Soepkip op zoek naar Fabia combi

Gezien er gezinsuitbreiding op komst is zijn we op zoek naar een Fabia combi!
We vinden de vierkante Fabia I eigenlijk het mooiste... :)

Ben al een beetje aan het lezen geweest in het Fabia 1 gedeelte van het forum en zal even een zoektopic aanmaken. Ik heb al begrepen dat de 1.4 MPI (8V) Skoda motor, ondanks de distributieketting en vroeg vrijkomend koppel, niet de voorkeur geniet ivm lekke koppakkingen en zakkende cilinderbussen.
Ook is het lekkende portieren verhaal me duidelijk, en natuurlijk her en der een draagarmrubbertje.

Ik ben benieuwd of er na 10 jaar nog nette Faabjes 1 te vinden zijn.
 

turboturbo

Forumguru
Ik zie dat je je goed ingelezen hebt. Succes met de zoektocht!

De 1.4mpi werd tot 2003 geleverd en daarna vervangen door de nog immer still going strong 1.2 12 klepper.

Ik vind zelf de vierkante Fabia I (6y) ook mooier dan de type II. Heb zelf met plezier 5 jaar in een 6Y hatchback rond geruft.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
 
Ik zie dat je je goed ingelezen hebt. Succes met de zoektocht!

De 1.4mpi werd tot 2003 geleverd en daarna vervangen door de nog immer still going strong 1.2 12 klepper.

Ik vind zelf de vierkante Fabia I (6y) ook mooier dan de type II. Heb zelf met plezier 5 jaar in een 6Y hatchback rond geruft.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Drieciliinder dan? is die 12v een aanrader?
 

Cordoba

Forumguru
Persoonlijk denk ik dat de 3-cilinder te licht is voor de combi, de 75 pk 1.4 16V blokken zijn het makkelijkst te vinden, en voldoen goed. Ze zijn niet snel, maar kunnen zonder problemen met het verkeer meekomen. Om een nette goed onderhouden combi te vinden, moet je wel wat tijd en moeite nemen, maar ze zijn er nog steeds.
 

turboturbo

Forumguru
Drieciliinder dan? is die 12v een aanrader?
Klopt het is een driecilinder met maar liefst 4 kleppen per cilinder! De 1.2 12V heeft een probleemloze reputatie op een sporadische kapotte bobine na (die storing is niet eens specifiek voor deze motor)

Nu ben ik niet de maatstaf, maar ik heb er 5 jaar probleemloos en met plezier (want voor wat die motor in huis heeft, doet ie het ontzettend goed qua prestaties vond ik - een zeer wakker en bij de les motortje) in gereden. Ik zou je zeker adviseren er een proef te rijden als je die tegen komt. Al was het maar dat je eens kon vergelijken.
Het karakter van een driecilinder kent haters en liefhebbers dus ik kan niet inschatten of het daadwerkelijk ook wat voor jou is.

Onlangs kocht ons forumlid @huubvanvugt als ik me niet vergis een Fabia II met dit type motor. In de Fabia I zijn ze dacht ik nog wat schaarser en is het meer de 1.4 16V motoren (75 en 101pk) en evenmin in mindere mate de 2.0 liter motor wat de klok slaat.
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Succes met de zoektocht en wellicht is het een idee om te kijken naar de Facelift van de F1. Daar zijn wat bekende issues van de Pre Facelift op opgelost.
 
Bovenaan Onderaan