsaar je bent het er nu wel mee eens dat ondanks je het niet mooi vind deze afdekplaat wel netter gemaakt is dan het kubstwerk uit lelystad.

Dat schandalige stukje werk kan je hier niet mee vergelijken.
We zien nu allemaal hoe het wel kan.
 

EdK

Forumguru
En dus de moeite waard om de dealer middels een kleurenafdruk of per mail te laten zien hoe het inderdaad zo moeten !
En zoals jij het dan ook wenst te zien op jouw wagen in dit geval !
 

andrehj

Forumguru
Zonder afdekplaat:
picture.php


Met afdekplaat:
picture.php
Kijk, dat vind ik er nou netjes uitzien. Zo zou elke afneembare trekhaak er uit moeten zien. :aangenaam: Merk wat je moet hebben is dus Westfalia. Hoe doen ze dat met de juiste kleur voor het afdekkapje? Wordt dat speciaal gespoten?
Edit: ik zie het nu pas, het lijkt wel alsof ze met een heel fijn decoupeerzaagje het geheel hebben uitgezaagd en het uitgezaagde deel weer als afdekkapje hebben hergebruikt... Slim idee, en blijkbaar nog goed uitvoerbaar ook. Maar je hebt wel een handige monteur nodig!
 

Bertm

Actief lid
Sinds wanneer is dat eigenlijk? Iemand linkje naar artikel?

Ontopic: Het is echt super aso dat de dealer hier niets mee doet... Zo ga je toch niet met je klanten om? Dit is echt slechte reclame voor een dealer. Ik hoop voor je dat ze er iets mee gaan doen.

Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel maar eens. Het gaat wel niet om een trekhaak, maar geeft wel aan hoe het is denk ik.

http://www.jurist-mkb.nl/pages/rech...ag-per-email.php?searchresult=1&sstring=email
 

GJS

Senior Member
Update: Trekhaak gaat gedemonteerd worden en ik krijg mijn geld van de trekhaak terug.

Er zal hier vast wel iemand zijn die weet waar ik op moet letten als hij gedemonteerd is.
Moet er b.v. weer iets anders gemonteerd worden want zoals op de foto is te zien lijkt het of er iets gemonteerd moet worden als die trekhaakbalk erafgehaald is.
Hoort daar een andere balk op gemonteerd te worden, want die bouten lijken mij wat fors voor b.v. alleen een metalen afdekplaat.

picture.php
 

FabiaGL

Actief lid
Update: Trekhaak gaat gedemonteerd worden en ik krijg mijn geld van de trekhaak terug. Bekijk bijlage 8290
Wat een afgang voor het bedrijf waar jij je greenline gekocht hebt. Ze hadden toch een nieuwe bumper kunnen plaatsen en de trekhaak desnoods door een ander bedrijf laten plaatsen. Het komt nu over alsof ze het absoluut niet eens fatsoenlijk kunnen.
 
@GJS

Krijg je ook een nieuwe bumper van je dealer?
Want als alleen de trekhaak gedemonteerd wordt blijf je nog met je beschadigde bumper achter.
 

piair1982

Forumguru
Krijg je daarnaast ook nog een vergoeding voor het geleden leed?

Het is inderdaad zwak dat ze (het garagebedrijf) zo oplossen. Ik had het dan via een collega dealer laten maken....
 
Moet er b.v. weer iets anders gemonteerd worden want zoals op de foto is te zien lijkt het of er iets gemonteerd moet worden als die trekhaakbalk erafgehaald is.
Hoort daar een andere balk op gemonteerd te worden, want die bouten lijken mij wat fors voor b.v. alleen een metalen afdekplaat.

