Skoda Korterink Meppel stopt ermee

ColinC

Lid
Helaas gisteren de trieste brief binnen gekregen dat de subdealer van Skoda in Meppel (Korterink) ermee gaat stoppen vanwege de slechte autobranche momenteel.

Erg jammer en zonde! Was een goeie garage waarbij ze erg om de service gaven en ook om de uiteindelijk prijs aan de klant.
Ze waren wel plotseling op zaterdags gesloten door langdurige ziekte van de verkoper.

Afijn, het is erg jammer deze vestiging te zien vertrekken aangezien ik niet zo van garage hoppen houd omdat ze de geschiedenis van de auto niet kennen ga ik dan maar weer liever naar Zwolle of Lelystad. (Laatstgenoemde niet dealer)
1381564_805265816179520_6343144830351346309_n.jpg
 

ertromp

Forumguru
Altijd jammer dit soort dingen maar in de huidige tijd goed voor te stellen dat je kijkt naar dit soort dingen want zo'n stuk vastgoed kost aardig wat
 

Joske

Forumguru
Plus de eisen die een importeur aan een dealer stelt.. waanzinnig soms gewoon.

Een dealer is op den duur meer met paperassen, milieu-eisen, isonormen en godweetwatnogallemaal bezig dat ze geen tijd meer hebben om de klanten degelijk te helpen. En daar dan nog serieus voor moeten rekenen.. Slechte tendens, die je ook bij ons begint te zien. :nono:
 

Blackokkie2

Forumguru
De klanten uit Meppel zullen ze wel houden, maar de klanten ten noorden van Meppel zullen wellicht een andere dealer dichterbij zoeken.
 

micky

Forumguru
De klanten uit Meppel zullen ze wel houden, maar de klanten ten noorden van Meppel zullen wellicht een andere dealer dichterbij zoeken.
Deze klant ten Noorden van Meppel vond beide vestigingen te klein om zaken mee te gaan doen, daarom heb ik mijn auto in Hoogeveen in Onderhoud en bestelt
 

Gunner

Forumguru
Deze klant ten Noorden van Meppel vond beide vestigingen te klein om zaken mee te gaan doen, daarom heb ik mijn auto in Hoogeveen in Onderhoud en bestelt
Te klein? defineer dat eens?

Hoe groter en statiger de showroom hoe meer ik het idee heb dat je daar als klant uiteindelijk gewoon voor betaalt. De dealer waar ik MIJN O3 heb gekocht heeft de showroom zeer weinig opsmuk. De auto is er echt niet minder om.
 

micky

Forumguru
@Gunner , te klein in dat er geen enkel model staat wat in de buurt komt van wat ik wil gaan bestellen, te klein in dat ze niets weten van "eibach" verlagingsveren en als je er over begint, dat ze het je af raden, gewoon omdat het er af fabriek niet onder zit, te klein in dat ze ook maar enige vorm van druk kunnen uitoefenen naar de importeur, te klein in dat ze je niet naar huis willen brengen tijdens een beurt door weinig personeel, of een gratis leenauto/ goede werkplek met goed internet bieden tijdens de werkzaamheden.
te klein om te kunnen blijven bestaan....

En waarschijnlijk te klein om mij de Gemini velgen gratis aan te bieden omdat mijn auto zoveel te laat geleverd wordt ;)
 

Desperado

Forumguru
Tja.....hier in de regio moet de Ford dealer 5 vestigingen sluiten omdat de importeur minder dealers wil. Een bedrijf dat al sinds jaar en dag Ford dealer is en ook nog eens één van de beste van NL. Niet te volgen.
 

Cordoba

Forumguru
@ColinC Eerlijk gezegd begrijp ik je voorkeur voor Zwolle/Lelystad niet helemaal: het personeel van de vestiging Meppel, zal waarschijnlijk grotendeels terechtkomen in Rouveen, net als de klantgegevens, en ook vanuit je woonplaats zijn Zwolle en Lelystad verder rijden dan Rouveen, dus ik zie de logica van je voorkeur niet helemaal.
 

Noord26

Forumguru
Plus de eisen die een importeur aan een dealer stelt.. waanzinnig soms gewoon.

Een dealer is op den duur meer met paperassen, milieu-eisen, isonormen en godweetwatnogallemaal bezig dat ze geen tijd meer hebben om de klanten degelijk te helpen. En daar dan nog serieus voor moeten rekenen.. Slechte tendens, die je ook bij ons begint te zien. :nono:

Dat kan ik van de dealer hier alleen maar onderstrepen. Kreeg gisteren een mailtje dat ik mogelijk een enquete kan krijgen vanuit de importeur naar aanleiding van het garage-bezoek (winter-check). Of ik alles met zeer tevreden in zou willen vullen en wanneer ik dat niet was contact met de dealer op wilde nemen.

Werd er even stil van.. Lijkt wel het ebay-systeem waarbij je zoveel mogelijk sterren wil verzamelen, zonder echt de topdienst te verlenen wat er daaraan gekoppeld wordt.

Toen een uurtje of wat later beantwoord dat het probleem nog niet opgelost was (lekkage) en dat er een aquarium bij het reserve-wiel stond, wat ze toch wel gezien zouden moeten hebben bij punt 3 op de wintercheck-list (reservewiel + krik, of bandenplakset). Incl een CC-tje naar de importeur en dagtekening als bijlage dat de verlengde garantie nog van toepassing is. Met de tegenvraag hoe ik het dan ooit in zou kunnen vullen met zeer tevreden; of de goudvissen vergeten waren.

