Telefoonhouder voor de o3

martijn.dutch

Senior Member
Zie de fotos
uploadfromtaptalk1406656477151.jpg uploadfromtaptalk1406656488028.jpg uploadfromtaptalk1406656497684.jpg

Nu alleen nog die cigarettes stekker achter het handschoenen kastje wegwerken en op een geschakelde voeding aansluiten en klaar
 

Noord26

Forumguru
Ziet er netjes afgewerkt uit. Maar waarom heb je die nodig? Je kan toch alle functies van je telefoon die je kunt/mag gebruiken onder het rijden koppelen via BT aan je Columbus? En dan bedien je de telefoon via je stuuwielbediening of je Columbus.
 

Noord26

Forumguru
Yep, niet nodig. Aan de snelheid houden moet iedereen. Wil je dat niet moet je het circuit opzoeken of over de grens gaan rijden.
 

martijn.dutch

Senior Member
Flitsmeister is een ding, maar vooral opladen! De usb uit de auto levert onvoldoende vermogen. Plus dat ik toch wel veel via het display van de telefoon doe, bijvoorbeeld Spotify bedienen, file info opvragen etc.
 

Smarron

Actief lid
Ziet er goed uit! Ik heb zelf gekozen voor de Actieve Brodit houder welke voor het ventilatiegat zit (icm een Galaxy S4). Zo kan ik Flitsmeister nog beter in de gaten houden. :cool:

Ik zweer al jaren bij Brodit, ze maken echt goed spul. Pasvorm is eigenlijk altijd perfect en het opladen gaat inderdaad retesnel, dat is daarnaast ook echt een pluspunt.
 

dirkkroneman

Forumguru
Yep, niet nodig. Aan de snelheid houden moet iedereen. Wil je dat niet moet je het circuit opzoeken of over de grens gaan rijden.
Door rood rijden, bumperkleven, onnodig links rijden, geen richting aangeven (bijvoorbeeld bij het verlaten van een rotonde!), fout parkeren, geen gordel dragen.
Het zijn allemaal voorbeelden van dingen die we wel eens (onbewust) doen.
Er lag er gisteren nog eentje op de mat, 4 km/u te hard met de vrachtwagen. Poeh poeh, en dat op een lang recht stuk..
 

Noord26

Forumguru
Onbewust idd iedereen wel eens. Maar je bent bewust bezig met structureel te hard rijden als je die app nodig hebt. 4km te hard is er nog een correctie vanaf gegaan. Dan reed je minimaal 7 of 8 te hard. En vanaf 3km overschrijding bekeurd men pas.

Dat de usb in de auto onvoldoende vermogen levert is vreemd en daarom alleen al is een houder bijna een must.
 
Laatst bewerkt:

Rene C

Forumguru
Heb zelf de Ihpone aan de USB en ondervind geen problemen met laden.

@Noord26, ik ben nieuw op het forum en wist niet dat jij zo tegen structureel hard rijden bent. Had je zelf ook als een notoire hardrijder ingeschat (gezien je avatar).

Zelf ben ik zeker niet roomser dan de paus en rijdt ook zeker wel eens harder dan is toegestaan en ben van mening zolang het niet extreem is een er geen gevaarlijke acties manoevres uitgehaald worden is het een spel tussen de berijder en de controlerende instanties.

Wel ben ik van mening dat iemand die 'te' hard rijdt meer gefocussed is op het verkeer en minder om zich heen zit te kijken dan iemand die netjes 100km/h op de cc rijdt.

@TS, mooie oplossing/houder.!
 

Noord26

Forumguru
Heb zelf de Ihpone aan de USB en ondervind geen problemen met laden.

@Noord26, ik ben nieuw op het forum en wist niet dat jij zo tegen structureel hard rijden bent. Had je zelf ook als een notoire hardrijder ingeschat (gezien je avatar).

Niet elke motorrijder rijdt structureel te hard. Motorrijden is veel sensatie door acceleratie, althans dat is mijn mening. Helaas worden hierdoor juist motor-rijders veelal in een hoekje geschoven als notoire hard rijders. Zo ben ik ook nog steeds ervoor om verlichte VRO cursussen te doen, wat ik ook gedaan heb. Daar leer je meer van als vooraf gedacht.

En als ik dan wel echt hard wil rijden schrijf ik mijzelf wel weer in voor de ZAC competitie. Kanttekening: zeker sinds ik zelf ook vader ben kijk ik toch anders tegen structureel te hard rijden aan; wonende in een 30 km/h zone.

Niemand is heilig, echt niemand. Maar structureel te hard rijden en daarvoor zelfs aangeven dat je een app wilt gebruiken om dat te kunnen doen. Mwa, dat gaat er bij mij niet in hoor. Met respect. Iedereen zijn ding.
 
Laatst bewerkt:

Rene C

Forumguru
Ik wist eerlijk gezegd niet dat je motor reed dus dat even terzijde, maar gedeeltelijk deel ik je mening.

Te hard rijden binnen de bebouwde kom of laat staan in een 30km/h zone is voor mij een absolute not done, en mag van mij ook veel zwaarder op worden geschreven/bekeurd.

Op de snelweg 'te' hard rijden (120 waar 100 de maatstaf is) heb ik geen problem mee, moet ieder voor zich weten. Ook de mensen die klagen over een bekeuring van 4-5km te snel hebben (zoals je zelf ook al aangaf) bewust 10km te snel gereden. Ik bedoelde met 'spel' de ene keer krijg je hem wel op de mat, vaak misschien niet - die keren heb je mazzel gehad.

Zelf gebruik ik de flitsmeister app alleen als ik bewust hard rijd (omdat ik om wat voor redden dan ook haast heb). Met de O3 en DSG merk ik juist dat ik rustiger ben gaan rijden (in vergelijking met de Seat).

Wanneer ik met de motor 'hard' wil rijden boek ik wel een dag op zolder, zandvoort of assen.
 

Noord26

Forumguru
Ik rijd een Triumph Sprint ST 1050 (2008). Vanmorgen nog even olie en filter gewisseld. Dus idd een motormuis. Daar rijd ik ook wel eens te hard mee en kan je mening onderstrepen dat het dan voornamelijk op wegen is zonder zijstraten en eigenlijk altijd buiten de bebouwde kom. Maar notoire hardrijder, nee geen excuus voor te bedenken. Haast is de meest slechte reden die je kan hebben om hard te rijden in mijn optiek. In NL win je er namelijk niets mee. Kun je beter de handset gebruiken om te melden dat je onverhoopt later bent als te hard gaan rijden. Krijg je meer respect mee..

Maar daar gaat het hele topic niet over. Vind de handset er enorm goed gewerkt uit zien en kan begrijpen dat direct op de telefoon iets doen hierdoor je veel makkelijk datgene kunt doen wat je er mee wilt doen. En dus in feite minder afgeleid bent van het verkeer als het regelen via de boordcomputer.
 

030

Forumguru
Het grote nadeel vind ik altijd dat die dingen het dashboard zo ontsieren. Je zal maar dashboardontwerper zijn, zweetparels op je voorhoofd lopen schetsen en de eerste de beste schroeft er doodleuk een houder tegenaan.

Afijn, wellicht ben ik daar te detaillistisch voor ingesteld.
 

Smarron

Actief lid
De houders van Brodit worden nergens aan vast geschroefd. Ze zijn per merk en type auto zodanig op maat gemaakt dat ze altijd een perfecte pasvorm hebben en kunnen klemmen tussen roosters en gleuven etc.

En je hebt hem er binnen 2 seconden weer losgemaakt. :)
 

Smarron

Actief lid
Ik kan inderdaad niet meer zonder! Maar dan vooral omdat ik het liefste navigeer met Google Maps. De ingebouwde navigatie vind ik gewoon niet goed genoeg. En dan weer het opladen, blijft ideaal.
 
Bovenaan Onderaan