Skoda Rijnwoud wordt Auto Hoogenboom (PON Retail) helaas..

leon-cupra

Forumguru
Je had de oplossing al telefonisch doorgegeven , dus waarom zou die chef dan al die logs nog bekijken? Met die logs zal hij wss niet veel wijzer worden.
 

Japanese Power

Donateur
Waarom vraagt hij dan specifiek om logs. Wie zegt dat de oplossing van mij ook bij een ander werkt. Maar als je de moeite niet neemt om mijn mail + logs te lezen / downloaden of om klanten te bellen vraag ik me af waar je als dealer mee bezig bent @leon-cupra
 

leon-cupra

Forumguru
Als ik de startpost lees, geef je aan dat de logs gevraagd zijn voor het moment dat je de oplossing kende. Dus de logs waren er om het probleem te zoeken en een oplossing te vinden.
Jij vindt de oplossing en daarna stuur je de logs door naar de dealer die er uiteindelijk niets mee doet. Niet verwonderlijk lijkt mij aangezien hij de oplossing toen al had. En als jouw oplossing niet werkt voor een andere klant is hij wss met jouw logs ook niets aangezien het probleem ergens anders moet liggen.

Uiteraard niet netjes. Toont een enorme desinteresse in jouw klanten, maar ik verschiet er wel niet van.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar je weet nu dus ook niet of jouw oplossing al dan niet werkt bij anderen. Als dat wel het geval is. zou het wel eens een gevalletje veren strijken kunnen zijn
 

Japanese Power

Donateur
Als ik de startpost lees, geef je aan dat de logs gevraagd zijn voor het moment dat je de oplossing kende. Dus de logs waren er om het probleem te zoeken en een oplossing te vinden.
Mee eens, maar aan de hand van de logs kunnen ze zien wat er vanuit de auto ri. de laadpaal tot op de minuut nauwkeurig nagaan wat er wordt (mis)gecommuniceerd vanuit de Enyaq. Want door de MEB software treed dit op. Lijkt me wel handig een gevalletje communiceren met PON / Skoda om even de software na te lopen waar dit soort zaken misgaan.

Of wordt er daar ook niet geluisterd naar gebruikerservaringen van de klant...
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb toevallig momenteel iets vergelijkbaars bij de hand, maar dan van de andere kant, als leverancier van iets waar een klant ietwat teleurgesteld in is. Bij wijze van uitzondering ben ik als R&D-er eens met onze verkoper meegeweest naar die klant, en dat helpt enorm.

Die klant voelt zich serieus genomen, en waarderde het enorm dat ik er bij was. Daarnaast gaf de discussie mij best veel houvast om op zoek te gaan naar de oorzaak van het probleem (heel ander onderwerp, maar zeg maar dat die klant ook wat logs gemaakt had). Dat is dus een win-win situatie, klant vooralsnog tevreden, en het gaat mij ongetwijfeld helpen het probleem op te lossen.

Maar ik zit gelukkig in een situatie waar ik dat zelf kan beoordelen, ik heb geen toestemming nodig om eens met een klant te gaan praten, mijn manager vertrouwt er gelukkig op dat ik dat zelf het beste weet.
 

gehaktbal

Forumguru
Ik zeg: Stuur ze een factuur voor je gemaakte uren.
Doen die dealers ook bij de eerste zucht en scheet. Daarentegen is het werk van jou wel écht werk (loggen, registreren, hapklare brokken maken..)

In feite heb jij gewoon een stuk research voor ze gedaan. M.a.w. jij hebt ze érg veel kosten bespaard. Als ze er dan ook nog eens gebruik van zouden maken.... sjonge..
 

Japanese Power

Donateur
Moet ik ook straks nog een factuur maken voor alle registratie van de laadbeurten die nu nog steeds worden bijgehouden, incl. alle details wegens verminderde range door de MEB-update :unsure: . Krijg het nog druk.
 

