Speaker Octavia 2 FL kapot - wat hulp nodig

Vanenkelen

Forumguru
Toch nieuwsgierig wat VCDS zou doen met de Swing radio er weer in. Dus net even de boel omgezet en de laptop aangesloten.... en bingo!

Code:
Address 56: Radio (J503)      Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
  Part No SW: 1Z0 035 161 F    HW: 1Z0 035 161 F
  Component: SWING        006 0039
  Revision: 0H001001    Serial number: SKZ1Z2H3540379
  Coding: 0D0004000001
  Shop #: WSC 73430 790 00999
  VCID: 31630B1D68327B1

1 Fault Found:
00871 - Bass Speaker Front Right (R23)
            011 - Open Circuit
            Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 241
                    Mileage: 118586 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2118.14.09
                    Time: 20:48:07

Ook nog even met de output tests gespeeld en dat werkt inderdaad ook heel handig. Je kunt de kanalen een voor een testen of sequentieel achter elkaar af laten spelen. En ook daar geen geluid uit de bass speaker rechtsvoor.
 
Laatst bewerkt:

Vanenkelen

Forumguru
Nou, voor een ieder die ooit nog op zoek is naar een pasklare set: die voor de Golf 4, 5 en 6 passen dus niet :wavecry:.

Ze (JM Car Hifi) hadden op mijn advies de set voor de Golf 6 besteld en ik had inmiddels ook al een reactie binnen van Gladen.com: Die zou moeten passen, misschien dat de tweeters niet helemaal passen maar de lage tonen speakers zeker.

Het was precies andersom de tweeters pasten direct, maar voor de lage tonen speakers moesten er toch specifieke Skoda ringen op. Complimenten trouwens voor de mannen van JM Car Hifi, dit hebben ze zonder meerkosten gedaan. :thumbsup:

Geluid is een stuk beter dan met de oude speakers, alleen je hoort nu wel heel goed het verschil tussen de voor speakers (nu dus nieuw) en achter speaker (nog de oude). Achter klinken ze veel doffer en gaan ze veel eerder vervormen.

Dus die gaan we op termijn dus ook nog wel vervangen, maar dan doe ik het wel zelf. Als ik er wat meer tijd voor heb.
 

Zwapp

Forumguru
Even aanhaken, had nog een setje gladen liggen, de M165.
Woofers heb ik inmiddels in de deuren zitten maar kan iemand mij de juiste richting in duwen voor wat betreft het vervangen van de tweeters?
Hoe ga kan ik die originele vervangen voor die van de set van geladen? Nu met de originele tweeters klinkt het voor geen meter...
 

Zwapp

Forumguru
Hm enkel dat het tweeter gedeelte eruit geklikt kan worden, dat wist ik nog niet, dank daarvoor.
Kan ik tenminste op een normale manier, zonder compleet deurpaneel in huis te hebben, nadenken hoe ik die tweeter op die plek vast ga krijgen.
Dat miste ik een beetje in het filmpje...
 

Bakkertje

Forumguru
Het enige waar je mijn inziens op moet letten bij de tweeter is dat de richting klopt en aan beide zijden gelijk is.
En inderdaad ik bedoelde het stukje over het los wippen van het rooster.
 
Bovenaan Onderaan