Superb Sportline 280 4x4 van Colin

SuperBeeb

Forumguru
Dit is een van de weinige forums/fora waar behoorlijk actief wordt gepost. Net als t Porscheforum. Niet dat t allemaal even zinnig is, maar goed, (meestal) wel gezellig :jaja:
 

Coled

Senior Member
Vandaag was er weer wat voor de Superb bezorgd!
In de familie noemen ze me ook wel 'Coled'..
Ik zou niet weten waarom!
 

Bijlagen

  • 20230805_171944.jpg
    20230805_171944.jpg
    1 MB · Weergaven: 67
  • 20230805_172647.jpg
    20230805_172647.jpg
    490,2 KB · Weergaven: 67

Coled

Senior Member
Ik hoorde mijn vrouw vorige week al over een deur die niet open wilde, nou had ik het vandaag alleen dan andersom, diezelfde deur wilde niet dicht/op slot.
Boven de zoveel km/u gaan de deuren automatisch dicht maar dit gebeurde dus niet en elke keer na het stil staan en optrekken hoorde je de tik omdat hij dacht dat ze nog niet op slot waren. Ik het het slot met mijn hand een keer dicht geduwd en met de hendel weer open, beetje aan de stekker tussen de scharnieren gerommeld en hij deed het weer maar het is wel duidelijk dat er iets niet pluis is.

Komt dit bij iemand bekend voor?
 

Coled

Senior Member
Mijn deurslot rechtsachter vertoonde wat kuren, bekend probleem volgens meerdere kanalen.
Nieuw slot gemonteerd en alles lijkt weer zoals het hoort.
Omdat de bekleding er toch al af lag ook meteen de instapverlichting geplaatst.
 

Bijlagen

  • 20230922_144355.jpg
    20230922_144355.jpg
    200,9 KB · Weergaven: 51
  • 20230922_160331.jpg
    20230922_160331.jpg
    242,4 KB · Weergaven: 51

Coled

Senior Member
Ik heb een aanvraag bij Vagtechniek gedaan voor een stage 1+ incl DSG tune.
Ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje.
Ik weet dat maatwerk betaald moet worden maar dit zijn de prijzen:
Stage 1+ motortuning kost €995
DSG stage 2 tuning kost €199.

Omdat ik een maat (met een BMW ) ook zover heb gekregen om te chippen willen ze €95 korting per auto geven.
Komt neer op 1099 per auto!
 

JeSko

Forumguru
Stevig inderdaad, zo duur was het 2-3 jaar geleden denk ik niet. Ik zou zelf enkel voor de DSG optimalisatie gaan dan, kost weinig en daar gaat hij echt beter van rijden. Met standaard bijna 300 pk op 4 wielen kom je in NL/BE zowiezo niets tekort, en elders ook niet.
 

Fmoon

Forumguru
Haha inderdaad, ik zei tegen mijn vrouw… die 220 van de RS gebruik ik nooit voor wat wij hem gebruiken dus we kunnen hem best weg doen nu na 10 jaar. (Die Tucson heeft 230pk en zelfde NM als de RS )
 

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat vagtechniek zich zelf snel buiten spel zet met zulke absurde bedragen. VVT stage 1plus met dsg kost rond de 500euro...
En net zo goed zo niet betere tuning.
 

Canon-Eye

Forumguru
VVT stage 1plus met dsg
Over DSG-aanpassing lees ik niets op hun website. Of kijk ik er overheen?

Ben er destijds wel met mijn Fabia Greenline geweest, rechtstreeks vanaf de dealer onmiddellijk nadat die de 1.2TDI had ontsjoemeld. Beviel prima.
 

Ethy

Lid
Bij JD-Engineering kost chiptuning €699,- voor dit motortype en zij doen naar mijn mening niet onder voor VAG Techniek (ik heb ervaring met beide, beide positief)
 

Coled

Senior Member
Met JD heb ik zelf ook ervaring. Mijn Exeo heb ik daar laten chippen, en dat was naar alle tevredenheid.
Ik ga ze eens een bericht sturen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Coled

Senior Member
Na de domper met VagT heb ik meteen contact opgenomen met JD.
Ik wil niet afgeven op Vagtechniek want sinds ik de Skoda heb was ik echt van plan naar hun te gaan. Ze staan bekend om goede service, alleen tja, nu de prijs nog .
Bij JD werd ik ook netjes te woord gestaan en de afspraak staat voor 2Januari 08.30.
Leuk feitje, de Superb zal de eerste van 2024 zijn die daar op de bank gaat!
 

Bakkertje

Forumguru
Gave stappen en dikke bak!
Ben ook heel benieuwd naar de prestaties op de bank (eigenlijk voor en na chippen)
 

Coled

Senior Member
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar. Maar nog meer naar hoe de DSG zich gaat gedragen straks. De bevindingen worden uiteraard wel hier gepost.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zag overigens op de site van JD dat alle 2.0 tsi varianten naar 365 pk gaan na tuning. Als je dat had geweten had je dan ook een minder zware tsi gekocht? Of is deze uitvoering de enige met 4x4?
 

Ethy

Lid
Dat geldt alleen voor de 2.0tsi motoren met standaard 265pk (of meer), niet de variant met standaard 220-230, die gaat bij JD naar 300pk (in het geval van de Superb).
 

Coled

Senior Member
@Bakkertje , het was voor mij vrij snel duidelijk welke uitvoering het moest worden, en welke opties erop moesten zitten.
De waardes die JD belooft zijn echt heel veilig, daar kan maar zo 20pk en 20nm extra bijkomen.
Een goede vriend van me rijd een Cupra met dezelfde setup en ik weet hoe dat rijd :
(Iets met wilde haren)

Ik heb zojuist de olie en filter ververst, was wel nodig en ben blij dat hij er weer een jaar tegenaan kan.

Ik zat nog met de vraag hoe ik het best de standkache kan gebruiken.
Dat is voor mij iets nieuws maar met de koudere dagen is het toch wel lekker.
Heeft dat ding(Webasto) een eigen verbrandingsmotortje?

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan