Spontaan veel storingen Octavia

Laaalo

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Mijn Octavia 2013 1,4 TSI geeft uit het niets veel meldingen, waarvan ik de oorzaak niet kan achterhalen.
Ondanks de ABS melding is hier niets van te merken tijdens het rijden.
Start-stop en parkeersensoren doen het werkelijk niet meer.

Mijn vermoeden zegt dat het iets in de software is al ben ik eerlijk gezegd een leek op dit gebied:)
Hopelijk herkend iemand de klachten zodat ik het tijdig kan fixen voordat we in september een roadtrip maken met het gezin.
Bedankt alvast ! WhatsApp Image 2022-07-25 at 1.17.37 PM.jpeg
 

bsnline

Senior Member
@Laaalo De accu toevallig los gekoppeld geweest?

Lijken mij stuurhoek foutmeldingen aangezien ik dezelfde meldingen had.

Probeer de volgende stappen eens:
Auto starten, stuur naar rechts draaien en dan naar links draaien en dan midden. Vervolgens volledig naar links draaien en vasthouden en daarna volledig naar rechts en vasthouden. Vervolgens weer terug naar midden.

Laat even weten of het heeft geholpen ;)
 

Laaalo

Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties, ga vd week de accuspanning doormeten.

de suggestie van de stuurhoekmelding heeft me wel aan het denken gezet aangezien de storingen opkwamen precies op het moment dat ik een scherpe u-bocht gemaakt had.
Heb zojuist de oplossing van @bsnline geprobeerd helaas zijn de storingen niet weg.
Wordt vervolgd...
 

Tees

Donateur
Dan wel even de accuspanning onder belasting (= tijdens het starten meten). In rust meten zegt wel wat over hoe vol de accu is, maar belangrijker voor een startaccu is hoe hij functioneert onder de piekbelasting van het starten. De spanning moet dan boven de ~9.6V blijven, anders is t wel gedaan met t beestje.
De meeste garages doen dit trouwens ook als service, is een kwestie van accutester aansluiten en 1x starten, 5 min werk.
 

Skodablack

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Mijn Octavia 2013 1,4 TSI geeft uit het niets veel meldingen, waarvan ik de oorzaak niet kan achterhalen.
Ondanks de ABS melding is hier niets van te merken tijdens het rijden.
Start-stop en parkeersensoren doen het werkelijk niet meer.
...

Ik had exact dezelfde storingen en bij mij was het de ABS sensor. Even bij de garage uit laten lezen
 

Laaalo

Nieuw lid
Een vervelende gast die mij probeert te pranken via persoonlijke berichten, een voorbeeld:
Mits het niet op je auto zit kan je ook altijd de "sequence reset" doen

bij dit model is het volgens mij

- contact aan
- contact uit
- 3x op rempedaal
- en dan gevarenlichten knop 3 seconden ingedrukt houden

@Tony_D kon er wel om lachen alleen ga ff iemand anders tijd verdoen aub
 

PizzaPieter

Forumguru
Een vervelende gast die mij probeert te pranken via persoonlijke berichten, een voorbeeld:
Mits het niet op je auto zit kan je ook altijd de "sequence reset" doen

bij dit model is het volgens mij

- contact aan
- contact uit
- 3x op rempedaal
- en dan gevarenlichten knop 3 seconden ingedrukt houden

@Tony_D kon er wel om lachen alleen ga ff iemand anders tijd verdoen aub
Ben benieuwd hoe u zeker bent dat iemand u probeert te pranken?

Tony is dan mss pas net lid, maar waarom zou iemand zn tijd verdoen om via PB u voor de gek te houden?
 

Laaalo

Nieuw lid
Omdat dit totale onzin is en hij daarna lachende berichten stuurt, blijkbaar verveelt hij zich…
Never mind
 

Tees

Donateur
Als je t idee hebt dat je belachelijk gemaakt wordt via PM zou je even een melding bij de admins kunnen maken, dat kan door t desbetreffende bericht te rapporteren (linksonder bij elk bericht).
 

EdK

Forumguru
Ook je PB kun je rapporteren en heeft de MOD meteen ook de tekst(en) van degene die lastig valt per PB
En in ergste geval krijgt de persoon een BAN of minste geval een waarschuwing
 

Laaalo

Nieuw lid
Heb de accu laten uitlezen en blijkt prima te werken.
Heb over 2 weken een afspraak om de auto uit te laten lezen hopelijk wordt de oorzaak zo gevonden.
Vermoedelijk is het een sensor achter het stuur of de ABS
 
Bovenaan Onderaan