Telefoon koppelen met systeem Skoda Superb mei 2009

desuperB

Nieuw lid
Ha Skoda liefhebbers,

Ik ben Roel Hermsen en heb sinds een week een SuperB met alles drop en dran.
Ben vandaag bij een Soda dealer geweest, omdat mijn verkoop garage ff de Skoda weg kwijt is.
Ik heb sinds juni 2012 een HTC one X en het lukt niet deze te koppelen met de bleutooth systemen.
Hij leest en ziet de HTC wel, maar kan hem niet koppelen. Dus ik kan niet bellen........ Nu zal er een
nieuw systeem in moeten, diemeer bij de tijd is en heeeel duur. En hoe zal het dan zijn over 2 jaar, als ik weer een andere mobiel neem? Is er iets anders mogelijk, of kan ik met een nieuw systeem weer 5 jaar vooruit?
Een oudere telefoon is niet voorhanden, die deed het niet meer. Wie kan me infomeren?
Verder een dijk van een auto in deze eerste week. Moet wel wennen aan de zit, was Frans gewend.
 

RayDelft

Forumguru
Ik heb niet zoveel verstand van Bluetooth en de backwards compability van teleoons, maar voordat ik een nieuw systeem zou laten monteren; heb je al andere telefoons geprobeerd, zowel wat oudere als nieuwere modellen?
Misschien is het een meer voor HTC specifiek probleem en doet een samsung, een nokia of een iphone het wel?
 

Noord26

Forumguru
Hmm.. Bij ons pakt hij iedere telefoon waarvan de personen die zijn BT aan laat staan in de auto. En dat zijn al diverse merken geweest. HTC, Apple, Samung, Blackberry..

Staat je telefoon wel op de juiste stand dat hij zichtbaar voor andere BT gebruikers is?
 

andrehj

Forumguru
Probleem is eenvoudig:
De OP heeft een S2 uit 2009. De in NL geleverde carkits uit 2009 daarin ondersteunen alleen rsap, en dat ondersteunen de HTC's met Android niet. Drie mogelijke oplossingen:
  1. Je carkit niet gebruiken.
  2. Een telefoon zoeken die wel rsap ondersteunt. (Samsung Galaxy S2 of S3 bijvoorbeeld).
  3. Je carkit uitwisselen voor het laatste type (die ook HFP snappen). Deze zijn op Ebay goed te vinden en uitwisselen is plug-en-play. Opnieuw coderen schijnt niet eens nodig te zijn. Dit uitwisselen is al door velen gedaan, en gemakkelijk door de goede bereikbaarheid van de carkit (onder de bijrijdersstoel).
 

jalex_h

Forumguru
Mhhh, een Galaxy S2 is in deze geen gelukkige oplossing.Sinds die op 4.0.4 draait, ondersteund deze geen rsap meer. Heb je alsnog 1 van de andere 3 genoemde oplossingen nodig. Hou er overigens wel rekening mee dat je met de oplossing van Bakkertje wel root-toegang nodig hebt.
 

andrehj

Forumguru
@Jalex_h: Je info klopt niet. De Galaxy S2 had wel rsap met Android 2.3.x, niet meer in 4.0.3, en wel weer in 4.0.4. En ook in 4.1.2 (die eraan zit te komen) schijnt rsap gewoon te worden ondersteund.

@desuperb: Ik was nog een oplossing vergeten, maar die is al gepost door Bakkertje: Root je telefoon en installeer rsap for android via www.android-rsap.com. Dit programma werkt goed, althans op mijn Galaxy S2 toen ik op Android 4.0.3 zat.
 

redyak

Lid
Ik had dat ook. Voor 100-150 euro heb je een Novero HT4 unit voor onder je stoel, die kan wel Smartphones aan. Is kwestie van der in en der uit en alles werkt (althans bij mij wel Skoda 11-2009).
Artikelnr 3C8 035 730 B. Toest maar in in google en of Ebay. Mijn unit kwam toen uit Portugal :-)
 

RayDelft

Forumguru
Veel van de abacadabra hierboven snap ik niet echt maar: Sinds mijn Superb had ik nogal wat telefoons. Een nokia N900, een Nokia E7 en een Samsung Note 2 (Android Jellybean) en allen werken probleemloos.
 

redyak

Lid
Dan heb jij waarschijnlijk al een HT-4 set in je auto zitten of al die apparaten (Nokia weet ik zeker) ondersteunen rSAP en is de HTC een probleem geval :-)
 

Bakkertje

Forumguru
Dan heb jij waarschijnlijk al een HT-4 set in je auto zitten of al die apparaten (Nokia weet ik zeker) ondersteunen rSAP en is de HTC een probleem geval :-)

HTC is niet het probleem, het probleem zit hem in de ondersteuning van rSAP vanuit het OS. (in dit geval Android)
 

Cyrus

Actief lid
Het ligt beslist aan de BT-module, die alleen rSAP ondersteunt, zoals hiervoor ook al een paar keer is gezegd. Vervang deze door een Fiscon od Novero en je bent klaar.
 

Willem_C

Actief lid
Ik zie in deze berichten nergens welke BT module hij heeft. Ik heb er speciaal een gekozen (uit de standaard prijslijst, ook in een superb, maar dan 2011) die anders dan rSAP ondersteund, vandaar de bijdrage...
 
Heren,

Ik herken het probleem, had dit een jaar geleden met mn SuperB reeds ook.

Ik heb nu een nieuwe SuperB alwaar er een HFP Bluetooth carkit zit.
De vorige SuperB had een bluetooth carkit met rSap ondersteuning,
wegens mijn switch van Nokie E72 naar Apple Iphone 4S was dit niet meer te gebruiken.
De dealer installeerde een mObridge Bluetooth carkit (399,-) onder de bijrijdersstoel en mijn
problemen waren opgelost. Ik was van plan de carkit mee te nemen naar mn nieuwe SuperB,
echter monteert Skoda de nieuwe dus standaard in de Ambition.

Dus ik biedt de carkit (van slechts 7 maanden oud) nu aan op Marktplaats.


http://www.marktplaats.nl/a/auto-di...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
 

andrehj

Forumguru
De vorige SuperB had een bluetooth carkit met rSap ondersteuning,
wegens mijn switch van Nokie E72 naar Apple Iphone 4S was dit niet meer te gebruiken.
De dealer installeerde een mObridge Bluetooth carkit (399,-) onder de bijrijdersstoel en mijn
Sodemieter, wat een geld en een werk. Waarom niet gewoon de module onder de bijrijdersstoel vervangen door de Skoda versie (kost rond 150 euro) die wel HFP ondersteunt? Of wist de dealer niet dat dit kon? (Het zal de eerste, en de laatste, niet zijn...)
 

redyak

Lid
Ja ik dacht hetzelfde en is makkelijker dan de radio eruit halen kabelboom 2x zoveel en doosje wegwerken.
Die mobridge is een volwaardige BT unit incl. draden en mic. Juist voor mensen die GEEN bluetooth hebben in de auto.
Heb je die namelijk wel is het 1 kapje 2 schroeven en gaan :-)
 
Bovenaan Onderaan