Skoda Roomster

De Skoda Roomster gaat vanaf € 16.240,-- kosten voor de 1.2 12v met 47kw.
Standaard uitgerust met : ABS / MSR, CV, getint glas, elec.ramen voor, elec.verstelbare buitenspiegels, airbags en zij-airbags,radiovoorbereiding met 4 speakers, 15 inch velgen, rondom schijfremmen, cruise control en een piepje bij het niet dragen van de gordel.
 

Jpoers

Lid
kijk iemand is behoorlijk aan het zoeken geweest, hoe en waar is die info gevonden?

Vind alleen wel dat die 1.2 wel erg licht is voor een auto die 1150 kilo leeg weegt. (16,9 sec naar de 100)
de fabia met 60pk is al niet een van de vlotste en dies nog lichter, en lager.
 

Michel

Forumguru
De vanafprijs (€ 16.240,-) samen met een opsomming van de basisuitrusting staan inmiddels op de Nederlandse Skoda website vermeld.

Zie:www.skoda.nl
 

Octaviarijder

Actief lid
Deze info komt waarschijnlijk bij een dealer vandaan en het klopt met de eerder gegeven schattingen op basis van de Duitse prijzen. De standaarduitrusting is wel heel behoorlijk moet ik zeggen, ben alleen benieuwd hoe de 1.2 het gaat doen.

PS: Anne bedankt.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Deze info komt waarschijnlijk bij een dealer vandaan en het klopt met de eerder gegeven schattingen op basis van de Duitse prijzen. De standaarduitrusting is wel heel behoorlijk moet ik zeggen, ben alleen benieuwd hoe de 1.2 het gaat doen.

PS: Anne bedankt.

[/ QUOTE ]

Behoorlijk??? Er zit eigenlijk niets in. Zelfs de motor is van het type grasmaaier. /forum/images/graemlins/407.gif

Alles om de prijs laag te houden en goed te scoren op de NCAP.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Karstieman</font><hr />

Wat is die Rogier toch streng he ?! /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Vrijheid van meningsuiting /forum/images/graemlins/worshippy.gif
 

Skombi

Actief lid
De Skoda Roomster staat vanaf september bij de dealer voor prijzen die beginnen vanaf 16.240 euro.

De Roomster heeft in tegenstelling tot zijn uiterlijk doet vermoeden absoluut geen last van een hoog zwaartepunt. Hij laat zich zelfs verrassend goed door bochten sturen. De vrij directe besturing en de prettige zitpositie bezorgen de Roomster-bestuurder zelfs behoorlijk wat rijplezier. We reden de 1.4 16V met 85 pk en de 1.4 TDI met 80 pk. Motoren die beide hard moeten werken om de Roomster op gang te houden. Voorlopig heeft Skoda alleen een prijs voor de instapversie met de 63 pk sterke 1.2 driecilinder benzinemotor. We vermoeden dat die versie nog een zware kluif zal hebben aan de 1.150 kilo zware Skoda.
Naast de al genoemde motoren zijn er nog een 1.6 benzine met 105 pk en twee diesels met 70 pk en 105 pk. De basisuitvoering van de Roomster is onder meer uitgerust met ABS, centrale deurvergrendeling, getint glas, elektrische ramen voor, elektrische buitenspiegels en cruise control. Iedere Roomster is voorzien van het VarioFlex systeem waarmee de ruimte achterin op vele manieren in te delen is.
ef3e4a0b368c1e524c2d24f5e24ee5d0.jpg


van www.autoweek.nl
 

Octaviarijder

Actief lid
Rogier is streng, maar of het terecht is? Ik vind de standaarduitrusting voor het basis-model helemaal niet zo slecht. De motor is een ander verhaal, maar die hoort bij mij niet bij de uitrusting.
 

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

De fabia met 60pk is al niet een van de vlotste en dies nog lichter, en lager.

[/ QUOTE ]
Nou, ik rijd met een Fabia van 55pk'tjes (in België zijn er 2 types motoren van 1200cc) en dat gaat toch zeer vlot.
Zowel stad als lange ritten snelweg.
Zelf met de plooicaravan erachter gaat het nog allemaal zeer soepel.
De Fabia is ook niet de zwaarste, hij weegt nog geen 1000kg.
In de Roomster vind ik de 1200cc ook te licht als ik zie hoeveel die wagen weegt, een 1400cc gaat dan een stuk beter/vlotter gaan.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Rogier is streng, maar of het terecht is? Ik vind de standaarduitrusting voor het basis-model helemaal niet zo slecht. De motor is een ander verhaal, maar die hoort bij mij niet bij de uitrusting.

[/ QUOTE ]

Mijn punt is dat je er "maar" een 1.2 motor bij krijgt voor tocht wel serieus wat geld. Er zitten wel een aantal electrische gadgeds in die ze er ook wel uit hadden mogen laten om dan te investeren in een iets zwaardere motor waardoor de prijs toch laag blijft.

Ik denk dat mensen die deze auto dan voor zakelijk gebruik willen gebruiken (ik neem aan dat dit met de Roomster kan) zoals bijvoorbeeld bij de Kangoo dit veel aantrekkelijker vinden dan electrische ramen bijvoorbeeld. Ook als je 5 kinderen hebt zit je niet te wachten op "grasmaaier power". De doelgroep waar deze auto voor gemaakt is zijn geen mensen die niets te vervoeren hebben dus ik vraag me af of de 1.2 toereikend is. Misschien als ze er een turbo instoppen? /forum/images/graemlins/473.gif

Ik weet zeker dat er maar heel weinig mensen voor de 1.2 uitvoering kiezen en dus meer gaan betalen voor hun auto. Deze prijs vind ik daarom misleidend omdat je nooit voor 16.000 euro klaar bent. /forum/images/graemlins/ahum.gif

Vergeleken met de huidige auto prijzen valt het allemaal nog wel mee maar ik vind de "instapprijs" niet terecht en die paar lokkertjes van opties ook niet de moeite.
 

Wallie

Lid
Ik vind de prijs vooral hoog als je hem bijv vergelijkt met de Nissan Note, die is er vanaf onder de 16.000, en dan krijg je een 88pk moter er in... verder best een praktisch auto, maar de prijs, begint meer volkswagen te lijken... /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Matra_Murena

Actief lid
In vergelijking met de Nissan Note is het een dure wagen, maar ik schaal hem toch eerder in bij de Golf Plus categorie, dan is hij uiterst goed betaalbaar.
 

Fabia

† In Memoriam
Toch vind ik de Note een best mooie auto, eigenlijk mooier dan de Roomster. Mijn buren hebben een lichtblauwe en die ziet er erg mooi uit.
 
Bovenaan Onderaan