Steenslag reparatie

asto

Lid
Beste leden,

Zijn er van jullie bekend met dit product:

http://www.steenslagweg.nl/

http://www.totalpolishwebwinkel.nl/...ucten/steenslag-reparatie-set-met-zwarte-lak/

Op de motorkap (zwarte Octavia) heb ik veel 'witte spikkels' door steenslag. Nu heb ik geinformeerd bij
een professioneel schadeherstelbedrijf. Zij rekenen voor de kap en beide zijschermen (zonder bumper) een € 800,- excl BTW. Nu vind ik dit persoon te veel geld voor iets wat weer makkelijk terug kan komen.
Zodoende zoek ik een goedkoper alternatief. Al zal dit niet kunnen tippen aan compleet opnieuw spuiten.


Alvast bedankt voor je feedback,

Arjo
 

Gummie

Lid
Ik werd met mijn verhaal over steenslag in de motorkap verwezen naar een schadeherstelbedrijf om de hoek van de Skoda Dealer hier in Brabants Hoofdstad. Kap + zijschermen spuiten E220-250,-
Uiteindelijk bij een ander bedrijf waar ook de plaatselijke Opel-VW- en Audi dealers over de vloer komen. Alleen spotrepair bumpers rechts achter/links voor (bijspuiten) uit laten voeren en daar direct ook 3 parkeerdeukjes weg laten halen (deuk er uit zonder spuit..) Ik was daar E375,- armer maar dik(!) tevreden. (de motorkap gelaten voor wat het was). Fijn adres/ vak mensen die weten waar ze over praten, zou er zo weer naar toe gaan als ik iets heb.
Daarvoor ook even bij een landelijk opperende schadehersteller binnen gelopen en die vroeg voor de Care zo maar 200,- meer voor hetzelfde werk (E575,-) Een ander autoschadeherstelbedrijf waar ik met onze caravan menigmaal geweest ben vroeg voor rechtsachter bijspuiten/ spotrepair en links voor bijtippen E200,- Dus als ik in jou schoenen stond keek ik nog even verder....
 

CDK

Forumguru
spuiten is de beste maar ook de duurste optie, ik laat aan het einde van deze maand ook mijn steenslag bijwerken bij forumlid @s-line, zal proberen foto's van voor en na de reparatie te maken, hoe ze het gaan doen weet ik ook nog niet, maar ik heb er vertrouwen in, ik laat het je weten.
 

s-line

Forumguru
Het is echt wel een behoorlijke klus hoor om een hele voorkop te spuiten en voor te bewerken en er gaat zomaar alleen al 150 tot 200 euro aan materiaal op, afhankelijk van de kleur!
Dus vind ik 250 euro voor een voorkant spuiten spot goedkoop!
 

asto

Lid
Dank voor jullie respons. Ik ga de link van EdK eens proberen. Als ik ervaringen heb zal ik ze posten.
 

peterrapid

Forumguru
Weet dat dit een oud draadje is maar zou het graag wat nieuw leven in blazen. Heb dus al een paar puntjes in de RS en vroeg mij af als je die met een lakstift behandeld en daarna beetje polijst is het beter om het volledig paneel te polijsten of enkel plaatselijk ?
 

Cordoba

Forumguru
Dat ligt eraan hoe het paneel er verder uitziet Peter. Je kunt ook kiezen om het zwaar/middelzwaar polijsten alleen plaatselijk te doen, en met de fijne stap het hele paneel: dan wordt het paneel meer één geheel, en kleine verschillen in glans vallen minder op als daar een naad (tussen de panelen) tussen zit. Of grof nodig is, is afhankelijk van hoe netjes het eruit ziet na alleen de lakstift.
 

peterrapid

Forumguru
Bedankt @Cordoba is zoals ik al dacht middelzwaar op de steenslagherstelling en fijn op het volledige paneel. Betsy is vrij nieuw en goed onderhouden dus hou ik het op fijn op het hele paneel.
 

peterrapid

Forumguru
Yep doe ik @Joske maar zal na de winter zijn, weer is nu te grillig om het zelf buiten te doen ofwel moeten we detailing-meet vrij vlug organiseren.
 

peterrapid

Forumguru
Net enkele video's op de Joep toebe bekeken en is iets wat ik zelf kan zou bij carclean.nl de langka complete chip repair kit bestellen en natuurlijk de originele kleur van Skoda. Op hoop van zege :dankje:
 

Jee13

Forumguru
zou je dit wel zelf doen Peter?
ik heb redelijk wat ervaring met wetsanden en licht lakherstel, maar dit setje lijkt me niets

kleine steenslag zou ik netjes meerdere malen aantippen en verder niets aan doen, je maakt het er vaak niet mooier op

indien je forse impact hebt op zichtplek zou je meerdere malen kunnen vullen en dan restant wetsanden en polijsten.
Wetsanden moet met verschillende grofhedenn in korrel gedaan worden en bij verkeerd uitvoeren kan je dan blanke lak verpesten. In dit proces gaat wel behoorlijk wat tijd zitten
 

peterrapid

Forumguru
@Jee13 je komt ook karten hé ? Anders moet je maar eens kijken als je wil en je wijze raad geven ... Heb al veel geleerd van jou dus. Maar het is kleine steenslag ...
 

Cordoba

Forumguru
Het lastige blijft de transparante laag over de kleurlak, om die in de juiste dikte te krijgen. (andere dikte van de transparante lak, of andere optische dichtheid van de transparante lak, zorgt ook voor kleurverschil).

@peterrapid Ik wil voor mijn (oude) bakkie gaan proberen om met wetsanden de boel strakker te krijgen. Voordeel van zo'n oud beestje, is dat je niet kunt verliezen alleen winnen (oftewel: als het niet 100% lukt, is er niets verloren, lukt het wel is het mooi meegenomen, en heb ik ook wat vaardigheid voor toekomstige auto's). Wat misschien ook slim is: gewoon even een mailtje naar Carclean over wat zij adviseren met betrekking tot de Langka set. Als ze er niet echt enthousiast over zijn, maar het eigenlijk alleen in het assortiment hebben om aan de vraag van klanten te voldoen, zullen ze je dat ook eerlijk vertellen.
 
Bovenaan Onderaan