Skoda Octavia 3 HB achteruitrijcamera inbouwen.

serum

Senior Member
Nee. Plug en play. Aansluiten en werken. Niks instellen. (camera van Alie van 45 euro, incl bekabeling). Ik heb via obdeleven nog even gecontroleerd, maar er wordt ook geen achteruitrijcamera op actief gezet. Het werkt gewoon zonder verdere aanpassingen.
 

hemi24

Forumguru
Ik denk eerder dat die Ali - camera de boel omzeilt, en een soort van samengesteld beeld via de video-in “afspeelt”.
 

1983jeroen

Forumguru
Zou kunnen, maar dan wel volledig functioneel met parkeersensoren weergave erbij en bewegende lijnen.
Volgens mij geen verschil met origineel wat dat betreft.
 

EdK

Forumguru
Zou het kunnen wezen dat hij al actief stond in VCDS en dat dat de reden is dat je hem niet hoefde aan te melden ??
Zomaar een ingeving hoor !!!
 

1983jeroen

Forumguru
Dan zou dat bij bijna alle Octavia's al aan moeten staan. Heb zelf nu 2 keer deze camera ingebouwd (2017 en 2019 Octavia) en na mij diverse forumleden ook dezelfde camera zonder activeren.

@skodafora heeft een ander multimediasysteem dan ik. Bij de verkoper op Ali staat ook dat het alleen voor bepaalde bouwjaren is geloof ik
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
@Antera: is die Chinese camera dan een soort spook-module die over de CAN-bus de 5F module voor de gek houdt?
Het lijkt erop dat die iets als een spook signaal over de canbus gooit. het systeem werd niet omgecodeerd want dat heb ik gecheckt. Camera is ook niet benaderbaar en als je hem aan zet in module 19 dan kan hij hem niet vinden. Dus wat er precies gebeurd geen idee maar vaag is het wel
 
Bovenaan Onderaan