@GertJan
Ik heb afgelopen zondag zelf mijn eigen haakje gemonteerd. Er hoort een binnenbumper teruggeplaatst te worden, deze zie je op de eerste foto. Op de 2e foto zie je hoe de trekhaakbalk op de auto bevestigd zit. (Montage demontabele en vast haak is hetzelfde)
Deze balk is puur voor de versteviging van de bumper bij een lichte botsing maar is niet noodzakelijk om de bumper weer te kunnen monteren. Moet bij plaatsing van een andere haak wederom verwijderd worden
 

Bijlagen

  • Binnenbumper.jpg
    Binnenbumper.jpg
    15 KB · Weergaven: 92
  • Trekhaakbalk op auto.jpg
    Trekhaakbalk op auto.jpg
    20,2 KB · Weergaven: 100

hemi24

Forumguru
Zo te lezen heeft GreenJosh z'n zondag welbesteed en zichzelf heel wat euries weten te besparen..!

Ik blijf het raar vinden dat de dealer de hele haak weer demonteerd (incl. complete kabelboom?!?) en vervolgens alsnog het "probleem" oplost door een nieuwe bumper te monteren. :mad:
 

EdK

Forumguru
dat heet een simpele manier van je probleem afkomen, vergetende dat hij een klant kwijt is.
Maar zou zeker wel alles tot op de bedrading controleren !
Want zie hem er voor aan dat het niet naar behoren wordt afgeleverd !
Dus al wordt die binnenbumper straks weer niet gebruikt, zorg dat hij zeker wel geplaatst is !
 

hemi24

Forumguru
Je zou maar tussen het demonteren en het opnieuw monteren een aanrijding krijgen, zonder de stalen binnenbumper..!
 
En ik kan jullie vertellen dat die kabelboom geen pretje is.
Loopt helemaal door naar voren en je moet je zekeringkast demonteren om de kabel op drie verschillende plekken hierin aan te sluiten, alsmede de 2 stekkers loshalen van je boordcomputer (Zit boven/achter je koppelingspedaal zeg maar) die je uit elkaar moet pulken om daar de bedrading van je can bus en je remlicht te pakken.
Is best een griebus werk en heb dan ook respect voor de mannen die dit dag in/uit doen.
Kan me gewoonweg niet voorstellen dat ze dat ook weer origineel maken.
Idd een belachelijke oplossing en vraag me dan ook erg af mocht de kabelboom compleet verwijdert worden of je het netjes doen...... hmmm
 

GJS

Senior Member
GreenJosh bedankt voor de info en de foto's, nu weet ik tenminste dat er een binnenbumper op die plek terug moet komen.

Afspraak is dat de auto weer in de staat zoals hij was voor de montage van de trekhaak wordt teruggebracht, dat houdt dus in dat er weer een binnenbumper gemonteerd wordt en i.d.d. ook dat de kabelboom verwijderd wordt.
Trekhaak aansluiting werkte toch niet goed omdat dubbele knipperlichten op een aanhanger niet werkte, dus kabelboom eruit is dus prima, kan er later één in die wel goed werkt.
 

hemi24

Forumguru
Ik deel de ervaring met GreenJosh, opgedaan bij het monteren van een Westfalia in mijn vorige O2!

Toen ik de auto in heb geleverd heb ik de haak verwijderd en de bedrading laten zitten tot aan het regelkastje in de bagageruimte. Gewoon de zekeringen eruit en klaar is kees. Geen probleem, aangezien het een "lezende" aanhangwagenmodule was, die verder geen gegevens naar de Can-bus kon schrijven.

Dus als er binnenkort iemand een donkerblauwe O2 combi van mei 2007 koopt: de bedrading naar achtern ligt er nog... (zal binnenkort toch wel uit de lease gaan; de eerste 120k heb ik er in 22maand op gereden).

In het geval van GJS zou ik het niets meer als service vinden dat ze de bekabeling zouden laten zitten!
 
@GertJan
Even terugkomend op je slecht functionerende dubbele knipperlichten op de aanhanger.
Welke lampjes zitten daarin? Normaal knipperlicht lampje is 21W
Volgens de beschrijving die bij mijn trekhaakbedrading zat mag ik de het knipperlicht met maximaal 21W per kant belasten.
Zou jij 2x 21W hebben per kant als knipperlicht is wellicht ook de belasting te hoog.
 
Bovenaan Onderaan