Skoda meest betrouwbaar

Michel

Forumguru
ALKMAAR -
Engelse auto’s zijn de minst betrouwbare op de Nederlandse wegen. Wie bijvoorbeeld in een Mini Cooper, Rover of Jaguar rijdt, loopt de meeste kans met pech te komen staan. Het minste risico daarop loop je in een Skoda, die het predicaat ’meest betrouwbaar’ meekrijgt.

SkodaANPSX00191_9.JPG
Foto: ANP

De Tsjechische auto wordt gevolgd door een reeks Japanse automerken, zoals Toyota, Honda, Mitsubishi, Mazda en Suzuki, die ook weinig te maken krijgen met mankementen. Dat blijkt na onderzoek van alle hulpvragen die bij de pechhulpverlener Route Mobiel zijn binnengekomen. Verrassend is ook de positie van Duitse auto’s als Mercedes, BMW, Audi en Volkswagen, die als zeer solide worden ervaren door automobilisten, maar niet in de absolute top zijn terug te vinden.

Duitse auto’s hebben in vergelijking met tien jaar geleden wel minder pech gekregen. Waar Duitse wagens in het ’landenklassement’ toen nog op de achtste plaats stonden, zijn deze nu met drie plekken gestegen naar de vijfde plek. Toch is het opvallend dat deze auto’s in de middenmoot eindigen. Een wrange uitkomst, want de betrouwbaarheid is voor Duitse wagens een belangrijk verkoopargument.

Behalve Engelse automerken scoren ook de Zuid-Koreaanse autofabrieken Hyundai, Kia en Daewoo slecht als het gaat om betrouwbaarheid onderweg.


http://www.telegraaf.nl/autovisie/22498179/__Skoda_meest_betrouwbaar__.html

Bron: www.telegraaf.nl
 

RefleCs

Forumguru
De mini is inderdaad wel BWM, maar je leest met name over het allereerste model New Mini veel dingen over defecte versnellingsbakken. Het model wat wij hebben heeft nog wel een BMW motor overigens. Die is wel relatief betrouwbaar zover ik het in de New Mini fora tegenkom. Anders hadden we deze ook echt niet gekocht.
 

ertromp

Forumguru
En zelfs de C-klasse krijgt ze @Joske .

Waar gaat het heen met die mooie producten van Carl Benz :mad:

Ben blij dat ik nog een echte heb van voor 1975. Is trouwens ook super betrouwbaar want een "noodverbandje" is zo gedaan en een relais is zo overbrugd. Gelukkig kennen die auto's geen motor notlauf of van die plastic waterpompjes of van die enkelvoudige slappe nokkenaskettinkjes. Nee een schroevendraaier, grote doppendoos en een multimeter is genoeg :D
 

hpolie

Senior Member
Het is toch wel grappig, dat ik vorig jaar de Fabia 2 Combi TSI instinctmatig heb gekocht en nu als beste uit de test komt. :D
 

ertromp

Forumguru
Volgens mij vergeten ze in de test het ketting en spanner debacle mee te nemen op de TSI's maar blijkbaar hebben vele nog zonder Route Mobiel de garage weten te bereiken :D
 

Michel

Forumguru
Ik rijd nu bijna 12 jaar Skoda's en eigenlijk met relatief weinig problemen. In ieder geval ben ik nooit stil komen te staan. Incl. mijn huidige Superb heb ik ruim 320.000 km vrijwel probleemloos Skoda gereden.

In het kort de problemen die ik in die 12 jaar heb gehad:
- Fabia I Hatchback (2002 - 2005) / 40.000 km mee gereden: kleine koelvloeistoflekkage (garantie) en één keer moeilijk starten
- Fabia I Combi (2005 - 2009) / 80.000 km mee gereden: Vervanging waterpomp bij +/- 20.000 km (garantie) en vervanging wiellager bij 60.000 km.
- Octavia II FL Hatchback (2009 - 2013) / 140.000 km mee gereden: Vervanging carterventilatieslang (aangetast om onduidelijke redenen, garantie) en vervanging koplampsproeier (eveneens garantie)
- Superb II Combi (2013 - heden) / tot nu toe ruim 60.000 km mee gereden: Vervanging contactslot (garantie)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Noodloop (nooit opgehelderd ). Distributie ketting, airco condensor, esp (lampje ) storing, bobine +bougiekabels. 80 000 km.

Hiervoor 5 Toyota's. Geen enkel probleem. Ondanks dat de Yeti geweldig rijdt, wordt de volgende dus weer een Toyota
 

Jedewe

Forumguru
Beetje halfslachtig nieuws, beter als je de resultaten van alle pechhulpverleners bij elkaar legt ;)
Wie weet heeft route mobiel maar 1 skodarijder ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb daar laatst met de door mij ingeroepen ww-er over gesproken. Dat sterkte me in mijn voornemen w b. De volgende auto
 

DimiTator

Actief lid
Waarheen je maar wil, zonder problemen. De diesels van Renault staan als zeer goed bekend.
Ze mogen ze hebben. Ik ben 1 keer gekloot geweest door Renault met hun waardeloze rommel, dat ik gezworen heb nooit nog iets van dat kutmerk te kopen. Ook geen Skoda waar zelfs maar één schroef van Renault aan zit.
In de afgelopen 10 jaar er al minstens 3 keer in geslaagd mensen te beletten Renault te kopen :D
 
Bovenaan Onderaan