Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

Superb III combi

Forumguru
18 mrt 2016
752
539
103
46
Zuid Holland
:ot:Op mijn werk overigens al een aantal Audi rijders diet bovengemiddeld interesse hebben in de S3. Zag op het forum ook al een paar overstappers. Zullen altijd mensen zijn die het extra geld er wel voor over hebben (interieur Audi A4 is ook prachtig en niet iedereen hoeft achterin de benen te strekken) maar kanibalisatie binnen het concern begint toch wel een risico te worden
 

Cordoba

Forumguru
3 mrt 2011
18.137
10.754
128
Randstad
Ik gok dat je in "Seat-stand" alleen extra geluid door de speakers krijgt, maar wat zou de VW-stand dan inhouden?:pieker:
 

Smeeuwis

Donateur
16 jan 2015
890
583
113
Flevoland
Hallo, er is één ding waar ik me vanaf dag één kapot aan erger en dat is die dip in de eerste versnelling. Ik begrijp dat die weggetweakt kan worden zonder voor 600 naar JD te moeten, wat ik van de echte eigenaar absoluut niet mag, de baas dus. Maar als dit via VCDS kan? @ertromp , heb jij hier ervaring mee? Ik kom graag nog eens langs. @Antera is iets te ver weg voor mij...
 

Sonck

Lid
13 dec 2015
96
73
18
55
Nu ben ik benieuwd of de gasrespons ook bijgesteld kan worden op ren 190pk TDI en of je het merkbaar zal voelen?

Wat ik wel kan beamen is dat mijn huidige 2014 A4 een felle gasrespons heeft .. Vooral in 2de en 3de is dit echt kort op ieder kleine beweging van de voet...

In men korte test rit in de superb met de 150 en de 190pk TDI had ik zeker de indruk dat het minder fel was dan men 136pk A4...

Dus ben echt benieuwd wat die aanpassing zal geven op men S3 190pk als ik hem in de komende weken zal laten bijstellen...

Iemand al de VDSC van een 190 bijgesteld ?
 

MacManiac78

Forumguru
17 aug 2011
1.058
214
73
Midden-Holland
Als het niet zou kunnen, dan kan er een klein kastje tussen stekker en gaspedaal sensor geplaatst worden: "Pedal Box" en "SprintBooster". Deze box wijzigt de elektrische weerstand van het pedaal zodat het pedaal eerder reageert. Voordeel hiervan is dat ze weer te verwijderen zijn. Nadeel ervan..... ze zijn DUUR want je voet sneller omlaag trappen doet hetzelfde! Ik gok dat de VCDS instelling ditzelfde doet. Filmpje BMW
 

BadBert

Forumguru
28 aug 2014
366
141
53
41
Hoogerheide
Als het niet zou kunnen, dan kan er een klein kastje tussen stekker en gaspedaal sensor geplaatst worden: "Pedal Box" en "SprintBooster". Deze box wijzigt de elektrische weerstand van het pedaal zodat het pedaal eerder reageert. Voordeel hiervan is dat ze weer te verwijderen zijn. Nadeel ervan..... ze zijn DUUR want je voet sneller omlaag trappen doet hetzelfde! Ik gok dat de VCDS instelling ditzelfde doet. Filmpje BMW
ik kreeg de dip niet weggetrapt in 1e versnelling hoor, hoe hard ik ook trapte... nu na vcds instelling kan ik zo rustig met het pedaal doen als ik wil, de dip is er helemaal niet meer.
Dus deels zal het misschien hetzelfde doen, maar toch niet helemaal denk ik...
 

FNaRK

Actief lid
9 jun 2012
101
29
28
Delft
Al iemand dit op een O3 (1.2 TSi) geprobeerd?
Of iemand die het voor mij wil programmeren?
 

Marcooctavia

Forumguru
28 okt 2014
1.413
594
123
Den Haag
Maar ff serieus, @MacManiac78, de dip is dus weg te poetsen via een VCDS aanpassing? Het is me niet helemaal helder omdat hierboven ook over kastjes wordt gesproken.
Ja je gaspedaal reactie veranderd als je insteld als een Audi bij je Skoda.
Het werkt niet bij elke auto soms komt er een storing en kan het niet.

Marco.
 

Joske

Forumguru
29 mrt 2008
21.186
17.320
153
Moerbeke - Waas
ik de driver mode knop heb in mijn auto.
welke volgens mij juist hetzelfde doet als de VCDS-audi-instelling..

ik heb ook Drive mode en het verschil in gaspedaalresponse is enorm indien ik deze in Sport plaats. Ik vind het persoonlijk zelfs iets te nerveus, té nerveus om file te kunnen rijden alleszins. (op mijn 1.4TSI)
 
  • Leuk
Waarderingen: turboturbo

Marcooctavia

Forumguru
28 okt 2014
1.413
594
123
Den Haag
welke volgens mij juist hetzelfde doet als de VCDS-audi-instelling..

ik heb ook Drive mode en het verschil in gaspedaalresponse is enorm indien ik deze in Sport plaats. Ik vind het persoonlijk zelfs iets te nerveus, té nerveus om file te kunnen rijden alleszins. (op mijn 1.4TSI)

Ik heb heb zo zie foto ingesteld.
En met de motor in sport loopt hij zelfs zuiniger.
Dit heb ik met een volledige tank vergeleken.
Image1465463225.623055.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
16 jan 2015
890
583
113
Flevoland
Als ik de Audi gasrespons kan krijgen dan ben ik een heeeeeel blij mens. Ik heb geen drivemode knop (helaas blijkbaar) maar als dat middels VCDS te regelen is...:tegek:. Die dip onder 1500 tpm van de Greenline is zwaar irritant, zeker in de file. Je moet te vaak terug naar de 1e versnelling omdat hij in 2 niet oppakt, en dan vrijwel direct weer door naar 2. Lamme rechterarm dus, want ook geen DSG...

Welke VCDS goeroe kan me hiermee helpen? Woonachtig omgeving Amersfoort, maar werkomgeving regelmatig omgeving Dordrecht, Rotterdam, Ede, Arnhem, Nijmegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stevo