Ik weet het, had ik beter niet kunnen zeggen zo direct. Maar kon het gewoon niet laten. Was een beetje verblufd en geagiteerd.

Denk dat ik voortaan maar iets verder ga rijden voor onderhoud naar Nuenen of een kleinere garage binnen ga lopen.
 

Gunner

Forumguru
Ja bij aankoop van m'n Polo was de verkoper er ook zeer veel aan gelegen om te benadrukken dat hij toch wel erg graag had dat ik bij een eventuele TNS/NIPO enquete 'zeer tevreden' was want dat was voor hun als dealer toch wel erg belangrijk.Tsjah daar hebben ze zelf het grootste aandeel in. ben overigens niet gebeld :tongue:

M'n skoda heb ik wel lokaal gekocht. Ik wilde ze die verkoop wel gunnen en ik heb ook voordeel bij een lokale dealer. Nu heb ik niet de illusie dat mijn aankoop dat voortbestaan heeft verzekerd maar voor een heeel klein beetje help ik daar graag aan mee.
 

ColinC

Lid
Dat kan ik van de dealer hier alleen maar onderstrepen. Kreeg gisteren een mailtje dat ik mogelijk een enquete kan krijgen vanuit de importeur naar aanleiding van het garage-bezoek (winter-check). Of ik alles met zeer tevreden in zou willen vullen en wanneer ik dat niet was contact met de dealer op wilde nemen.

Schijnt dat als je een enquete van Skoda over een dealer bezoek negatief invult dat de dealer hier gevolgen van zal ondervinden (als inkoopsprijs omhoog e.d.) dat werd mij althans verteld door de verkoper.

Hoe bedoel je dat precies? Skoda Holsch is gewoon een 100% dealerschap?

Ik kom niet meer bij Holsch haha, heb een goeie universele garage in Lelystad zitten. :)

Plus de eisen die een importeur aan een dealer stelt.. waanzinnig soms gewoon.

Een dealer is op den duur meer met paperassen, milieu-eisen, isonormen en godweetwatnogallemaal bezig dat ze geen tijd meer hebben om de klanten degelijk te helpen. En daar dan nog serieus voor moeten rekenen.. Slechte tendens, die je ook bij ons begint te zien. :nono:

En de enorm hoge prijzen voor originele onderdelen. Monteur was er ook niet blij mee en heeft daarom maar universele onderdelen gebruikt bij wat reparaties omdat de kosten anders absurd hoog zouden oplopen.

@ColinC Eerlijk gezegd begrijp ik je voorkeur voor Zwolle/Lelystad niet helemaal: het personeel van de vestiging Meppel, zal waarschijnlijk grotendeels terechtkomen in Rouveen, net als de klantgegevens, en ook vanuit je woonplaats zijn Zwolle en Lelystad verder rijden dan Rouveen, dus ik zie de logica van je voorkeur niet helemaal.

Omdat ik in Zwolle en Lelystad bekend ben en dat voelt vertrouwder. Heb niet echt veel zin om weer van garage te gaan veranderen.

Herken me trouwens niet in het verhaal van Micky, vestiging in Meppel was erg klein (1 verkoper en 1 of 2 monteurs)
Maar een leenauto was prima geregeld (Fabia uit 2012) of je kan er een fiets lenen.
Werkplek is dan wel niet optimaal daar maar voor de rest prima te doen.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Schijnt dat als je een enquete van Skoda over een dealer bezoek negatief invult dat de dealer hier gevolgen van zal ondervinden (als inkoopsprijs omhoog e.d.) dat werd mij althans verteld door de verkoper.

Dan hoop ik voor de dealer dat ze het helemaal naar tevredenheid op gaan lossen. Ze staan al op negatief vanwege het verleden.
 

micky

Forumguru
Herken me trouwens niet in het verhaal van Micky, vestiging in Meppel was erg klein (1 verkoper en 1 of 2 monteurs)
Maar een leenauto was prima geregeld (Fabia uit 2012) of je kan er een fiets lenen.
Werkplek is dan wel niet optimaal daar maar voor de rest prima te doen.

Een fiets is geen optie als je auto je kantoor is en de garage ook nog een 20 km van huis is, je bevestigd eigenlijk wat ik bedoelde, 1 Fabia uit 2012 zie ik niet als een "leenauto" voorziening voor zakelijke rijders, voor een ritje naar huis snap ik dat het meer dan voldoende is, maar ik moet ook spullen meenemen en als de auto een keer voor reparatie is wat langer duurt verwacht ik een vergelijkbare vervangwagen, dus een waar mijn spullen in kunnen en waar ik mee de grens over kan voor een dag of 2 (dus ook winterbanden enz.) voor onze prive auto vind ik de door jou genoemde voorwaarden ook meer dan voldoende hoor, maar ik kijk nu wel vanuit zakelijk gebruik. Als ik een dealer kies voor onderhoud, dan ook voor alle onderhoud en reparaties, vandaar dat ik dan gewoon voor een grotere dealer ga.
 

CDK

Forumguru
misschien was de investering in de nieuwe huis stijl killing? mijn dealer is momenteel ook aan het verbouwen...
 
Bovenaan Onderaan