Terugroep actie 1,8 en 2,0 TSI motoren

Ik las op het Duitse Skoda forum dat er een terugroepactie bestaat voor 1,8 en 2,0 TSI motoren .
Het betreft Aktie 15D7, een modificatie aan de kettingspanner van de nokkenas.
Motorcode CDAA en CC2A .
Iemand hier al iets van vernomen via de dealer?

Gr. Koos.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik zal de tip in ieder geval doorgeven aan de leasemaatschappij, al zullen die dit al wel weten. Het verband tussen deze terugroepactie en mijn probleem lijkt mij evident, al weet je het nooit zeker natuurlijk.
 

Monteurtje

Forumguru
Die actie is volgens mij sinds eind vorige week of begin deze week bekend. Maar kan ook een werkplaatsactie zijn. Dan is het niet direct noodzakkelijk. Maar zodra de auto in de garage is moet je controleren of het ook van toepassing is op de betreffende auto. Ik heb het nog niet helemaal doorgelezen. Zal dat binnenkort even doen en eventueel hier even vermelden.
 

MarcoO2

Forumguru
Gisteren hoorde ik via TSC (waar mijn auto wordt gerepareerd) dat er naast deze terugroepactie voor deze zelfde motoren ook al een terugroepactie loopt ten aanzien van de nokkenasversteller. Weet iemand (Monteurtje, Ronnie?) daar toevallig ook meer van?
 

CDO

Forumguru
Ik heb vorige week een postig geopend over een oil pressure warning in mijn 1.8 tsi. Kan dit hier ook mee te maken hebben??
 
Inmiddels een berichtje van de dealer gehad, dat de actie voor mij niet van toepassing is, wel moet ik er mee terug voor aktie 87C3, een modificatie van een kabelboom die kan doorschuren.
Gr. Koos.
 

Ralph

Lid
Terugroep Actie RS

A.s. dinsdag moet ik ook terug naar de dealer voor een terugroepactie. Had inderdaad iets met de nokkenassen te maken...
 

MarcoO2

Forumguru
Ik was van de week bij mijn dealer voor een beurt en heb toen nog even naar deze terugroepactie gevraagd. Die blijkt niet voor alle 1.8TSI-motoren te zijn, maar slechts voor een deel. EN het "grappige" is dat de mijne niet voor die terugroepactie in aanmerking was gekomen, maar wél het euvel vertoonde... met een in de soep gedraaide motor tot gevolg. Misschien moet PON de reikwijdte van de terugroepactie nog eens heroverwegen?
 

CDO

Forumguru
Die van mij komt volgens de dealer ook niet in aanmerking terwijl de motorcode in Duitsland gewoon genoemd wordt als de motorcode waar de terugroepactie voor van toepassing is. Zal wel een " piep" systeem zijn, zolang niemand piept gaat het goed, beginnen ze te piepen dan moeten we er wat aan doen...
 

michelover

Forumguru
Zou morgen voor onderhoud naar de dealer moeten werd er gebeld dat er ook nog een terugroep actie op de auto zit.
En dit gaat over de nokkenas sensor welke vervangen moet worden. Als dit al vanaf medio april bekend is zoals ik hier lees vind ik het toch wel heel slordig dat ze nu pas in de lucht komen. Zeker gezien het in de soep draaien van de motor van MaroO2. Geeft me weer geen zwitserleven gevoel.
 

CDO

Forumguru
@michelover

Ben benieuwd naar je motorcode en van welk chassinummer tot welk chassinummer de terugroepactie is.
 

michelover

Forumguru
Heb mijn auto om 0800u ingeleverd en kon hem uiteindelijk om 1700u pas weer meenemen. Reden er was wat verwarring over een onderdeeltje het "zeefje" wat vervangen dient te worden. Dus de dealer belt dan PON, en ja dat is vragen naar de bekende weg. Auto had s'morgens al klaar kunnen zijn helaas vond PON het in al zijn wijsheid mooi genoeg om rond de middag een keer terug te bellen. Service van de dealer was op zich goed alleen liet PON het weer eens af weten. Motor liep voor het vervangen al goed en nu dus nog steeds. Nog maar eens gevraagd aan de dealer wat nu precies het probleem was. Het onderdeel moet inderdaad vervangen worden maar er is geen spoed bij. Wordt dan ook uitgevoerd als je de auto komt brengen voor een reguliere beurt. Al met al een hoop paniek om niets. Mijn wagen is trouwens van 2009.
 
Bovenaan Onderaan