Skoda Connect/MySkoda app

johanl

Actief lid
Ben ik de enige waarbij Skoda Connect zo ongeveer meer niet als wel werkt? "Uw auto kon niet gelezen worden" staat er dan in de MySkoda app.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@johanl
Ik heb net 2 dagen terug de app t.b.v. de Scala verwijderd.
Nee, niet omdat deze niet zou werken, maar omdat mijn dochter nu de auto heeft.
En over de afgelopen 4 jaar heb ik weinig problemen gehad met de app.
Alleen dat een update soms handmatig gedaan moest worden, nadat de oude handmatig verwijderd was.
En ik mij dan weer moest aanmelden.

Mss moet je dat ook eens doen, de app verwijderen en opnieuw installeren.

grtssss
 

johanl

Actief lid
Het ligt niet aan de app zelf, als ik naar skoda-connect.com gaat krijg ik hetzelfde te zien (min of meer, geen verbinding met de auto mogelijk). Ik woon in de Randstad, lijkt me niet dat het aan 3G/4G ontvangst ligt.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Je verbinding is niet direct met de auto, maar loopt via een server.
Om de accu in je auto wat te sparen zal de auto na enige tijd in slaap vallen.
Dan maak jij verbinding met de server, die moet eerst de auto 'wekken' en pas als dat allemaal goed verlopen is, kun jij de gevraagde info krijgen, en/of de gewenste opdracht versturen. Ook dan is het van de hele keten afhankelijk of die opdracht aankomt en uitgevoerd wordt.
Over het algemeen zijn we allemaal wat te ongeduldig, ik ook, wil direct respons van die app (in mijn geval dan Bluelink van Hyundai).
 

Stuiver

Forumguru
Het ligt niet aan de sim kaart, ligt niet aan wifi/4g/5g, hetbligt eerder aan de soft/hardwarezijde van SkodaConnect. Mijn HomeAssistant Integratie pingt met regelmaat een niet bereikbare server.
 

EdK

Forumguru
Ik gebruik die app eigenlijk zo weinig dat als ik hem gebruik ik altijd wel verbinding heb !
Maar één keer dan geen verbinding en na 2 minuten gewacht te hebben en de app weer eens opgestart te hebben had ik wel weer verbinding....
Dus tsja misschien inderdaad te maken met geduld ??
 

Berghuis

Donateur
Ik heb regelmatig dat de auto niet bereikbaar is via de app. V.w.b. het laden regel ik het maar in de auto met twee standaard plannen en een die ik gebruik wanneer er afwijkend gedrag is.
 

johanl

Actief lid
Geduld is helaas niet het probleem, het is echt willekeur lijkt wel. Ook bijzonder, heb een dag of 9 geen probleem gehad met het scherm/entertainmentsysteem, inclusief 500km rijden op maandag en dinsdag en gisteren startte het spontaan 3x opnieuw op. Even uit mijn hoofd is de huidige versie 1896, dus ga maar eens kijken hoe te upgraden naar 1942.
 

johanl

Actief lid
Ook bijzonder trouwens, ik krijg heel soms een update melding, ik neem aan dat dat naar 1942 is aangezien de navigatie op 23.10 zit. Je mag alleen de update niet starten tijdens het rijden, en gisteren toen ik bijna op mijn bestemming stond er alleen nog een draaiend cirkeltje op het scherm (zoals Windows ook wel eens laat zien) en was de OK knop om de update te starten verdwenen. Fijne software bij VAG :tongue: Ik had daar jaren terug wel eens wat over gelezen toen de ID's op de markt kwamen, dacht dat ze inmiddels wel verbeterd hadden maar kennelijk nog niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Je mag alleen de update niet starten tijdens het rijden
Was het niet zo dat je tijdens het rijden wel op de OK-knop kunt (of misschien moet, zolang die in beeld is) drukken en dat dit de update pas feitelijk laat starten als de auto gestopt is?
Dit meen ik ergens voorbij te hebben zien komen, maar heb niet opgeslagen waar en wanneer.
 

Huff

Lid
Ik krijg hier al een week geen verbinding meer (MySkoda, 'Uw auto kon niet worden gelezen. Probeer ... ').

Zeer vervelend nu met het koude weer, ik wil graag de verwarming een paar min. voor vertrek aanzetten.

Ik zie er ook geen regelmaat in, soms wel, soms niet. In het totaal denk ik ook meer niet dan wel.

De app verbind wel met de server maar de verbinding tussen server en auto is er niet, ook niet na een paar min. geduld.

Helpt verwijderen en opnieuw toevoegen eventueel?
 

