Spontaan veel storingen Octavia

Tees

Donateur
Het was te veel werk voor de garagist om naast de accutester óók meteen even de laptop eraan te hangen? Was 5 min werk geweest. Had je meteen geweten in welke richting het gezocht moet worden. Maar goed, 2 weken is ook te overzien.
 

Internetix

Nieuw lid
Hallo Laaalo,

Het is wel een tijd geleden (25 juli 2022) maar ik ben wel benieuwd hoe het bij de garage is afgelopen met de fout meldingen die je kreeg te zien. Ik heb ook een Skoda Octavia 2015 1.4 TSI DSG, met de zelfde problemen. De accu is belast getest door de wegenwacht en was goed.

1713719023920.jpeg
 

Tees

Donateur
@Internetix had de ANWB niet meteen de OBD lezer eraan kunnen hangen? Als de accu in orde was, dan zou ik met de huidige informatie in de richting van een wielsensor denken.
 

Erik_

Lid
Ik heb hier verder nog niets van gepost hier, want het is nog een ongoing verhaal bij mij, maar ik heb er ook last van.
Bij mij is er nu ondertussen vervangen: de ABS sensor, de naaf (waar de ring van de ABS sensor in zit), een stuk van de bekabeling. En paar maanden terug kreeg ik de melding weer.. Uit laten lezen bij Skoda en het probleem was nu aan andere kant volgens de monteur... ABS sensor vervangen was niet de oplossing helaas.

Daarna afspraak gemaakt voor vervolganalyse (2 a 3 maanden later was pas mogelijk) maar sindsdien geen foutmeldingen meer. En dus ook geen uitkomst van de analyse... Dus mocht je wat anders vinden dan alleen de ABS sensor hou ik me aanbevolen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan