Spannigsregelaar Vooroorlogs

LexB

Nieuw lid
Beste Forumleden,

De spannigsregelaar van mijn auto met gelijsstroomdynamo is niet goed meer. Het is een Scintilla met de volgende aansluitingen 17/18 in 3/4 uit,
17/18 zijn geen probleem. 3/4 wel, Een moderne regelaar heeft maar 1 uitgang (en uitgang controle lampje wat mijn auto niet heeft)
Ik houd dus een draad over. Nu vond ik op internet dat de Skoda Popular ook een regelaar met dezelfde uitgangen heeft. Aansluitingen vergelijkbaar.

Als ik mijn regelaar aan de onderzijde bekijk zie ik een enorm dikke (dus) lage weerstand tussen 3 en 4 zitten zie bijlage..
Heeft iemand raad hoe een moderne regelaar aan te sluiten?
Bij voorbaat dank
Lex
 

Bijlagen

  • F2.jpg
    F2.jpg
    430,4 KB · Weergaven: 39
  • F.jpg
    F.jpg
    268,5 KB · Weergaven: 40

RoelF

Forumguru
@LexB vergeef me, ik weet nog te weinig van de specifieke werking, maar wat bedoel je met een driepoot?
Onderstaand schema toont 4 aansluitingen (en aarde).


1693040299977.png
 

LexB

Nieuw lid
@RoelF Ja de Bosch die je aanraad heeft wel 4 aansluitingen (5 zelfs want massa moet ook meegeteld worden). Maar aansluiting 61 is voor een controlelampje. Dat heeft mijn automobiel niet. Bij mij moet 4 aan B+ en dan houd ik draad 3 over. Deze gaat naar contactslot en bedient daar de verlichting etc. Aansluiting 61 is niet bedoelt om grote stromen te schakelen.
Op deze site vond ik vergelijkbare schemas https://aero-30-limusine.estranky.cz/fotoalbum/elektroinstalace.
Vandaar mijn vraag op het Skoda forum
 
Bovenaan Onderaan