EdK

Forumguru
Fijne software bij VAG :tongue:
En ook al eens in die fijne software je vinger 2x van middenboven van je scherm naar beneden geveegd ?
Dan komt er namelijk een pull down menu en daar vind je je update weer terug
Is die er niet meer dan is die dus al geupdate...... :koffie:
 

johanl

Actief lid
Ik krijg hier al een week geen verbinding meer (MySkoda, 'Uw auto kon niet worden gelezen. Probeer ... ').

.......

De app verbind wel met de server maar de verbinding tussen server en auto is er niet, ook niet na een paar min. geduld.

Helpt verwijderen en opnieuw toevoegen eventueel?
Alleen de app verwijderen gaat niet helpen ben ik bang, ik vermoed ook sterk dat het aan de serverkant ligt, of auto-server communicatie die weg gevallen is. Ik heb ook een koppeling met Homeassistant en als de app het niet doet, werkt die koppeling ook niet.
 

Rallye

Forumguru
@johanl Als je rijdt kun je de updates niet aanzetten, bij even stilstaan wel. Ze lopen dan gewoon onder het rijden en worden toegepast als je start. De 1941 update kon inderdaad enkel bij stilstand.

@Huff In het topic over mijn Golf heb ik een uitgebreide quote uit een mail van VW over hoe je weer verbinding kunt maken als er iets mis is.
 

Berghuis

Donateur
Ook bijzonder trouwens, ik krijg heel soms een update melding, ik neem aan dat dat naar 1942 is aangezien de navigatie op 23.10 zit.
Ik weet niet van wanneer je Octavia is, maar volgens mij geldt niet voor alle Octavia’s dat ze via OTA de 1941 kunnen binnenhalen. Meende het ergens te hebben gelezen, kan het alleen niet meer vinden. Was het misschien iets dat je minimaal op 1900 moest zitten daarvoor?
 

Huff

Lid
Ik had de stappen waar @Rallye naar verwees gedaan maar dat had het nog erger gemaakt. Geen auto meer te vinden in de app en een foutmelding bij het toevoegen.

Vandaag moest de Superb toch naar de dealer voor de eerste oliebeurt (15000km) en daar had ik vanmorgen aangegeven dat ik problemen had met de app. Hun reactie; 'bekijk dat straks als je de auto ophaalt maar samen met de sales afdeling'.

Zonet de auto opgehaald, samen met de balie medewerker de app bekeken.
App geopend en moest opnieuw inloggen en surprise, auto aanwezig en online in de app.
 
Wat een draak van een systeem die app en dat Skoda Connect! Ik kom er niet meer uit! Vorige week heb ik mijn Kodiaq opgehaald, app en radio met elkaar kunnen verbinden en ingelogd met mijn Skoda ID. Twee dagen geleden wat lopen spelen met de opties van de radio en besloten dat ik alle instellingen wilde herstellen, had iets teveel gerommeld… Het herstellen was kennelijk alles verwijderen want mijn gebruikersaccount was verwijderd en in de app stond mijn auto in de garage op inactief. Ik dacht makkelijk om opnieuw in te loggen op de radio met mijn Skoda ID dat alles wel weer hersteld zou zijn, maar hij laad mijn gebruikersgegevens niet als ik inlog, geeft iedere keer een foutmelding. De app zegt dat mijn profiel voltooid is, de dienstenpakketten besteld zijn, maar dat ik een hoofdgebruiker moet instellen. Maar dat lukt dus niet op de radio.

Ik heb vol goede moed contact opgenomen met de klantenservice van Skoda. Op mijn uitleg van het probleem kreeg ik eerst een hele mooie mail hoe ik mijn account kan verwijderen maar dat ik dan wel alles kwijt ben. Dat wil ik dus niet want heb met dat account net voor een jaar updates besteld voor de radio. Vervolgens krijg ik een mail met een uitleg hoe ik de app en iOS moet updaten naar de laatste versie. Daar ligt het probleem ook niet want een uurtje daarvoor werkte alles nog wel en alles is geupdate.

Hebben jullie nog slimme ideeën hoe ik dit weer werkend kan krijgen want ik ben even door al m’n opties heen.
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik een nieuwe gebruiker aanmaak en dus inlog met mijn Skoda ID krijg ik de melding “Gebruikersprofiel kon niet worden geladen”. Ook als ik de radio met mijn wifi verbind werkt het niet, om een slechte verbinding van de eSIM uit te sluiten.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Bijzonder. Wellicht eens de verbinding resetten? Zie de thread over mijn Golf in mijn handtekening.
 
Bovenaan Onderaan