JMS

Lid
@Japanese Power, ik begrijp niet volledig wat je verwacht van je dealer? Voor zover ik begrepen heb werd je probleem veroorzaakt door een externe applicatie die ervoor zorgt dat het laden onderbroken werd. Het echte probleem kan liggen aan de software van de enyaq maar ook aan de externe applicatie. De dealer kan toch echt niet weten/verantwoordelijk zijn voor de externe applicaties. De functionaliteit van de externe applicaties kunnen inderdaad een invloed hebben op het laadproces en dit is waarschijnlijk ook gewenst bvb om de laadstroom af te stemmen op beschikbare stroom van zonnepanelen. De dealer kan toch moeilijk voor alle externe applicaties weten wat de problemen zijn en dit beschikbaar stellen voor z'n klanten.

Dat er fouten zitten in zowel de enyaq software als de externe applicaties lijkt me (spijtig genoeg) evident, dat dit een mogelijkheid biedt voor de dealer om door te verwijzen naar de externe applicatie spijtig genoeg ook.
 

Japanese Power

Donateur
Het grootste punt wat mij stoort is dat ik als klant me enorm niet serieus genomen voel.

Ik heb een probleem, de dealer zegt dat hij het niet (her)kent, dat kan, en vraagt me alles te loggen. Ik kom na weken klooien zelf achter de oplossing. Ik geef alle data op zijn telefonische verzoek dezelfde dag door en als ik dan na 6 weken moet concluderen dat de info niet wordt gebruikt/gedownload en ook niet aan mederijders met hetzelfde probleem wordt gecommuniceerd (zijn eigen woorden) dan steekt me dat ja.

Ook al is het door mijzelf opgelost, de manier waarop hier mee om wordt gegaan vind ik beneden alle peil. Nogmaals: welk signaal geef je af als dealer? Download de data, koppel het terug naar je klant en zeg dank je! Wat je vervolgens met deze info doet is aan hem. Niet aan mij.

Dat is mijn punt, meer niet, niet minder.
 

JMS

Lid
Ik begrijp dat je je als klant niet serieus genomen voelt.

Doe dit niet: je hebt een oplossing aangedragen (het ligt aan een externe app) en de logs waren niet echt meer relevant (vanuit het oogpunt van de dealer). Maak van je ervaring een aparte topic "Laadproblemen met enyaq, let op met externe applicaties" en deel dit met gebruikers van het forum. Je ervaringen met de enyaq (en de citigoEV) worden alvast door mij enorm geapprecieerd.

Een "dank je" van de dealer was inderdaad het minste wat je had kunnen verwachten, maar schrijf het gebrek hieraan toe aan de lompheid van je contactpersoon.
 

MacManiac78

Forumguru
Terug van lange tijd afwezig.... (Even geen Skoda voor mij.) Maar onlangs een proefrit in een Enyak gedaan, vanwege serieuze interesse.
Ik heb helaas niet terug kunnen lezen wat hierin het exacte probleem is, maar het lijkt een isseu m.b.t. de communicatie tussen laadpaal en Enyak te zijn.
-Is de laadpaal voorzien van de laatste firmware?
-Mocht het slechts Enyak gerelateerd te zijn, dan niet alleen zelf gaan duwen, maar je werkgever/lease maatschappij mee laten duwen.
En aangven deze shit wereldkundig te maken.
Op de mail vanuit de dealer of ik nog geïnteresseerd ben, ga ik zo even vragen of the known isseu m.b.t. de MEB3 update al verholpen is.
Ga me zo ook maar even inlezen.
Thanks! en Sux7!
 

Japanese Power

Donateur
Dank voor jullie reactie @MacManiac78 en @JMS .
- Probleem met de oplossing zijn in het MEB3-topic en in m'n eigen autotopic benoemd.
- Laadpaal is voorzien van de laatste firmware, is zelfs monteur voor langsgeweest op aanraden/kosten van Shell Recharge, de partij die de administratie en het abbo + onderhoud verzorgt van de (zakelijke) laadpaal thuis.
- Probleem is tot op zekere hoogte MEB3 gerelateerd. Jedlix is een partij die al heel wat jaren opereert en door veel EV-partijen wordt genoemd als serieuze app met voordelen voor de bewuste lader / rijder. Jedlix is door mij hierin ook gecontact en ze verwijzen er voorzichtig naar dat de MEB3 software te snel is uitgerold en niet goed is getest met externe apps van zgn. 3e partijen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMS
Bovenaan Onderaan